همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران

کشورهای اروپایی این روزها نه تنها به نام مردم ایران و در حمایت از اغتشاشگران کرده‌اند، بلکه قطعنامه‌ هم صادر کرده و به دنبال اعمال تحریم نیز هستند.

به گزارش مشرق، این روزها و همزمان با تحولات داخلی در ایران و اغتشاشات به بهانه مرگ مهسا امینی، تعدادی از کشورهای اروپایی از یک سو به صدور بیانیه‌های مداخله جویانه دست زده و از سوی دیگر اقدام به احضار سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها کرده و نسبت به این وقایع اعتراض کرده‌اند. در همین راستا نیز اعلام شد که پارلمان اروپا درصدد بررسی این وقایع و مرگ مهسا امینی است که در نهایت این بررسی به صدور قطعنامه‌ منجر شد؛ قطعنامه‌ای غیر الزام آور که واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه را به همراه داشت و وی در اظهاراتی این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند و تصریح کرد: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران


از ابتدای این اغتشاشات شاهد مواضع مداخله جویانه برخی مقامات اتحادیه اروپا در این باره بودیم که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه (+) ۲۹ شهریور ماه این مواضع مداخله‌جویانه را محکوم و به این کشورها توصیه کرد از فرصت طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب کنند و به اصلاح وضعیت اسفبار حقوق بشر در کشورهای خود پرداخته و از تلاش بی‌ثمر برای فتنه‌انگیزی در دیگر کشورها دست بردارند.

در این روزها نیز چند کشور اروپایی در اطلاعیه‌هایی از شهروندان خود در ایران خواسته‌اند که این کشور را ترک کرده و از سفر به ایران خودداری کنند. در این خصوص هلند و فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه از شهروندان خود خواستند هر چه سریع‌تر خاک ایران را ترک کنند.

در این میان، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب (سوم مهر ماه) در اظهاراتی مداخله جویانه تهدید کرد که این اتحادیه علیه تدابیر قانونی ایران برای حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه، اقدام می‌کند و افزود: «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ دادن به رویدادهای ایران است». بورل همچنین بیان کرد: «در آستانه نشست شورای وزیران خارجه، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد. اتحادیه اروپا بر این باور است که استفاده نامتناسب از قوه قهریه توسط نیروهای امنیتی باعث تلفات در بین تظاهرکنندگان شده است».

همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب ۱۲ مهر ماه در اظهاراتی از بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و گفت: «ما به بررسی همه گزینه‌های در اختیارمان از جمله اقدامات محدود کننده برای رسیدگی به قتل مهسا امینی و نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به تظاهرات ادامه خواهیم داد.»

یک روز بعد (۱۳ مهر ماه) حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «لوئیجی دی مایو» همتای ایتالیایی و همچنین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به هرگونه اقدام شتابزده و نسنجیده از سوی اتحادیه اروپا هشدار داد. وزیر خارجه ایران به همتای ایتالیایی گفت: ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان (مهسا امینی) متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلامی ایران باشد.

همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران

امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل به وی گفت:  ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان‌مان (مهسا امینی) متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلامی ایران باشد. بورل نیز در این گفت‌وگو با بیان این‌که می‌پذیرم که آشوب و تروریسم موضوعی است که با اعتراضات مسالمت آمیز که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود، تفاوت دارد، یادآور شد: درصدد نیستیم روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود.

در حالی که بورل در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان گفته بود که اتحادیه اروپا درصدد نیست روابطش با ایران دچار مشکل شود ولی او یک روز بعد (پنجشنبه ۱۴ مهر ماه) از گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان در اظهاراتی عنوان کرد که این نهاد در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آن‌چه «سرکوب اعتراضات و دستگیری‌ها» خواند، است و افزود: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست آتی خود، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

وزیر خارجه فرانسه هم روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه در حمایت از آشوبگران گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است. «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه به قانونگذاران فرانسوی در پارلمان این کشور گفت که این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا جهت هدف قرار دادن افرادی است که بنا به ادعای او با مردم (آشوبگران) مقابله کرده‌اند.

* در حمایت از اغتشاشگران سنگ تمام گذاشتند

پیش از این اقدامات، «ناصر کنعانی» روز دوشنبه چهارم مهر ماه در صفحه اینستاگرامش نوشته بود: در اغتشاشات اخیر، رهبران سیاسی آمریکا و بعضا اروپا، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب، از یک رخداد غم انگیز در حال بررسی سوءاستفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند، اما حضور میلیون‌ها نفر از ملت در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش را نادیده گرفتند و یا کوچک شمردند.بی شک جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران، این بار نیز در کنار صدها پرونده شکست‌های مفتضحانه آنان در تاریخ ثبت خواهد شد.مدعیان دفاع از حقوق ملت ایران، بهتر است شعارهای دروغین و نخ نمای خود را کنار گذاشته و به چند دهه تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری علیه ملت ایران پایان دهند.

همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران

 اغلب کشورهای اروپایی نه تنها در این خصوص دست از مداخله جویی برنداشتند حتی در تامین امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نیز سهل انگاری کردند تا جایی که این اماکن مورد تعرض اغتشاشگران و ضد انقلاب خارج نشین قرار گرفت و در این مدت شاهد تعرض به تعدادی از سفارتخانه‌های ایران در برخی از این کشورها بودیم از جمله تعرض به سفارتخانه‌های ایران در سوئد، بلژیک و دانمارک که به احضار سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی این کشورها به وزارت امور خارجه ایران انجامید.

* حمله یک فرد مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت ایران در کپنهاگ

روز جمعه ۱۵ مهر ماه هم یک فرد مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ حمله کرد که با تهدید «افسانه نادی پور» سفیر ایران، مجروح شدن یکی از کارمندان محلی و صدمات به خودروهای سفارت همراه بود. این حمله در حالی صورت گرفت که پلیس دانمارک به موقع در محل حضور پیدا نکرده بود. در همین راستا حسین امیرعبداللهیان در پی تعرض صورت گرفته با سفیر ایران در کپنهاگ تلفنی گفت‌وگو کرد و افزود مایه تاسف است که در قلب اروپا تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

ناصر کنعانی هم در توئیتی با اشاره به حمله روز جمعه به سفارت ایران در دانمارک نوشت: اخیرا تعرض‌های خشونت‌آمیز دیگری هم به مقرهای دیپلماتیک ما در اروپا صورت گرفته است. ارتباط این حملات با حمایت سیاسی غرب از اغتشاشگران غیر قابل‌کتمان است.دولت‌های میزبان نسبت به حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها تعهد قانونی دارند. انتظار می‌رود که بدون فوت وقت، چنین کنند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: در نتیجه تحولات اخیر، در برخی از کشورها و مشخصا تعدادی از کشورهای اروپایی بعضی از نمایندگی‌های ما مورد تعرض افراد منتسب به جریان‌های معاند و ضد انقلاب و گروه‌های خشونت طلب قرار گرفت و در بخشی از کشورها، مهاجمان موفق شدند در نتیجه عدم وجود حفاظت کافی و عدم توجه اولیه از سوی نیروهای تامین کننده امنیت به برخی از نمایندگی‌های ما به ویژه در اماکن بیرونی و جدار بیرونی نمایندگی‌های ما حملاتی صورت داده و بعضی از بخش‌های نمایندگی مورد تعرض قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۳ مهر ماه هم در صفحه اینستاگرامش با بیان این‌که «اعتراض» و «اغتشاش» هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایج متفاوتی، نوشت: رفتار مداخله آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک آمیز آنان اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

مداخلات اروپایی‌ها در قبال تحولات داخلی ایران در حالی صورت می‌گیرد که این کشورها در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران سکوت پیشه کرده و حتی از ارائه دارو و پانسمان برای کودکان پروانه‌ای خودداری کرده‌اند. در همین راستا نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه اینستاگرامش با اشاره به حمایت‌های آمریکا و اروپا از اغتشاشگران در ایران نوشته بود: مدعیان دفاع از حقوق ملت ایران، بهتر است شعارهای دروغین و نخ‌نمای خود را کنار گذاشته و به چند دهه تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری علیه این ملت پایان دهند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه چهارم مهر ماه در توئیتر به این برخورد دوگانه واکنش نشان داد و نوشت: سکوت کرکننده و فراپایبندی اتحادیه اروپا در برابر تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی آمریکا و نقض گسترده و نظام‌مند حقوق بشر مردم بی‌گناه ایران که توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل مستند شده است، بیانگر استانداردهای دوگانه این نهاد در حوزه حقوق بشر است. حال، پرسش اساسی این است: کشورهای اروپایی که حتی از ارائه دارو و پانسمان مورد نیاز برای کاهش مصائب و آلام بی‌پایان کودکان پروانه‌ای امتناع می‌ورزند و موجبات مرگ این کودکان معصوم را فراهم می‌کنند، چگونه می‌توانند نگران وضعیت حقوق بشر در ایران باشند؟

همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران

در همین خصوص نیز چندی پیش « احمد معصومی‌فر» سفیر ایران در استکهلم در توئیتی نوشت: شرکت سوئدی تولید کننده ملزومات پزشکی همچنان به بهانه تحریم ظالمانه آمریکا از فروش پانسمان برای کودکان پروانه‌ای (ای.بی) ایران امتناع می‌کند. این فرشتگان معصوم هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر زجر می‌کشند و پر پر می‌شوند. آیا این نقض فاحش حقوق کودک و جنایت علیه بشریت نیست؟

همدردی این روزهای اروپا؛ به نام مردم ایران و به کام اغتشاشگران

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    12 0
    الکساندر دوگین: ما در مرحله کاملاً متفاوتی از رویارویی جهانی هستیم. و باید آگاه باشیم که با ملایمت و از طریق مذاکره، بعید است بتوانیم این بحران را حل کنیم. ما باید قوی باشیم، باید پیروز شویم، باید کل جامعه خود را بسیج کنیم. غرب به شدّت به ما حمله می‌کند و ما باید این نبرد را جدی بگیریم. یک معتاد به مواد مخدر(زلنسکی) و یک پیرمرد سالخورده(بایدن) که با ارواح ارتباط برقرار می‌کند یک نما است، پشت این، قدرت آهنین تمدن آنگلوساکسون و ناتو، غرب، لیبرالیسم، گلوبالیسم است. این نتیجه ۵۰۰ سال تاریخ آن‌هاست. آن‌ها از ایده خود دفاع می‌کنند، برای یک ایده کاملاً نادرست و کاملاً غیر انسانی، امّا مهم‌تر از همه، در دنیای آن‌ها به ما هیچ جایی داده نمی‌شود.ما باید بدانیم که محکوم هستیم و نمی توانیم با این نیروی وحشی، تاریک و بی‌رحم به سازش برسیم. ما باید برای این رویارویی اساسی بسیج شویم تا در نهایت بشریت و جهان را نجات دهیم.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      9 0
      آفرین
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      اسب تروآی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
  • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 0
    خب این کشورهای اروپایی غرب وحشی در مقابل جنایات خودشون در حق ملتها و کشتن فقط یک میلیون مسلمان در عراق نه تنها ساکت هستند بلکه خودشان از کشته شدن ملتهای مسلمان میلیاردها یورو به جیب میزنند. این احمق های درجه یک ایران را با رژیم پوشالی گاوهای شیرده بن اره اشتباهی گرفتند .آنها با فشار به بن اره میلیاردها دلار پول مردم بدبخت عربستان و درآمد های میلیاردی حج که باید خرج ملت های فقیر شود را به جیب زدند و بن اره را مجبور کردند صدها میلیارد چخچخی وقوقساب و ترقه و فشفشه ....شکلات چوبی و لیسزنی بخرد برای کشتن و نابود کردن مردم مسلمان یمن و فقط اگر بن اره یک دلار نفت را کمتر بفروشد آنهم میشود باز درآمد میلیاردی برای صهیون. و حالا تا به معضل سرما و کمبود انرژی و تعطیلی سنایع سنگین وانرژی بر در ا روپا نشده اند دارن ایران را به هم میریزن که با ما هم همین کار را بکنند ویک مشت عوضی بدبخت بیسواد نفهم وطنفروش منافق و بهایی و تروریستهای گروهک کوتوله و دُمکُرات ... دارند استخوانلیسی ارباب را کرده و به همه جا اغتشاش میکنند و البته یک مشت جوان غافل سلفی گیر و یک مشت سه نیملیتری شیتیل گیر هم افتادند وسط معرکه فکر میکنند ایران هم بن اره سرکاره که با پِخ جا بزنه. کشورهارا دانایان و شجاعان میسازند و نادانان و احمق ها آنرا برباد میدهند. اکثر اغتشاشیون منافق و ریاکار هستند و برای خودی نشان دادن و سلفی گرفتن و پز دادن داخل معرکه شده اند خصوصا سه نیملیتریها که فقط به تیتر شدن زنده اند حالا چه خوب چه بد. مرگ بر اغتشاشیون تجزیه طلب
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 0
    ناتو تهدیدی علیه بشریت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس