.

در روزهای گذشته مقامات مختلف غربی و حتی جو بایدن رئیس جمهور امریکا هشدار داده اند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص احتمال استفاده از تسلیحات اتمی در خاک اوکراین بلوف نمی زند.

سرویس جهان مشرق _ تحولات جنگ اوکراین تحت تاثیر حمله صبح امروز این کشور به پل تنگه کرچ در شرق شبه جزیره کریمه قرار گرفته است.

تحولات روز دویست و بیست و سوم جنگ اوکراین:

نگاهی به وضعیت میدانی در جبهه‌های خارکیف و خرسون/ ژنرال پترائوس: ناوگان روسیه در دریای سیاه را غرق می‌کنیم! +نقشه و تصاویر

سحرگاه امروز انفجار بزرگی بر روی این پل رخ داد؛ تصاویر منتشر شده از دوربین های مدار بسته نشان می دهد احتمالا یک دستگاه کامیون حامل مواد منفجره با عامل انتحاری، اقدام به منفجر کردن خود بر روی این پل راهبردی کرده است.

اما برخی کارشناسان نیز معتقدند ممکن است تیم های ویژه غواصی ارتش اوکراین اقدام به کار گذاشتن مقادیر زیادی مواد منفجره در زیر پل و یا استفاده از زیردریایی های بدون سرنشین انتحاری و اصابت به ستون های اصلی این پل کرده باشند.

آنچه که مشخص است، حمله سنگین و ریزش بخشی از پل جاده ای و آتش سوزی گسترده بر روی بخش ریلی پل کریمه، منجر خواهد شد تا مدت نامعلومی امکان پشتیبانی زمینی از شبه جزیره کریمه و انتقال نیرو و تجهیزات از خاک اصلی روسیه به جبهه جنوب اوکراین وجود نداشته باشد.

در هفته‌های گذشته ارتش اوکراین عملیات بزرگی را در محدوده استان خرسون آغاز کرده است که با پیشروی گسترده و تصرف حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی این کشور همراه بوده است.

مرکز اصلی لجستیک و پشتیبانی ارتش روسیه از جبهه جنوب و استان خرسون، شبه جزیره کریمه است که انتقال نیرو و تجهیزات، پرواز هواپیما و بالگردهای جنگی برای پشتیبانی نزدیک از قوای زمینی و همچنین آتشبارهای دوربرد توپخانه ارتش روسیه از این منطقه فعالیت خود را اجرا می کنند.

منابع محلی مدعی هستند پل تنگه کرچ تا زمان پایان عملیات مرمت و ایمن سازی آن تا اواخر ماه اکتبر، غیر قابل استفاده خواهد بود. این موضوع می تواند تاثیر منفی بر خطوط دفاعی ارتش روسیه در جنوب اوکراین داشته باشد.

حمله ارتش اوکراین به پل تنگه کرچ/ ارتباط خاک اصلی روسیه با شبه جزیره کریمه قطع شد +نقشه و تصاویر

علاوه بر جبهه خرسون که ارتش اوکراین در حال ادامه پیشروی به سمت مرکز استان است، در جبهه استان زاپروژیا نیز منابع روسی مدعی هستند ارتش اوکراین در حال تجمع نیروی گسترده برای تهاجم جدید با هدف تصرف شهر توکماک و پیشروی نهایی به سمت شهر راهبردی ملیتوپل هستند.

آیا صبر پوتین و ارتش روسیه به پایان می رسد؟

پل تنگه کرچ یا همان "پل کریمه" نمادی از تاکید مسکو بر حقانیت خود در مالکیت شبه جزیره کریمه به شمار می رود؛ عملیات ساخت این پل اندکی پس از همه پرسی الحاق این منطقه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و حدود ۴ سال است که به ظرفیت کامل عملیاتی رسیده است.

حمله ارتش اوکراین به پل تنگه کرچ/ ارتباط خاک اصلی روسیه با شبه جزیره کریمه قطع شد +نقشه و تصاویر

دولت روسیه حدود ۳.۷ میلیارد دلار برای ساخت این پل ۱۹ کیلومتری که طولانی ترین پل ساخته شده توسط این کشور و همچنین طولانی ترین پل قاره اروپا محسوب می شود هزینه کرده بود؛ پل کریمه دارای دو بخش مجزای ریلی و جاده ای بود که علاوه بر نقل و انتقال شهروندان، به منظور ارسال تجهیزات سنگین نظامی نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

حمله ارتش اوکراین به پل تنگه کرچ/ ارتباط خاک اصلی روسیه با شبه جزیره کریمه قطع شد +نقشه و تصاویر

حتی اگر شبه جزیره کریمه را خاک اصلی روسیه در نظر نگیریم، پل تنگه کرچ قطه به یقین بخشی از دارایی سرزمین اصلی روسیه محسوب شده و چنین حمله سنگینی به آن احتمالا عبور از تمامی خطوط قرمز کرملین خواهد بود.

حمله ارتش اوکراین به پل تنگه کرچ/ ارتباط خاک اصلی روسیه با شبه جزیره کریمه قطع شد +نقشه و تصاویر

در روزهای گذشته مقامات مختلف غربی و حتی جو بایدن رئیس جمهور امریکا هشدار داده اند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص احتمال استفاده از تسلیحات اتمی در خاک اوکراین بلوف نمی زند و هر لحظه احتمال صدور فرمان و حمله اتمی ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 142
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    داریم به لحظات ملکوتی بمب اتم نزدیک میشیم
    • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      39 27
      خدا کنه
    • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      الله اکبر. احسنت به اوکراین. این روسیه با بمب اتم هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه. مرگ بر متجاوز.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      الله اکبر ازین جوانان غیور و با غیرت اکراینی کوتاه بیا نیستن زنده باد
    • پدی ازپیج همسایه IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      90 80
      خیلی دوست دارم پوتین این حماقت رو بکنه و امریکا و ناتو و حتی ژاپن و کره و... یکبار برای همیشه نسخه ی این کوتوله ی جنایتکار رو ببندن
    • سین IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      55 22
      بعد کی نسخه ی جنایت های آمریکا رو بپیچه؟ اولین استفاده کننده از بمب اتم کی بود تو دنیا؟
    • همایون IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      59 43
      کاملا مشخصه که این هایی که از لفظ جلاله الله اکبر سوء استفاده می کنند و به نفع اوکراین و علیه روسیه مطلب زدند ، غرب گرایان بی دین و ایمان ضد وطن هستند !
    • DE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      40 15
      ۱۶:۳۴ -الله اکبر. اه سنت به دلقک اوکراین. ....// البته خوبی جنگ اوکراین این بود که حتی بهایی ها هم بجای .... دیگه مینویسند الله اکبر.کم مونده بایدن ماه رمضون پاشه سحری بخوره خخخخ
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      40 16
      مشکل شما ها اینه که درک نمیکنید خطر گسترش نفوذ ناتو رو؛ تو مغز روسا مثل شما خوشبختانه سیمان پر نکردن، سر همین اجازه نمیده اوکراین جزو ناتو بشه و امنیت روسیه به خطر بیوفته؛ ایران به ایرانیش که از همه نظر از روسیه ضعیف تره داره تلاششو میکنه آمریکا رو از منطقه اخراج کنه به خاطر منافع و امنیتش؛ سر هیمن داعش رفت تو سوریه و عراق جنگید ( اون زمان که شل مغزا میگفتن چرا میرید سوریه و عراق میجنگید و هزینه میکنید )، بعد توقع دارید روسا ببینن و نظاره گر به خطر افتادن امنیتشون باشن؟ بهرحال کسایی که به طمع منافع اقتصادی، امنیت دیگر کشورها رو به خطر میندازن ( با عضویت در ناتو ) قطعا باید منتظر عکس العمل طرف های دیگر ماجرا هم باشن.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      15 8
      نیازی نخواهد بود. روسیه داره جنگ جهانی رو همینجوری هم اداره میکنه
    • پدی ازپیج همسایه IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      6 12
      نه عزیزم سیمان پرنکردن مغزمون.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      18 6
      بمب اتمی که روز دومش مسکو دیگه وجود ندارد و ایشالا لندن و پاریسی هم نباشد- عالی میشود ده ها کشور جهان سومی نجات پیدا میکنند خحدایا این حق مردم ستمدیده هست که ابرقدرتها به جهنم واصل بشوند مخصوصا انگلیس و روسیه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      35 29
      پروردگار جوانان اوکراین رو در راه آزادسازی یاری کنه
    • رضا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      23 16
      سلام عرض میکنم به مغزهای کوچک غربزده. که روسیه رو متجاوز میدونن اما ناتوی مهاجم رو متجاوز نمیدونن اینها یا دستمال غرب هستند یا نادان
    • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      16 13
      روسیه بمب هیدروژنی وسط اروپا منفجر کنه تا شعاع ۶۰۰ کیلومتری چیزی سالم نمی‌مونه و ما هم در آلمان جزغاله میشیم خدای من چقدر وحشتناکه و از ترس کجا باید فرار کنیم؟ این آمریکا و آلمانی های فاشیست باعث این جنگها هستند.
    • ناشناس م IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 0
      با مزه گفتی ولی حقیقتش تلخه
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 3
      اشتباه پوتین با وارد کردن نزدیک به یکصد هزار نیرو در اوکراین بود که رودست خورد فکر میکرد به سادگی از عهده بر میاد اما با عقب نشینی از اطراف کی یف روی دیگر جنگ آشکار شد و تا کنون ادامه دارد و صحبت از جنگ افزار اتمی و تغییر در رهبری جبهه مسکو از اهمیت اوضاع خبر می دهد که در لایه های مختلف حضور دارند و حساس تر از قبل در پیش روست
    • DE ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 1
      چون دلقلک جرات حمله موشکی به پل را ندارد به نقل از رسانه های اروپایی با یک کامیون انتهاری مواد منفجره و انفجار کنترل از راه دور یعنی حتی راننده کامیون از بار و نقشه اطلاع ندارد پل را منفجر کرده اند که البته این جاده دو اتوبانه است و رفت و آمد از پل برگشت ادامه دارد تا ظرف ۴ روز خرابی تعمیر گردد.این هم شبیه انفجار لوله گازنورد استریم بود که امریکای ترسو گفت کی بود کی بود من نبودم.داره یکسال میشه روسیه کل اوکراین را نابود کرد ۱۵ درصد اوکراین را ضمیمه کرد ۶۵ کشور صدها میلیارد دلار کمک دلقک کردند .دلقک فقط جرات کرد دوتا مخزن سوخت نزدیک مرز در روسیه را بزند که البته به تلافی آن مناطق مهمی از کیف تل خاک شد.دلقک به تاریخ انقضای خود رسیده خودکشی مانند عمو هیتلرش تنها راه برای اوست.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      اگه کامیون عامل بوده چرا اونجا باید منفجر میشد قبل و بعدش اثراتش متفاوت میبود
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      پس در مکتب زلنسکی انتحاری هم وجود داره
    • BE ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 1
      از خروس لاری به مرغ همسایه : زیاد قد قد میکنی مرغکم ، برو بگیر بخواب
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      8 2
      دم ارتش شکست ناپذیر اوکراین گرم شدیدا لذت بردم خوشگل باد ارباب شرق پرستا رو خوابونده
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    95 51
    به روسوفیل های عزیز تسلیت میگم جا داری با ضربه ای به این بزرگی مجلس عزاداری از طرف طرفداران و مریدان ارباب پوتین بر پا بشه
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      48 38
      چه توهمی زدی تو خخخخخخ روسیه خر کیه یابوو تا کی میخای دم تکون بدی برا غرب اخرشم زیر هواپیما لهت میکنن خخخخ
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      50 33
      ضربه بزرگ جدا شدن ۲۰ درصد اوکراین والحاقش به روسیه بود نه آتیش بازی روی پل
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 8
      شما صهیوفیلهای زلنسکی واسراییلی
    • محمود IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      6 5
      شماها که تحلیل سیاسی ندارید تو قضیه جنگ اوکراین نظر ندهید. واقعیت جنگ این کشور با روسیه به خاطر دلقک بازی نوکر ناتو یعنی زلنسکی هست که پای خود را از گلیم معاهدات بین قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم فراتر گذاشت و در خواست پیوستن به ناتو راداد.جنگ بین روسیه وناتوی جنایتکار عراق و افغانستان هست دلتون را به چه چیزی خوش می کنید.غربگداهای خود تحقیر وطنی
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      5 1
      یعنی این توده ای ها نمی خواهند زیپ دهن شون را ببندند
  • ب IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    62 32
    خوشم میاد اوکراین طوری عملیات میکنه که اصلا روسها نمی تونن بفهمن چیکار کرده! ده تا هواپیمای جنگی رو تو فرودگاه کریمه زدن روسها اصلا نفهمیدن از کجا خوردن؟ پهپاد بود یا هیمارس یا خرابکاری؟ مسکووا رو به قعر دریا فرستادن روسها نفهمیدن چی بود که باعث شد! حالا هم این
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      38 26
      تو که راست میگی الانم روسها داغن هنوز نفهمیدن یسری شهر اوکراین چسبیده به خاکشون، خدا همه مرضا رو شفا بده
  • م NL ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    24 36
    بزن بمب اتم وسط کیف تموم کن دیگه، کش میدن این روسا.
    • عیسی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 0
      بمب اتم یعنی کشته شدن جمعیت یک شهرمیلیونی ازنوزادوکودک وبچه وسال خورده وحتی حیوانات وگیاهان .تویعنی انسان خردمندی چی تواون کله پوکت میگذره چی به تومیرسه که اینقدمنتظرقتل عام همنوعت هستی یکم فکرکن ووجدانتوقاضی کن فرض کن کسی بخواداین بلاراسرخانواده وشهرخودت بیاره !درکش میکنی
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 1
      یه دونه بزنه دو تا میخوره بیصبرانه منتظر حماقت پوتین هستیم تا کمونیست ها رو به سرنوشت امپراتوری ژاپن دچار کنیم خخخخخخخخخخخ
    • JP ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 6
      کشتن میلیونها کافر نامسلمان هیچ اشکالی نداره. انگار یه پشه کشته باشی. این مسلمانها هستن که جانشون مهمه. لطفا جوگیری و احساساتی بودن بردارید
  • ناشناس IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    52 27
    فکر نکنم روسیه کاری بکنه تمامی مناطق الحاقی دوباره به اوکراین الحاق میشه
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 2
      امروز تمام مسکو پر شده بود از خبر دستگیری گسترده نظامیان رده بالای ارتش روسیه. ظاهرا اوضاع پوتین خراب است.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    58 35
    ستون های پل توسط غواص یا زیردریایی زده شده است قبل از این جنگ فکر نمی‌کردم روسیه چنین ناتوان باشد ارتش روسیه چیزی شبیه به ببر کاغذی بود روسیه در انتهای این جنگ کشوری تجزیه شده به دهها ایالت خواهد شد شاید این آه صدها ساله ايرانيان بابت تجزيه خاکشان توسط این استعمارگر پیر باشد
    • هموطن GB ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      40 51
      ارتش روسیه داره یک تنه با تمام ناتو میجنگد. حالا میتوانید مقایسه کنید توان و کارامدی ارتش روسیه را با جبهه مقابل.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      15 13
      فاز نگیر کشورهای غربی ارتش نفرستادن فقط سلاح دادن هر چقدر هم سلاح بدن باز هم به دارایی های تسلیحاتی روسیه نمیرسه
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      8 4
      زیاد فورت نایت بازی نکن !!برو بخواب جوجو!!
    • محمد حسین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      12 4
      اینکه روسبه یک تنه در حال جنگ هست درسته . نه بلاروس و نه ایران نمیتونن و امکان کمک مناسب برای روسیه ندارن ‌. روسبه ریسک کرد و ممکنه به تجزیش ختم بشه . مثل جنگ افعانستان که منجر له فروپاشیش شد .
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    59 41
    درود بر رزمندگان سرافراز ارتش اوکراین.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      20 14
      البته باید بگی درود بر آدمکشهای اجیر شده از تمام کشورهای اروپایی و آمریکا چون بیشتر مردای شجاع!!! اوکراینی همراه خانواده از کشور فرار کردن
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 5
      آب برسرت بااین نظر دادنت
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      22 9
      این حجم از پاچه خواری واسه خود اکراینی ها هم قفله داداچ . بییییی خیال . آیا غرب پرستی عقلی واستون گذاشته ؟
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    38 15
    خخخخ روسیه رو چجور مسخرش میکنن پدرشو در عاوردن مشی تسلیت
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    31 16
    پوتین دیگه خواب نداره
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    9 8
    پوتین منتظر تاثیر اضافه شدن نیروهای ذخیره فراخوانده شده به ارتش است .اگر این تصمیم تغییر جدیدی در صحنه جنگ نکند بطور قطع استفاده از سلاح هسته ای در دستور کار روسیه قرار می گیرد .چون از طرفی غرب خود را بخاطر کیف درگیری جنگ هسته ای نخواهد کرد و از طرف دیگر شکست و بازپس گیری مناطق تصرف شده توسط اومراین بمعنای سقوط سیاسی پوتین و روسیه خواهد بود .
    • پدی ازپیج همسایه IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      16 21
      غرب بخاطر اکراین جنگ هسته ای نمیکنه ولی ناتو و امریکا سلاح خوشگلاشون رو دراختیار شیربچه های اکراین میذاره(موشکایی میده که پوتین ندونه توی کدوم زیرپله ی کرملین قایم شه).فعلا داره با2میلیارد دلار کمک و چند هویتزر و هیمارس 200کیلومتری و...بازی بازی میکنه.موشکای 2000کیلومتر دراختیار ارتش مردمی اکراین قرار میده
    • داراب IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      14 4
      یه موشک بزنن وسط کاخ سفید، یکی هم پنتاگون، یکی هم تلاویو تمومه ماجرا
  • جواد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    47 23
    بنازم حال کردیم ایولا ارتش اوکراین چیزی از ارتش دوم دنیا نمونده
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 20
      ارتش اکراین نه تمام کشور های پیمان ناتو درحال جنگ باروسیه هستند اما سرانجام روسها برنده جنگ خواهند بود
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    38 25
    اره از بمب اتم استفاده کن ببین امریکا وانگلیس وفرانسه والمان و ناتو و...بجای موشکای برد180کیلومتر موشک2.000کیلومتر به شیربچه های ارتش اکراین بدن و خود کرملین رو بزنن.من جای دلاورمردان ارتش اکراین بودم هر 8ساعت این پولو میزدم
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 11
      پدی جان، آلبانی که همسایه نیست.🤭😜😀
    • علیرضا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      15 7
      اصطلاح شیربچه مال بچه شیعه‌ها و بچه‌های مقاومت است لطفا برای نوکران اربابتون یک اصطلاح جدید خودتون بسازید.
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    37 25
    دلاورمردان ارتش اکراین یجوری دارن میزنن که مشرق که هرروز از پیشرویهای پوتین میگفت الان از ازادسازی1000کیلومتر مربع خاک اکراین و زدن پل کریمه و... میگه.شیربچه های گردان ازوف یجوری زدن نمیدونن زیردریایی زده یا کامیون انتحاری یا غواص.خخ
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 10
      گوربابای پوتین ولی حق را درنظر داشته باش این جنگ زیر سر امریکا و انگلیس هست و در واقع پوتین داره از خودش دفاع میکنه ....اینها نقشه داشتند برای روسیه ....پوتین به امریکا هشدار داد امریکا گوش نکرد و اکراین احمق خودش را داد دست امریکا ....پوتین مجبور شد حمله کنه .....مصاحبه ولادیمیر پوژنر در دانشگاه یل در 2018 را نگاه کن ....مقصر امریکا و انگلیس هستند .
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    36 24
    زنده باد اوکراین
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    41 19
    پوتین همون هیتلره با این تفاوت که بمب اتم هم داره و از اونجایی که داره میمیره و در میدان هم داره شکست میخوره ممکنه هر کاری بکنه
    • محمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      15 8
      نئونازیهای اکراین دقیقا همان طرز فکر هیتلر را دارن
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 1
      نازیها مخالف یهودن چرا نئونازی های اوکراین خودشونو سگ اسرائیل میدونن؟! نئونازی های پلاستیکی
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    22 34
    مرگ برامریکا همه این فتنه ها زیر سر امریکا انشاللله به زودی زود امریکا نابود گردد
  • اصغر IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    40 21
    الهی شکر که پل منفجر شد من هزارتا نذر ونیازکردم تا متجاوزی مثل روسیه شکست بخورد ودرس عبرتی هم برای حامیان نامرد وبی وژدانش بشود
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 3
      حالاعجله نکنی نذراتواداکنی.صبرکن شایدلازم نشد.
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 0
      واسه عراقی ها که تو حمله ی آمریکای متجاوز بیش از یک میلیون کشته دادن هم نذر و نیاز کردی؟ واسه افغانستان وقتی مردمش به وسیله آمریکا جونتون و دوستای اروپاییش سلاخی میشدن هم نذر و نیاز کردی؟ واسه مردم ژاپن که با بمب اتم آمریکا پودر شدن هم دلت میسوزه ؟ واسه مردم ویتنام چی ؟ راستی میلیون ها سرخ پوست بومی آمریکا که به وسیله ارباب های آمریکایی متمدنت قتل عام میشدن تو محاسبات تو کجای کارن ؟ مردم آفریقا که منابعشون سالهاست توسط آمریکا و اروپا غارت میشه تو دلسوزی هات جایی دارن ؟ مردم کشور هایی که قربانی انقلاب های مخملی آمریکا و شرکای اروپاییش میشن چطور ؟ راستی نطرت درباره مردم مظلوم یمن و فلسطین چیه ؟ نظرت درباره رژیم صهیونیستی کثافت که اول و آخر تمام گند ها و جنگ ها و مصیبت های زمین به اون ها ختم میشه چیه ؟ چطوریه که فقط واسه چشم رنگی های اوکراین که بساط گسترش ناتو رو پهن کرده بودن دلت میسوزه . فقط اونا برای شما غرب زده ها آدم هستن ؟ نظرت درباره مردم خودمون چیه ؟ همین حمایت آمریکا و شرکای غربیش از صدام و دادن انواع سلاح و بمب شیمیایی به صدام برای کشتن مردم کشورمون و همینطور تحریم های ظالمانه و حتی تحریم های دارویی . نظرت درباره بچه های پروانه ای چیه ؟ همون ها که به خاطر تحریم های آمریکا بی دارو موندن و مظلومانه از دنیا رفتن . درباره اون ها هم نظری داری ؟ درباره ظلم و ستم های تاریخی آمریکا و صهیونیست ها و شرکای اروپاییشون به مردم ما و مردم جهان نظرت چیه ؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    31 16
    دمت گرم اوکراین
  • نیما IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    13 18
    وای به روزی که شود تمام صبر پوتین وای ازآن لحظه برخورد بمب اتم به شهر کیف
  • یزدان IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    41 17
    جای پوتین و نوچه هاش بزودی در جهنم
  • کاوه DE ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    44 22
    کارت تمومه پوتین هر چی تو سوریه جنایت کردی تو اکراین سرت اومد
    • محمد IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      15 25
      آمریکا و داعش و ترکیه در سوریه جنایت کردند و الان هم نئونازیهای اکراین همان داعشیهای اروپا هستند
  • نیما IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 3
    و زمانی که میرسد آن لحظه موعد
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    35 14
    سنگ بزرگ نشانه نزدن است. روسیه در حال غرق شدن در باتلاق اوکراین. تعطیلات خوش بگذره آقای پوتین
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    12 46
    حمله به پل تنگه ی کریمه از سوی مزدوران زلینسکی نشان از عجز و شکست رژیم دیکتاتور زلینسکی دنبال رو غرب در رو یاروی نظامی با ارتش روسیه در میادین جنگ است
    • محمد حسین IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 3
      عزیز ، میخواد بگیرتش ، اول پلها و مسیرهای لجستیک رو میزنه بعد میگبرتش . تا الان‌ همه تاکتیکهاش اینجوری بوده ‌
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 5
      بدجوری سوختی
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 16
    امشب حرکت فطارها وصل میشه تروریست ها خوشحال نباشند
  • بهنام IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    27 16
    درود بر ارتش دلاور اوکراین که مقابل متجاوزین به خاکش خوب درخشیده یاد شهدای همیشه درخشان جنگ تحمیلی می افتم که مردانه جلو متجاوزین ایستادند
    • DE ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 5
      فعلا که ده میلیون از جمعیتش کم شده، به زودی تمام نیروگاه‌های برق و گاز و فرودگاه‌هاش هم بمباران میشن و زلنسکی در لیست شهدای اوکراین قرار میگیره تا به رفیقش هیتلر بپیونده.
    • جیم IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 1
      عقل انسان چقدر میتونه تعطیل بشه با شما شیاطین نمیشه با عقل و منطق حرف زد از طرفی اخلاق اسلامی اجازه نمیده اونی که سزاوارش هستین بگم.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    16 23
    بعد از حمله ی ناجوانمردانه مزدوران رژیم دلقک زلیلنسکی به پل ، جنگ روسیه علیه اوکراین به فاز و مرحله ای تازه وآرد خواهد شد اگر اوکراین اندک از سرزمینهای خود از دست داده بود اکنون باید پایتخت اوکراین را از دست دهد...
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      24 9
      کشتار مردم اوکراین به دست روسیه جوانمرادنه است زدن پل ناجوانمردانه ؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 8
      این جنگ یعنی تمام شدن غرب
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      13 2
      هیتلر نصف اروپا رو هم گرفت،صدام صدها کیلومتر در ختک ایران پیشروی کرد و کویت رو عرض ۲۴ ساعت ضمیمه خاک خودش کرد آخر جنگ مهمه
  • محمد حسین IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    44 24
    پوتین که کارش تمام بشه ، خاورمیانه به صلح و آرامش میرسه ‌
    • سین IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      10 8
      شما مثل اینکه نمی دونی الان قرن چندمه؟!
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      11 7
      حماقت تا چقدر! یعنی آمریکایی ها (سرمایه دارهای صهیونیست پشت پرده) تا خیال خام تسلط بر کل زمینشان عملی نشود، ول می کنند؟ زمان حمله آمریکا به عراق نیز یک عده این تز احمقانه را می دادند. خدا رحمت کند آقای محتشمی را.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      6 5
      حماقت تا چقدر! یعنی آمریکایی ها (سرمایه دارهای صهیونیست پشت پرده) تا خیال خام تسلط بر کل زمینشان عملی نشود، ول می کنند؟ زمان حمله آمریکا به عراق نیز یک عده این تز احمقانه را می دادند.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 9
    اوکراین واقعا اشتباه کرد از اول
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    13 9
    درود بر ارتش اوکراین همینطور ادامه بده
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 7
    فعلا پوتین صبر میکنه تا لحظه ای که دیگه اوکراین تمومه.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 3
    بدون شک روسیه چه بخواهد و چه نخواهد وارد یک معرکه تمام عیار اتمی خواهد شد.سو سوی نبرد هرمجدون یا همان آرمگدون در حال نمایان شدن است.
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 8
    دستخوش داره
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 1
    قطه به یقین نه! دلبندم. قطع به یقین
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 1
    به جای بمب اتم روسیه بهتره همزمان پونصد تا پهپاد ایرانی و موشک های نقطه زن ایران رو به پرواز در بیاره و عملیات انجام بده اینجوری خیلی جلو میفته با حمله های خیلی بزرگ و پرتعداد و سریع.. استفاده از بمب اتم فقط باعث میشه علیهش قطعنامه و تحریم و اینا اعمال کنن
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 1
    ناتو وارد جنگ بشه باید اغتشاشگران و سرانشون برای دفاع از مدینه ی فاضله شون به جنگ برند و به درک واصل بشند
  • ارتشی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 1
    مطمئننا استفاده از سلاح اتمی آخریم برگ پوتین خواهد بود پس از استفاده سرنوشتی همچون صدام و یا در خوشبینانه ترین حالت سرنوشت امروز کره شمالی را خواهد داشت استفاده تاکتیکی از سلاح اتمی هم موجب ارسال جنگنده های مدرن و موشکهای دوربرد و سایر تجهیزات هجومی به اوکراین خواهد شد در حالیکه غرب امروز سلاحهای ضعیف و دفاعی به اوکراین تحویل داده پس از نظر من خیلی بعید هست روسیه از سلاح اتمی استفاده بکنه مگه اینکه بصورت تاکتیکی و محدود استفاده بکنه اوکراین میتوانست اوایل جنگ این پل رو هدف قرار بده و اگر چنین میکرد جنوب خاکش اینقدر اشغال نمیشد ولی خب در اونزمان از واکنش روسیه میترسید گویا هیمنه روسیه شکسته و اوکراین عملیات ازادسازی رو اغاز کرده
    • DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 2
      باز که تو پیدات شد نمیخوای بری اوکراین به دلقک جنگ کردن یاد بدهی اتشی عطشی! آخه فکر میکنی تو کی هستی که اینقدر خضعبلات به هم میبافی .تمام زیر ساختهای اوکراین کارخانه ها و...تل خاک شده دهها هزارکیلومتر خاک از دست داده۳۰ میلیون فرار کردند بیش از ۵ میلیون نفر دیگه به اوکراین باز نمیگردند ۶۵ کشورناتو ابرقدقد جنایتکار امریکا صدهها میلیارد دلار مخارج تازه عین سگ ترسو با کامیون انفجاری کنترل از راه دور یک تکه پل را خراب میکنند بیچاره راننده از همه جا بیخبرزیرا در اصطلاح جنگی بین الملل بعنوان خرابکاری غیر دولتی تلقی میشه جرات نداره با موشک و رسمی این پل را خراب کنه.دلقک عاقبت مانند عمو هیتلرش خودکشی خواهد کرد.
    • ارتشی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 0
      من همونی هستم که وقتی بدنیا نیومده بودی یا شیر خواره بودی سناریوهای جنگی میپیچید اولا اوکراین در جنگ مستقیم زمینی رو نباخته مناطق شرقی اوکراین رو شورشیها تصاحب کردند و کریمه با همه پرسی اشغال شد نبرد شمال کیف یادته ارتش روسیه با چه تحقیری فرار کردمگه نمیبینی اوکراین داره پیشروی میکنه ادوات نظامی رو بروز دریافت میکنه نگران زیرساختهاش نباش غرب همه رو درست میکنه گویا از سربازان و مشمولان فراری روس به مغولستان و قزاقستان خبر نداری؟ میدونی چند هزار نظامی چقدر تانک روسی منهدم شده؟ من چون ادم وطن پرستی هستم از وطنپرستها خوشم میاد زلنسکی علی رغم همه اشتباهعات سیاسی که به غرب وابسته بود یک وطنپرسته نگران کارخانجات فرسوده نباش همشون نو خواهند شد بهت توصیه ای دارم اولا که لوده نباش دوما کسی رو که نمیشناسی در موردش قضاوتی نکن ممکنه برات گرون تموم بشه منظورمو که متوجه شدی؟ سوما کار رو باید به کاردان سپرد تورو چه به انالیز جنگ؟
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    9 6
    اینجوری که این طرفداران اوکراین در اینجا از پوتیت بد میگن آدم فکر میکنه جناب پوتین یک بلای خاص و ویژه ای سرشون آورده که ...
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 12
    مشرق نیوز بهترهاز واقعیت دور نشید اگر روسیه یک بمب هسته ای بزنه باورکنید فردا کار روسیه تمام هست و مسکو مسکوت کامل خواهد شد
  • . IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 2
    اولین بمب اتمی باید وسط لندن توجزیزه بخوره تا کل فراموسون های صهیونیسم به درک واصل شوند . ان شاء الله
  • محسن IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    12 3
    کاش اسراییل رو بزنه که 50 درصد مشکلات جهان حل میشه
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 0
    هدف از این حمله تحریک پوتین به سلاح هسته ای در اوکراین است
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 4
    روسیه باید از تسلیحات اتمی تاکتیکی علیه ارتش اوکراین برای جلوگیری از اشغال مجدد مناطق آزاد شده استفاده کند. نباید به ارتش یهودی و نازی زلینسکی اجازه حرکت داد.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 1
    لعنت به جنگ
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    9 13
    روسیه زلنسکی رو هم به قبرستان الحاق میکنه چهارتا جوجه افتاده تو این صفحه داره از عامل صهیونیزم وناتو دفاع میکنه .اف بروت بی غیرت .من که ادم پوتین نیستم ولی اقلا غیرتت رو بامنافع ملی کشورت بسنج .ناتو بیاد اون بالا خیلی خوبه ؟
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 11
    ارتش آزادی بخش اوکراین
  • US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 9
    روسا کریمه رو ازدست ندن صلوات
  • مهدی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 0
    و قطعا جبهه ی مظلوم پیروز خواهد شد
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    روسیه مگه بمب الترونیکی نداره همون بزنه به جای اتم
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    11 0
    مرگ بر متجاوز اشغالگر
    • BE ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 7
      پس مرگ بر اربابات و خاک بر سر زیباکلام
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 1
    مرگ بر شرق پرستان و غرب پرستان زنده باد ایران بزرگ
  • نازنین IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    11 3
    کشورخودمون بدترازجنگ اوکراین وروسیه شده
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 4
      حرف مفت کمتربزن نادان
  • بي نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 2
    درسته كه اين تله را غرب مخصوصا آمريكا وانگليس براي روسيه پهن كردند ولي متاسفانه مسولين روس اين نقطه ضعف وقلقلك را داشتند كه در اين تله بيفتند وكشورشونو به اين روز بياندازند و يك كشور به نام اوكرايين را مخروبه كنند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    مردم روسیه هنوز تحت تاثیر رسانه های بیرونی و درونی تابع غرب هستند هر وقت بخوبی درک کنند مطلب چمقدار مهم و حساس بر سر اصل وجودی روسیه است و نه پوتین و دستگاه حاکمه بعنوان بهانه همانگونه که با وجود گورباچف بخواسته های ممکن رسیدند و بعد علیرغم همراهی و خواست پوتین به الحاق روسیه به ناتو و عضو اروپا باز ادامه دادند تا همانند دیگران روسیه تابع بی چون و چرا با آنهمه دارائی و توان در خدمت هیمنه صهیونیزم جهانی شود الان هم به اسم اوکراین اما هر چه امکان داشته از سلاح و نیرو از کشورهای مختلف مزدور در اختیار زلنسکی قرار دادند تا بخواسته خود که نه تسلیم پوتین بلکه افرادی که با آنان از قبل همنوائی و یا همکاری داشته و دارند همان سیاستی که در موارد متعدد مشابه آن در مورد کشورهای مستقل در سر داشتند در مورد خودمان که مثال ها وجود دارد از کودتا و جنگ و داعش و فتنه ها اگر اکثریت مردم ونزوئلا پشتیبان دولت نبود با آنهمه کار حتی اقدام به ترور مادرو با پهپاد میبایست الان حکومت دست یک خود فروخته با سابقه جنایت در اروپای شرقی گواردیولا حاکم کشوری دارای منابع غنی و زیاد نفت و گاز و طلا و دارای آب و زمین حاصلخیز فراوان برای کشاورزی چرا این اتفاقات در کشورهای فقیر و نیازمند نمیفته و سعی میکنند از حکومت هائی که تابعیت استکبار را نمیپذیرد و دارای ثروت فراوان و موقعیت استراتژیک دارند با استفاده از امکان رسانه ای و تربیت شدگان برای غفلت مردم دنیا بعنوان مستبد و غیره نام ببرند و با خود همراه سازند که مشکلات خود را بر دوش آنها بریزند و مسبب بدانند چرا خط لوله های گاز در زمان فرا رسیدن فصل سرما منفجر ساختند بخاطر اینکه گاز به اروپا نرسد و تقصیر را به پوتین نسبت دهند و دشمنی را ضریب دهند و برای امکان برنامه های اصلی خود رضایت اروپائیان را همراه سازند اکثریت مردم هم حقیقت و اصل ماجرا را کار ندارند که قدرت استکبار جهانی چه اهدافی دارد و بدنبال چیست میخواهند پوتین بعنوان نماد سقوط کند و جنگ تمام شود و دوباره گاز و دیگر نیازمندی ها قیمت شان به قبل باز گردد که تصور نمیشود در هر صورتی قیمت به قبل برگردد چون بنفعشان نیست برای اینکه بیشترین نفت و گاز و مواد عذائی در اقصی نقاط و غیره تحت اختیار شرکت های تابعه قرار دارند و دولت های اروپائی برای کمک هزینه و دوام دار بودن آن با رکود و گرانی باید ضعیف شوند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 7
    پوتین یک دنیا ادعا است و ببر کاغذی.
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 4
    روسیه تنها با اوکراین نمیجنگه و در واقع 8 ماه است جنگ جهانی سوم شروع شده است
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 4
    پرچم حسین ع را در باکو پایین کشیده اند. هل من ناصر‌ ینصرنی
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 3
    این جنگ که بافریب اوکراین توسط آمریکا آغازشد اوکرانیها سالهابعد خواهندفهمیدچه خوابی برایشان دیده اند.سرمایه ها وسرمایه داران ومغزها روانه آمریکا و....شد اوکرانیها فعلا خوابند رئیس جمهور اوکراین خودش گفت یک صهیونیست اسرائیلی تبار ولی فعلا دراکراین است .اگر دقت کنید ماموریتش را انجام می‌دهد.اوکراین برایش اهمیتی ندارد.
    • محمد حسین IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 3
      نتیجه جنگ اوکراین هر چه باشد ، قطعن ، اوکراینیها طرف درست ایستادند چون دارن با متجاوز میجنگند ، تا هزار سال هم بگذره این حق برای اونها مقبول خواهد ماند ، جنگ با متجاوز حق مسلم هر کشوری هست ، صرف نظر از نتیجه جنگ .
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 2
    پوتین هم ضعیفه هم نمیواند اتمی بزند چون دشمنش هم اتمی میزند و همه اتمی دارند.
  • نادر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 2
    حالا از این انفجار پل شرق زدگان عزیز ناراحت تشن؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 1
    هک شد به سلامتی
  • مهدی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 1
    الله اکبر خداروشکر
    • BE ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 3
      بخوره تو کمرت منافق
    • BE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 3
      داعشی ، تجزیه طلب ، ور پریده ، همجنس باز ، بیناموس ، پیوندتان مبارک
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 2
    این بمب اتمی در واقع ی تیر هوایی برای تسلیم شدن غربیها خواهد بود.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 2
    حالا صبر پوتین و روسیه به پایان برسه چه غلط بیشتری می خواد بکنه؟
  • مجتبی از زنجان IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 1
    با سلام بازم میگم بنده حق اظهار نظر ندارم اما منطقه دونباس که استان های شرق اوکراین بود چون روس بودند روسیه گرفت اما در روسیه300-400ملیت زندگی میکنه مشکلات روسیه حل شدنی نیست
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    باتوجه به روایات ما اکنون در مرحله ماقبل هرج آلبوم یعنی آغاز جنگ جهانی هستیم که تمام غرب بشدت ضعیف خواهد شد ودر انتها کشور سید خراسانی یعنی ایران عزیز آقای دنیا خواهد شد انشااله
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    بمب اتم برای استفاده نکردنه. که طرف مقابل جرات استفاده نداشته باشه. غرب پرست های لیبرال و وطن فروش حتی نیروگاه های هسته ای هم تعطیل کردن تا دارایی هاشون تو سوییس و انگلیس و کانادا بسته نشه و سلحشور کشورشون سلیمانی فروختن. کسی که قهرمان ملی‌ کشورش رو میفروشه... چیزای دیگه اش میفروشه
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    7 2
    اوکراینی های دلقک و متجاوز را از اوکراین بیرون کنید
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 0
    چه اتم بازی بشه.ولی اگه روسیه بزنه مگه کشورهای عضو ناتو اتم ندارن که پوتین فقط میگه من میزنم..باور کنید بلوف🤣
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 0
    کدام صبر استراتژیک؟؟؟ این عملیات به خوبی ثابت می کند که تهدید پوتین مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی و به قول شما صبر استراتژیک «بلوف»ی بیش نبوده و این بینوا از روی استیصال و در ماندگی مانند کسی که در حال غرق شدن به هر خس و خاشاکی چنگ می اندازد ؛ مجبور به بلوف زدن گشته تا شاید در اراده راسخ نیروهای اکراین و مدافعین این جبهه برای عملیاتهای بی امان و پی در پی خلل و سستی ایجاد نماید و به خیال خودش با این ترفند مانع از حملات غافل گیر کننده آنها گردد . اما این حمله و حملات احتمالی در آینده درماندگی و زمینگیر شدن بیشتر ارتش دوم دنیا را عیان خواهد ساخت ! و چقدر راحت آمریکا و متحدانش روسیه را که تهدید بلقوه برای شان شده بود را در جبهه اکراین مستهلک و تضعیف و سر در گم کردند(حتی بدون شلیک یک گلوله به طور مستقیم) اینکه بعضی از رسانه های داخلی از جمله مشرق نیوز از ابتدای تجاوز ارتش روسیه به اکراین تمام تلاش و امکاناتشان را بسیج کرده تا در دنیای خیالی و مجازی چهره ای فاتح از نیروهای روسی بسازند و این تجاوز را حق روسیه جلوه دهند بر کسی پوشیده نیست اما در جبهه واقعی شرایط به سختی برای نیروهای متجاوز روسی سپری می گردد و این اوضاع بعضی ها را در ایران هم بد جوری آزار می دهد چنانکه این موضوع باعث شده تا این جماعت به دیگران پرخاشگری و هوچی گری نموده و هرکسی را که مخالف تجاوزگری روسیه نظر می دهند را با القاب و انگهای ناشایست مورد تفقد قرار دهند . در حالیکه برای امثال من تجاوز و تحدی به خاک کشورهای دیگر ؛ چه از طرف روسیه ؛ چه از طرف آمریکا و غرب و چه از طرف هر کشور دیگری محکوم و امری شنیع محسوب گشته. مخصوصا که ایران عزیز ما از این دو جناح (غرب و شرق) در این ۴۴ سال و اندی که گذشته کم آسیب و لطمه وارد نشده است . الآن چگونه هست که بعضی از هم وطنان خیانتها و نامردی های این کشور ها را فراموش کرده و به جانب داری از هردو طرف برخواسته اند . عجیب و غیر قابل تصور برای من می باشد !!!! . به هر حال روندی که در جنگ اکراین دارد رغم میخورد فعلا که بر خلاف تصور و توقع روسیه گرا های وطنی پیش می رود و این نشانه خوبی برای آنها نمی باشد .
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 3
    اوکراینی های مزدور را از اوکراین بیرون کنید
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 2
    کجا قطع شد؟ همون دیروز راه افتاد. یک لاین پل ریخته که از طرف دیگه تردد هست. قطار هم تردد داره
  • رضا یارمحمدخواه IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    باید تمام نیروگاه های هسته ای و نظامی اوکراین با بمب های بسیار قوی با خاک یکسان شود تا زمانی که روسیه به مانند ایران با دشمنان خود مماشات کند آسیب خواهد دید.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    «قطع به یقین» درست است، نه «قطه به یقین».
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 1
    با بمب اتمی هم هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    جنگ اوکراین در واقع، جنگ یهود است با روسیه. تبلیغات یهود در این جنگ ب نفع زلنسکی بوضوح دیده می‌شود. روسیه هم این موضوع را می‌داند. می‌داند که با یهود در جنگ است. اروپا متضرر و مردد شده است. آخر پیروزی اوکراین چه چیزی برای آنها خواهد داشت. دنباله روی از آمریکا فقط آنها را منجمد خواهد کرد، ضمن آنکه خود آمریکا یی ها هم نگران هستند. بازار سهام این کشور در دو سه ماه گذشته نزدیک 20 درصد سقوط کرده و چنانچه تا انتخابات ماه نوامبر همین طور بماند، وضع اقتصادی بسیار نگران کننده خواهد بود. خرید سوخت ب قیمت بالاتر از آمریکا اروپایی ها را خوشحال نمی کند. جاه طلبی های یهود کار دسته آمریکا داده. شک نکنید در موقع لزوم پوتین آن کاری را که نمی خواهد انجام دهد، خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس