امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان خبرنگار فارس را نجات داد!

شخصی که زاغ‌زنی افراد را می‌کرد از پشت سر من ظاهر شد و طلبکارانه گفت: «گوشیت رو بده!» صدای تپش‌های قلبم را می‌شنیدم. یک لحظه فکری به سرم رسید و آهسته گفتم: «تابلو نکن! من دارم به بی‌بی‌سی فیلم می‌فرستم!»

به گزارش مشرق، ظهر روز شنبه، شانزدهمین روز از پاییز، در هوایی که هنوز گرمای تابستان را در خودش داشت به سمت چهارراه ولیعصر راه افتادم؛ فراخوان‌های گسترده توسط رسانه‌های ضدانقلاب برای تجمع در ساعت ۱۲ همین روز منتشر شده بود.

به چهارراه ولیعصر که رسیدم ساعت ۱۲ شده بود، چند دقیقه ای صبر کردم دور و بر خود را مدام نگاه می‌کردم تا هسته‌های تجمع را پیدا کنم اما گویا خبری از تجمع بیش از ۵ نفره نبود و همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسید.

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس
چهارراه ولیعصر در ظهر روز شنبه بدون تجمع بود

سوار تاکسی شدم و خود را به میدان ولیعصر رساندم، میدان را دور زدم حتی خیابان‌های منتهی به میدان را نگاه کردم اما باز هم هیچ تجمعی پیدا نکردم، مردم مشغول زندگی روزمره خود بودند.

پیاده از بلوار کشاورز به سمت خیابان حجاب آمدم اما اینجا هم هیچ مورد مشکوکی که به تجمع ختم شود نیافتم.

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس
تصویری از میدان ولیعصر بدون ترافیک در ظهر روز شنبه ۱۶ مهر

با یک موتوری خودم را به دانشگاه تهران رساندم. صدای شلیک گاز اشک‌آور توجه من و موتوری را به خود جلب کرد. پیاده شدم. دور و برم پر از موتورسوار شده بود. بهت زده بودم که چه خبر است و مدام سر می‌چرخاندم.

راننده موتوری بلند گفت: « آقا حواست کجاست؟ پول منو بده برم؛ نمی بینی اینجا شر شده!» موتوری‌ها که بوق‌زنان رفتند، جمیعتی حدود ۳۰ نفر را دیدم که پشت سرشان سراسیمه به سمت من می‌دوند، چند نفر با فریاد می‌گفتند: «جلوتر نرو، برگرد...» توجه نکردم. جلوتر که رسیدم سوزش چشمانم شروع شد.

جمعیت تازه پراکنده شده بود و فقط چند خانم جیغ می‌کشیدند: «اشک‌آور زدند،  اشک‌آور زدند»

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس
در مقابل دانشگاه تهران، پلیس برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد

به دانشگاه که رسیدم دور و برم را نگاه کردم کسی نبود. دوباره برگشتم به سمت چهار راه ولیعصر. نزدیکی آنجا هم بوی گاز اشک‌آور می‌آمد اما خبری از تجمع‌کنندگان در اطرافم نبود. فقط نیروهای پلیس دور تا دور چهارراه بدون حرکت ایستاده بودند. نمی فهمیدم چرا تا من می‌رسم همه چیز تمام می‌شود!

از وسط خیابان انقلاب نگاهی انداختم. دیدم یک عده موتورسوار به صورت دسته‌جمعی در راه حرکت به سمت دانشگاه تهران بودند و بوق ممتد می‌زدند. تازه فهمیدم چه اتفاقی دارد می‌افتد! این موتورسوارها بین نقاط مختلف می‌چرخند و مردم را تحریک به تجمع می‌کنند. اما به محض ورود پلیس، خودشان محل را ترک می‌کنند و به محل بعدی می‌روند.

این بار دیگر فرصت را از دست ندادم و خودم را فوری به جمعیت رساندم و همراه جمعیتی حدودا ۵۰ نفره شدم.

آنها به سمت خیابان دانشگاه پیچیدند و چون چشم پلیس را دور دیدند شعارها را تند کردند و از «زن زندگی آزادی» به «مرگ بر دیکتاتور» و... رسیدند. چندین‌بار خیابان دانشگاه را بالا و پایین رفتند و بارها با شعار «ایرانی با غیرت، حمایت حمایت » می خواستند مردم را داخل جمع خود بکشانند ولی چیزی به جمعیت‌شان اضافه نمی‌شد.

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس
تجمع‌کنندگان در اطراف دانشگاه تهران کمتر از ۵۰ نفر بودند و مردم حاضر به همراه شدن با آنان نبودند

ناگهان چشمم به شخصی افتاد که هیچ شعاری نمی‌داد ولی جمعیت را چپ و راست می‌برد. به محض اینکه می‌گفت برگردید همه برمی‌گشتند، می‌گفت پراکنده شوید همه در عرض و طول خیابان پراکنده می‌شدند. برعکس بقیه، نه کوله‌پشتی داشت و نه کیف دوشی. کاملا سبکبال حرکت می‌کرد.

اما چیزی که خیلی توجه من را جلب کرد نوع پوشش آن لیدر بود؛ یک لباس زیپ‌دار آستین‌بلند، لباسی که در آفتاب ظهر این روزها چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. خوب که دقت کردم متوجه شدم در این گرما، چند لباس را روی هم پوشیده بود! احتمالا برای اینکه به راحتی قابل تعویض باشد.

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس
یکی از لیدرها با وجود گرمای هوا چند لباس پوشیده تا به راحتی قابل تعویض باشد

با احتیاط تمام در حال عکسبرداری و فیلم گرفتن از وقایع بودم که یکباره دیدم در گوشه خیابان عده‌ای صدا می زنند «بسیجی بسیجی!» چند نفر ریختند بالای سر آن شخص و با مشت و لگد به جان او افتادند. هیچکدام حتی نپرسیدند که این فرد کیست و چه کار کرده.

داخل دعوای آنها شدم و گفتم «چی شده؟ چرا می‌زنیدش؟» یکی گفت: «داشت فیلم می‌گرفت!» گفتم: «آقا نزن، خب بگید پاک کنه» گویا موفق شده بودم یکی را نجات بدهم. گفتند: «هرچی گرفتی پاک کن»  و او نیز همه عکس‌هایش را پاک کرد. بهت زده بودم که چرا اینها چیزی را متوجه نشده دادگاه خیابانی برگزار می‌کنند و به جان مردم می افتند! اصلا حواسم نبود که با این کارم، آنها را روی خودم حساس می‌کنم.

به دنبال آن شخصی که دستور کتک زدن را داده بود راه افتادم. متوجه شدم کارش فقط همین است! خارج جمعیت می‌ایستد و مراقب افراد است. به هرکسی که حتی گوشی از جیبش درمی آورد دستور می‌دهد: «آقا گوشی رو بذار جیبت!» فهمیدم در ثبت وقایع با گوشی باید از این شخص دوری کنم.

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس

با ورود اغتشاشگران به هر نقطه، مغازه‌دارها کرکره را پایین می‌کشیدند و فرار می‌کردند

ماجرای تقسیم کار بین لیدرهای اغتشاش، به اینجا ختم نمی‌شد. تداکارتچی‌هایی را دیدم که در کیف‌شان چند بسته سیگار داشتند و هربار که گاز اشک‌آور می‌زدند این افراد فورا سیگارها را روشن می‌کردند و دودش را به صورت تجمع‌کنندگان فوت می‌کردند.

شخصی را دیدم که در بین جمعیت صدا می‌زند: «لباس، لباس» یک آقا دوان‌دوان آمد و از کوله‌اش لباس در آورد و او در وسط معرکه تجمع لباسش را عوض کرد.

امروز در تهران چه خبر بود/ وقتی گاز اشک‌آور جان یک خبرنگار را نجات داد! +عکس
لحظه تعویض لباس در وسط معرکه اغشاشات با کمک شخص کوله به دوش

چند عکس دیگر از جمعیت گرفتم اما آنقدر محو این تیم هماهنگ شده بودم که فراموش کردم یک نفر مامور کنترل عکاس‌هاست. از بخت بد من همان شخصی که زاغ‌زنی افراد را می‌کرد از پشت سر من ظاهر شد و طلبکارانه گفت: «گوشیت رو بده!» صدای تپش‌های قلبم را می‌شنیدم. واقعیت این بود که با افرادی مواجه بودم که دادگاه خیابانی برگزار می‌کنند و بدون هیچ حرفی حکم صادر می‌کنند. یک لحظه فکری به سرم رسید و آهسته گفتم: «تابلو نکن! من دارم به بی‌بی‌سی فیلم می‌فرستم!»

اما حتی لحظه‌ای به حرفم توجه نکرد. با عصبانیت جواب داد: «دروغ نگو، ما خودمون خبرنگار داریم!». فکرش را هم نمی‌کردم که برای ارسال فیلم به رسانه‌های ضدانقلاب هم افراد تعیین‌شده‌ای وجود داشته باشند.

واقعا نمی‌دانستم چه بگویم! این جماعت در گروه‌های کاملا مجهز و حرفه‌ای ۱۰-۱۵ نفره آمده بودند و بهانه‌های من هم کارساز نبود. هنوز داشتم در ذهنم دنبال جملات می‌گشتم که ناگهان محکم من را به دیوار کوبید و صدا زد «بسیجی، بسیجی!» بلافاصله چند نفر خودشان را رساندند و با مشت و لگد به جان من افتادند. یعنی حتی برای کتک زدن افراد هم نیرو داشتند!

بلند گفتم: « باشه پاک می‌کنم، هرچی گرفتم پاک می‌کنم» همان شخص زاغ‌زن گفت: «گالریت رو بیار، پاک کن» گالری را باز کردم. چون تعداد عکس‌های ثبت شده زیاد بود با تعجب گفت: «[فحش رکیک]! این همه عکس رو برای کجا گرفتی؟» نمی دانستم چه بگویم. واقعا همه چیز را تمام شده می‌دانستم.

منِ خبرنگار داشتم اعدام خیابانی می‌شدم! فقط به ذهنم رسید که وقت بخرم بلکه فرجی بشود. شاید همانطور که من کسی را نجات داده بودم، یک نفر به داد من برسد. شروع کردم عکس‌ها را یکی یکی پاک کردن. آنها هم مرتب با مشت و لگد کتکم می‌زدند.

ناگهان یک نفر گفت: «چرا یکی یکی پاک می‌کنی. همه رو با هم پاک کن.» خواست گوشی را از دستم بکشد که گفتم: «باشه. همه رو پاک می‌کنم.» شروع کردم به تیک زدن عکس‌ها که یکباره صدای شلیک گاز اشک‌آور آمد و یکی فریاد زد: «مامورا، مامورا...» و همگی از دور و برم فرار کردند. هیچ وقت فکر نمی‌کردم گاز اشک‌آور جانم را نجات دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    عالی بود...حالا فراجا و اطلاعات باید وارد ماجرا بشن...البته اگر نفوذیها و مدیرانی که انگلزاده هاشون برای سرخوشی با این شاشگرا قاطی هستند،بگذارن
    • مجید IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      29 23
      زیادی زور نزنن این اغتشاشگران چون ارادهٔ الهی چیز دیگه ای است...
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      43 9
      ایوالله مشرق ، چه رپورتاژ فوق العاده ای ، دمتون گرم
    • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      8 3
      باسلام دقیقا با حرف این خبرنگار موافقم که گروه های سیار به همین شکل با چرخیدن با موتور و حتی ماشین حرکت میکنند و با سروصدا و شعار ابراز وجود میکنن محدوده خیابان ولیعصر از چهار راه پارک وی تا تجریش و میدان الف و خیابان محمودیه به دفعات همین گروه در رفت و آمد هستن
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      19 9
      اینها یه مشت آشغال هستند باید سریعا با شدت تمام نابود شوند .
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 11
      گزارشگر زودتر باباغوری خودش را درمان کند ، اشاالله
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 21
      البته اگر توانستید این موج را از سر گذرانیده و از آن جان سالم به در ببرید
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      11 1
      شما خواب رفته هستین فک کردین یک دونفر بدون سازماندهی میان تو خیابون .نه قشنگ یه تیم ۲۰ نفره سازمان دهی شدن با تفکیک وظایف
  • نیما IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    42 5
    چه جالب
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      59 16
      بله وقتی به راحتی انگل ها را آزاد کنند همین هست
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      8 9
      داستان نویسی هم شروع شد
    • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      10 12
      طرف دربه در دنبال سوژه بوده تا شروع كنه به عكس و فيلم گرفتن براي آدم فروشي اين روزها شغل آدم فروشي خوب رونق گرفته و همه شدن آدم فروش راستي يارو فروختن هر نفر چقدر بهت ميدن راستي آدمهايي مثل شما خانواده خودشونم براي پول ميفروشن خانواده ات چند قيمت گذاشتي
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 9
    در هر صورت
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 11
      دم ملت گرم لذت بردم از اینهمه شجاعت و غیرت. ایرانی دیگه زیر بار زور نمیره
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    41 12
    ماموران فوق حرفه ای دشمن هستند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    53 8
    تجمع هدفمند غیرمردمی از سوی مزدوران دشمن
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    34 4
    لابد افراد آتش زن و تخریب کن هم داشتند
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    72 11
    ایرادی نداره. میگیرنشون قوه قضاییه مهربون آزادشون میکنه! خاک بر سر این قوه قضاییه که باعث شده جملیت زیر ۱۰۰ نفر بتونن زندگی مردمو مختل کنن
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      43 5
      رافت اسلامی خخخخه حداقل باید بفرستند به مناطق بد آب و هوا کار کنند و همان جا هم بمیرند
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    56 12
    ایرانی با غیرت حمایت حمایت،آره؟؟؟؟بیشرف ها پس چرا خونه زندگی همین ایرانی ها رو آتیش میزنید.تو فقط به فکر خودتی،این کجاش شبیه دلسوزی برای هموطنته.
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 5
      کی خونه زندگی تورو سوزونده؟هر وقت میسوزه یخ جوابه
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    38 4
    چرا کسی جلوی اینها رو نمیگیره.با پهپاد هم نمیشه فیلم و عکس گرفت؟
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 12
      زور نزن، شعار امشب مردم در نظام آباد تهران تکلیف همه را روشن کرد.
  • آقا NL ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    16 59
    توهم جالبی بود
    • ایرانی اسلامی IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      7 0
      تو زر نزن از اون سر دنیا.به تو چه .تو وطن فروش برو پاچه خواری کشور بیگانتو بکن. سگ کاسه لیس
    • ایرانی اسلامی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      6 0
      سگ کاسه لیس وطن فروش.تو چه میفهمی وطن چیه.بی رگ بی غیرت.سیب زمینی. برو عشق دنیا رو بکن که به امید خدا پاره شدنت رو اون دنیا میبینیم حال میکنیم
  • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    76 18
    انقلاب هرزه ها
    • محسن IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      9 2
      هزار افرین دقیقا نظر منم همینه اما کلمه مناسبش به ذهنم نمیرسید
    • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 7
      علیه دزدا و اختلاسگرا و قاتلا
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 0
      احسنت
  • حسام IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    68 8
    هموطن عزیز به فرض محال که جمهوری اسلامی رفت ایا از خودتون پرسیدید که قراره چه اتفاقی بیفته؟؟؟؟ ایا صاحبخانه ها خونه ها رو تقدیم مستاجرها میکنن؟؟؟ صاحب پاساژها و مغازه ها مغازه ها رو میدن به مستاجراشون؟ کارمند بلند میشه تا شما بشینی جاش؟ صاحب کارخانه کارخونه رو میده کارگراش؟ ناگفته پیداس که جواب منفی . هیچکس جاشو به کسی نخواهد داد پس اگر وضع مالی خوبی مثل من نداری فقط باید تلاش کنی و ی مدت زندگیتو مدیریت کنی کسی قرار نیست هیچ وقت جاشو به ما بده خودمون باید با تلاش جامونو پیدا کنیم....
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 1
      کاملا موافقم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 10
      اول انقلاب خودتون جور دیگه ای حرف می زدید!دانشجو باید سیاسی باشه،آب وبرق وخانه مجانی !اون موقع ها حق گرفتنی بود ،اون موقع ها شاه شهرها را خراب کرده بود وقبرستانها را آباد تازهگی ها سری به اونجاها زدی؟ از ثمره انقلاب خیلی ها تون کارخونه دار شدین ، خیلی ها وزیر ووکیل الان برای دیگران اوفه بده اغتشاشه؟!
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    31 12
    تا زمانی که فقط دنبال عامل خارجی هستید و ریشه مشکل که سبب ماهی گیری اونها از این قضیه شده رو آسیب شناسی نمیکنید این قضایا گسترده تر میشه. توب خیابون هم نباشه در بطن جامعه ریشه در میشه ! خواست و صدای مردمی که مخالف شما می اندیشند رو به رسمیت بشناسید . کتمان شون نکنید . بخدا دارید سرمایه اجتماعی رو نبود میکنید ! نذارید ۴ تا شبکه خارجی از این شرایط سود ببرند
  • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    29 3
    خداقوت ، حقیقتا رفتن بین نوچه لاشخورها خیلی سخته.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 11
    فقط رافت اسلامی و لاغیر
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    30 2
    بابا اینها دستشون برا مردم رو شده.مگه میشه یه تجمع سرخود شکل بگیره،حتما نیاز به این چیزا که گفته شده داره.
  • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 38
    اکثرا از کارگران
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      16 2
      دانشجوهاتون ترک تحصیل کردن،رفتن کارگری؟اکثرکه تادیروزدختران دانشجوبودن.اکثراخودفروخته های وارداتی هستن ولاغیر
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    28 3
    چتهای محرمانه و رمزنگاری شده‌تلگرام محل هماهنگی این دواعش است،اگر گاز اشک آور نزده بودند الان دواعش خونت رو ریخته بودن و با بی شرفی تمام گردن نظام می انداختند
  • اشمایکل IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    26 0
    کاملا برنامه ریزی شده هستن. دارن تجربیات گذشته و سایر کشورهارو تجمیع میکنن. سپاه باید ادمهای زیادی رو بین اینها نفوذ بده نه با گوشی با دوربینهای یعقه ای و دکمه ای. قطعا لیدرها تدارکاتیا خبرنگاراشون و کتک زنهاشون زود مشخص میشنو باید برای تک تکشون مامور بزارن و بعد لا مهباد هم دنبالشون کنن یکیشون گرفته بشی بقیشونم دستگیر میشن
  • سعید موسویان فرد IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    21 0
    این نماینده های اروپایی که گیس میبرن هر روز با تحریم ها و تشدید بیشترش پا روی حلق مردم ایران گذاشتند جلو فروش نفت و گرفتن فشاری بی سابقه روی مردم گذاشتن که روح و جسم و روان مردم و بهتر آتش کشیدن ... چطور نگران آزادی هستن ؟ آخه مگه میشه شما به من گرسنگی بدی باعث بی خانمانی من بشی و بگی نگران من هستی؟ واقعا از طرفی مردم هم عجیب هستن صبح تا شب به برنامه های منحوص سعودی و من وتو و بی بی سی در حالی تماشا میکنن که میهمان های برنامه چپ و راست از ضرورت فشار روی حلق مردم میگن ! که باید تحریم ها بیشتر باشه که این بچه بازیه که ... باید جنگ و به ایران کشید که باید حمله کلاسیک ه نظامی بشه به ایران و ووو چطور ممکنه ؟ فقط بخاطر این که دوتا مجری زن بی سواد و معلوم الحال پا رو پا انداختن و از این ور به اون ور پا عوض میکننن همه مردم نمیتونن همه چیز و تحلیل کنن
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 16
    اینم که هرجا میرفته کسی نمی دیده.هخخ بیشترین جعمیت که دیده ۳۰ نفر بودن
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    26 1
    از رییس قوه قضائیه خواهش می کنیم اوباشانی که توسط نیروی خدوم انتظامی بازداشت می شوند فوری آزاد نکند حداقل چند ماه در هلوفدونی آنها را نگهداری کنید تا کم مقصرها کمی آدم بشوند چه دانشجو چه غیر دانشجو
    • ج د ا IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      موافقم کاملا
  • بچه محلاتی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    37 42
    هخخ خبرنگار فارس. کاش یه کتک میخوردی دلمون خنک میشد . اخه بخاطر ۵۰ تا موتوری کل اینترنت دوباره قطع شد.میخوای کم اهیمت جلوه بدی باشه ولی چرا دروغ میگی اخع
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      27 6
      خودت را به نادانی نزن
    • رضا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 0
      بخدا اینا همه چیزو به بازی گرفتن سال 58 که انقلاب شد خیلی از همین اپزیون ها به قول خودشون احزاب مخالف باهم متتعد شدن وحمام خونی برا انداختن تا همین حالا با ترو واقسام کارهای دیگه جنگ خیابانی من در جنگ داخلی کردستان سال 62 برا دیدم جز ویرانی وکشت وکشتار چیزی نیست جالب اینه که همین احزاب ومنافقین از کومله ودمکرات بعدا باهم مخاف شدن بر سر قدرت وهر کس تا الحان ساز خودشو میزنه انوقت یه عده فکر میکنن وسط دعوا حلوا پخش میکنن همین منافقین کردهای عراقو زنده بگور میکردن به کمک صدام برین سرچ کنید اگه فیلمها وکلیپاش پاک نکردن ببینید وسوریه امروز افغانستان امروز وجاهای دیگه لیبی عراق یمن و ببینید به اسم دمکراسی ویران شده کمی تفکر
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      اولا که قطع اینترنت برای جلوگیر از جو سازی خراب کاره و عدم هماهنگیشون با شبکه فرماندهی خارج از کشور و منزوی کردنشون در میدان اشوب صورت میگیره و یک اقدام پدافندی هست ربطی به جمعیت حاضر نداره. دوما اینتر نت تقریبا وصله فقط اینستا و واتس آپ وصل نیستند که با عرض پوزش از اخلاق کاربریت تا قوانین مارو نپذیرند و نماینده نزنند از اتصال مجدد خبری نیست
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      گاهی یک نفر با هماهنگی اینتر نتی و ماهواره ای میتونه خرابکاری خیلی بزرگی به بار بیاره. قطع اینترنت برای حفاظت از اجتماع و شناسایی خرابکار هست
  • سید جواد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    34 4
    از این خبرنگار زحمتکش و جسور تشکر می کنیم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    24 2
    بیشرفهای اوباش خدایی لیاقت این جماعت وحوش فقط سرب داغه.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    9 1
    آره بابا اینا کار ۲ ۳ نفر نخاله است
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    20 5
    پدرسوخته های وحشی... چه مارهای افعی ای دورمون چنبره زدن ما بی خبر بودیم
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    19 2
    اولا بايد بگم دمت گرم و بعد درود به شرف و غيرت و شجاعتت که رفتي وسط ميدون گزارش تهيه کردي ثانيا يک گلگی بکنم از برو بچه هاي اطلاعات و بسيج و... مگه نميتونيد با هنديکم هاي دکمه اي و خودکاري و ذره بيني وارد اجتماعاتشون بشيد و شناسايي انجام بديد و همچنين بجاي نفوذ يک نفر يک تيم عمليتاتي متشکل از 15الي10 نفر وارد يک جمعيت بشيد در صورتي که جمعيت 50 يا 100 باشد(علت اين تعداد براي اين است که پشتيباني کلامي در صحنه و قانع کردن جمعيت در صورت لو رفتن)علاوه بر شناسايي رد زني هم بکنيد البته با هماهنگي تيم هاي خودرويي و موتوري پشتيبان بدون جلب توجه به نظر من اگر چند مرتبه اينکار انجام بشه اغتشاشات تمومه کلا ليدرهاي اصلي و پادوهاي متصل به ليدر جمعا در تهران به 300 نفر نميرسن
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 2
      سرود ياد افراد مست ميدى حروم لقمه ؟!! شرم كن بينوا
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      آسیب شناسی: این اغتشاشات را دست کم گرفتید. آسیب شناسی 2 : توانایی خودتون را در کنترل و جمع و جور کردن این اغتشاشات، به غلط کافی و کامل و مسلط ارزیابی کرده اید.،،،، بایستی گروه‌های مستعدی از نیروهای امنیتی را برای گذراندن دوره های ضد اغتشاش و نرم کردن و تخلیه کردن افراد و لیدر های دستگیر شده، جهت دریافت آموزش به چین اعزام کنید. چینی ها تیکه پاره کردن اصولی اینجور افراد را خیلی خوب بلدند.
    • 34403 IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      احسنت چطور این سازمان اطلاعات این اشغالا رو جمع نمیکنه که مدتی هست که آرامش از مملکت گرفتن
    • ارسلان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      بابااااا ۰۰۷ .خخخخ
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    23 0
    این جماعت مدعی آزادی فاشیست ترین افرادند. واقعا با همه مشکلات اصلا حاضر نیستم لحظه‌ای اینا کاره‌ای باشن
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    17 0
    میشه از تک تیرانداز استفاده کرد منتها بجای تیر جنگی از تیر بیهوشی استفاده میشه یا از کوادکوپتر برای هدف گرفتن لیدرها و بیهوش کردنشون استفاده میشه یا ترکیب چندین کوادکوپتر اینکارو کرد
  • سامان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 18
    دارید دروغ میگید
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    16 2
    اینها یک مشت جوون بیکار و ولگرد و اکثرا خلافکار هستند
  • جوان IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 0
    خیانتکار انسان نیست اما کسی که سپر بلای خیانتکاره مثل آدم فروش ریاکار ‌بخشیدنی
  • محمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    11 1
    مگه تمام نشده بود
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 2
    معلوم نیست بچه های اطلاعات چرا ورود نمیکنند. خیلی راحت میشه زاغ چند نفر رو زد و چند خیابون اون ورتر دستگیرشون کرد.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      ب نظر شما اگه نفوذ کنن اعلام میکنند؟؟؟ پرچم بچه های اطلاعات بالاس مطمئن باشید، خدا قوت ب همه خادمین این نظام مقدس اسلامی، تمام آبرو وشرف وزندگی خودم وایل وتبارم مدیونه اسلامه والسلام
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    11 1
    نادان و کسی که دنبال هیجان بوده داستانشون فرق میکنه ولی لیدرها را با خاک انداز باید جمع کرد
  • مهدی صادقی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 1
    یعنی نمیشه از چند طرف ریخت و گرفتشون همه رو ؟؟؟ از مسامحه نیروهای امنیتی دارند سواستفاده می کنند! البته گرفتن اینها مثل مسکن هستش راهکار درمان کشور اول از همه ایجاد عدالت و رفع تبعیض هستش که اسلام رو به عدالت علی بشناسند به برخورد با مسیولین دو تابعیتی و آقازاده های آنها که طلحه و زبیر زمانه اند!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 2
    معترضین زرنگ شدند وبرای کشته نشدن فرار میکنند ومیروند جای دیگه ودوباره جای دیگه
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    14 4
    این دیگر مماشات با محارب نیست این خود حماقت و ساده لوحی است اغتشاش گران هر محل را در همان محله اعدام کنید
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    9 0
    دمت گرم چقدر جالب برامون توضیح دادی ! قوه قضاییه واطلاعات معلوم نیست کجا هستند که اینها اینطور جولان میدند
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 0
    عالی نوشته بودی ... ای کاش صدا و سیما میتونست به خوبی این گزارش کلیپ روشنگرانه بسازه و ای کاش در همه شبکه ها و گروهها پخش میشد تا مردم بدانند اغتشاشگران چه کسانی هستند و از کجا پول می گیرند!!
  • US ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 6
    فک کردی
  • علی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 2
    به نظرم کم کم باید گروه های ضد شورش مردمی درست بشه بفهمند یه من ماست چقدر کره داره. البته نه همون کارای پاتیزانی گیم های استراتژیک شونو بکنن یه کم تخلیه هیجانی بشن بهتره .
  • مادر بچه ها و معلم مدرسه IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    18 0
    قوه قضاییه اغتشاش گران خیابانی را خیلی سریع آزادکرده ونتیجه اش خرابکاری امروز بود
  • مصطفی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    17 0
    کوتاه آمدن و گذشت بسه دیگه اینا زندگی مردمو مختل کردن و مسخرشو دراوردن دیگه
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    15 0
    اصلا یعنی یه عده بچه ... زندگی مردم رو مختل کردند .
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    13 2
    هی بگیرید هی ولشون کنید
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 0
    از این به بعد دیگه جو زدگی و اینستاگرام برای بهانه این جماعت کشکه!
  • ناشناس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا نابودشون کنه اصلا نباید اینا آزاد شن امنیت و آرامش از مردم گرفتن وطن فروشای بیکار ضد اسلام
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    اینها اغتشاشگر نیستن جنایتکاران می‌خوان کشور رو آتیش بکشند نمیدونم سپاه کی میخواد وارد بشه؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    بابا جمع کنید این بچه قرتی های مزدور رو رأفت اسلامی کیلوچنده از کار و زندگی افتادیم
  • خدابخش آذرخش IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 0
    درود بر شما. اگه واقعا اینطوره چرا اینترنت را باز نمی کنید تا دنیا متوجه خرابکاری این گروه اندک بشوند و ملت هم فریب این اراجیف و دروغ بافی های شبکه های معاند نخورند.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 2
    ۲۰ روز گذشت چه برکتی میکنن این ۵۰ نفر
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 0
    چهارتا بچه سوسول که یه ددی جیب پر پول هم دارند اومدند چهار تا عکس بگیرد در اداره مهاجرت مقصد نشون بدند که کارهای مهاجرتشون زودتر حل و فصل بشه و به بهشت موعود رودتر برسند .همه را در گونی کرده و در دریاچه نمک قم رها کنید خداو کیلی انترنت را هم ازد کنید من بیچاره ار تلوریون متنفرم و سعی میکنم چیز جدیدی یاد بگیرم نه طرفدار دماغ هستم نه طرف دار مریم چشم ورغی یا اون گور به گورشده البانی نشین. هر جفت اینها دعوا سر سوارشدن بر اریکه قدرت است همه میخواهند جوانان را تحریک کنند تا بلکه این اریکه قدرت با شانس یار انها شود و بر ان تکیه زنند ....من به همه بچه سوسولها پیشنهاد میکنم گول دماغ و چشم وزغی را نخورید که به جایی نمرسید من مظمعنم تا پانصد سال دیگر هم این رزیم هست و شما عزیزان بهتره پولهای ددی را گرفته و سریع به مکانهایی که در سر میپرانید بروید و بیشتر ما مردم که دیگه افتاب لب بام هستیم را ازیت نکنید ما با این انترنت دل خوش بودیم که شما سوسولها از ما گرفته اید زودتر بروید و عمر گرانمایه خود را در کشور تلف نفرمایید عزیزان پولدار و از ما بهترون
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 3
    این اغتشاشات همان جنگ جمل در زمان حضرت علی علیه السلام است!؟
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 2
    این مردم چیزی که متعلق به خودشان هست رو نابود میکنن مردم تهران انسانهای با فرهنگ بودن واقعا برایتان متاسفم دنیا شما رو نگاه میکند شما زندگی خود را به بی‌بی‌سی و اینترنشنال گره زدید
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 2
    چقدر باور کردم!!!
    • maryam IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      2 0
      خب باور نکن؛
  • رضا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    مشکلی نیست بگید یک راهپیمایی امت و بیعت بزارید حل بشه فقط یادتون میاد گفتید تجمعات کور ، صرفا جهت اطلاع.......
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 2
    تا وقتی تحلیل هاتون رو حوضی و چرت و پرت هست ره به جایی نمی برید. به جای این چرت و پرت ها، 50 تا دزد تراز اول کشور رو از وزیر سابق و وزیر فعلی و نزدیکان نهاد اصلی قدرت و 4 تا سردار دزد و... رو می گرفتید و به محاکمه می سپردید در دادگاه ها و احکام رو اجرا می کردید و 80 سال دیگه حکومت می کردید ولی بحث اینجاست شما منکر همه چیز هستید. منکر صفر تا 100 عملکرد افتضاح انقلاب و جمهوری اسلامی در همه عرصه ها. بزرگترین برانداز خودتون هستید.
  • محسن IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    خبرنگار و اشک خدا اثری از کلیله و دمنه😜
  • GB ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    از چین یاد بگیرید. ببینید چطوری شهرهاشونو امن کردن.
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    مشکل اینجاست که این جماعت دنبال حق نیستند
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 1
    خدا لعنت کند اختلاسگران ، دزدان و مفسدین و بالانشین بی عرضه در حق مردم
  • حسام IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    خیلی قشنگ داستان نوشتی باریکلا
  • US ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    و تو همچنان خبرنگار بودی معلوم که خبرنگار بودی
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    این جریان توسط غرب گراها و عناصر از قدرت کنار گذاشته و سیاسی داخلی شروع شده ولی ماجرا از دست آن ها نیز خارج خواهد شد...
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    تو رو خدا پلیس این کثافت های نحس هرزه آشوبگر رو بده دست ما مردم زنده زنده کبابشون میکنیم. به خدا قسم شخصا حاضرم. جان این سگها ذره ای ارزش نداره چون نوکر اسراییل کودک کش نحس و نوکر بن سلمان داعشی کفتار هستند و وجود نحس اینها ارزش ندارد.
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 4
    با پهباد از بالا لیدر ریقو شون رو بزنید اینا از بس پای ماهواره نشستند باورشان شده جمهوری اسلامی تمومه و ما مردم تماشا میکنیم و این سگهای ولگرد ش ا ش پرانی. اراذل آشوبگر هرزه جنسی فقط به درد کثافت میخورند من باشم میگم تمام ملت خرابتون کنن.
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    5 1
    من بودم لیدر رو لخت میکردم همونجا اعدامش میکردم. این پیامای ما رو به اغتشاشگران چندش هرزه نشون بدین انقلاب مخملی هرزگان اصلا فایده نداره تهش دستگیری و اعدام. اطلاعاتی ها کارشون رو بلدند نگران دستگیری شون نیستیم اتفاقا خیلی خوبه که کثافت ها یکجا جمع و شناسایی شده و بعد دستگیر و زندانی. دوربین پلیس اتفاقا دقیق روی کارهای اینهاست. بعدش هم پهباد نامریی داریم عکس میگیره خودشون حیرت کنند. اتفاقا عالیه که ته لجن های آشوبگر بی مغز بریزند تو خیابون دستگیری حتمی هست.بخد ا قسم این زن های هرزه اشوبگر داعشی رو سال 88 شناختم. کل زندگی شون به هرزگی جنسی سیگار مواد کشی فحش خودکشی خیانت جنایت و کثافت کاری میگذرونند دزدی میکنند مال مردم رو میخورند هزار کثافت کاری روزگار نحس شون رو میگذرونند. بویی از آدمیت نبرده اند. یه مشت سگ هار گشنه مال و مقام ارزوشونه به قدرت برسند و عقده خالی کنند
  • بختیار IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    باید در نطفه خفشون کرد مثل ترکیه که در عرض چند روز همه سران کودتا را گرفت
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    کتاب براندازی آمریکا : داستان استدلال را شکل می دهد، دروغ پیام را کنترل می کند و تکرار باور را تقویت می کند......لعنت خدا بر شیطان رجیم
  • ایرانی اسلامی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    دمت گرم خوب کردی. خدا لعنتشون کنه این قوم لوط رو. خدا برشون داره. اگه قرار بود جایی رو اباد کنن اینقدر هماهنگ نبودن. پدرسوخته ها. دمت گرم
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    ایرانی با غیرت حمایت از ضد انقلاب،؟ حاشا. همانطوری می‌خواستند سه روزه تا تهران بیایند، این دفعه هم به امید خدا با خاک یکسان می‌شوند. مردم با امیدواری بیشتر مواظب دین و کشورتان باشید.
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    یعنی واقعا دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتی با اون همه نیروی سپاهی و بسیجی و انتظامی قادر به گرفتن 40نفر بقول شما اغتشاشگر نیست؟ جناب طبق گفته سردار مجیدی فرمانده سپاه همدان 700نفر فقط در شهر همدان دستگیر شده
  • امیر IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    باسلام خدمت عزیزان دوستان با چاکرم و نوکرم نمیشه مملک داری کرد... هر زمان قانون به درستی تدوین شد و به درستی و قاطعیت اجرا شد انتظار عدالت و پیشرفت داشته باشیم. قوه قضاییه محترم ضعف شما باعث هااااار شدن ارازل و اوباش شده سوال دارم چرا قوه قضاییه پشت پلیس و نیروهای امنیتی رو خالی کرده واقعا چراااااا
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    تقاضای عدم دخالت در زندگی مردم چرا اغتشاش است؟
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    افسوس شیرها را در بند کردن ودرنبود آنها در میدان شغال‌ها عرض اندام کرده وزوزه میکشند چرا کار جمع آوری این ارازل واوباش را به بچه هیئتی ها وخانواده شهدا نمی سپارید چند ساعته جمعشان کنند
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    غرب اینبار دلار زیادی خرج کرده. فقط کافیه یک سر به پارک ساسان رود دره ولنجک از شمال تا جنوبش خ الف بزنید ببینید چه خبره. دلار میگیرند روی زمین و دیوار شعارنویسی تند و به شدت هتاکانه میکنند, جناب شهردار منطقه یک هم تا یک هفته حذف نمیکنه.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    همین 50 نفر 50نفر اوضاع کشور را گرفتن دست دارند خابکاری میکنن والا ما در شیراز از ترسمون عصرها دیگه بیرون نمی ریم شعار نویسی در شهر زیاده. شبنامه زیاد شده. به بعضی از عکسها بی حرمتی شده تجمع هم کم بیش برگزار میشه چرا خفه نمی شن چرا جلوشون گرفته نمی شه واقعا قوه قضاییه کوتاه بیاد خیانت کرده
  • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    ایول، خیلی جالب بود. تشکر
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    حقت بود. البته خوب نزدنت باید جوری میزدنت که چلاق میشدی نمیتونستی رپورتاژ بنویسی. جاسوس! حالا چقدر اضافه کاری برات رد کردن؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    کاملا معلوم که اینها اموزش دیدن چقدر بده این تصویر دخترا وپسرا رو که ادم با اون حجاب می بینه حس بدی بهش دست میده چه راحت تو هم میلولن چیزی که ارزوشون به قول خودشون ازادی
  • رضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    باید مامورین مخی بین اینها فرستاد تا ترفند ها و حقه های اینها رو یاد گرفت
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    ای خاک برسرای جواناایناادم نیس حیف خون شهداازدرون میسوزم کاش امام زمان بیادایناستل زباله مملکتن نه آینده ساز حیف ازانقلاب امام
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    اطلاعات گزارش داده 1800 نفر تو تهران توی ده سال اخیر دو الی سه بار به دلیل اغتشاش دستگیر و تحویل قوه قضاییه شده که متاسفانه دوباره ازاد شدن و تو این اغتشاشات دوباره اومدن و شهرو ناامن میکنن.
  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    داستان نویسی عالی داری !!!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    ادم فروشی پولش خوبه ؟ وطن فروشی چطوره؟ مفت خوری وطن خوری بهتره ؟
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 2
    چرت وپرت خوبی بود
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا خودشونو حامیانشان نابود کنه وطن فروشا
  • ناشناس IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    به هیچ وقت از انقلاب تندروهای خشن بی منطق معتاد و دارای انحرافات جنسی و بی سواد که به زور میخوان نظرشون رو به دیگران تحمیل کنند حمایت نمیکنم این انقلاب از اساس باطله انقلاب قبلی که لیدرهاش آدم حسابی بودن شد این ،این انقلاب که هرچی آدم معلوم الحال دارن ازش حمایت میکنن معلومه دیگه چه گندیه من حمایت نمیکنم پاش هم بیفته باهاشون میجنگم چون میخوان مردم رو از اینی که هستن بدبخت تر بکنن
  • فدایی رهبر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    به امید خدا این اغتشاشگران از صفحه روزگار محو می شوند
  • فاطمه IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا لعنتشون کنه اینا داعشی های داخلی هستن
  • ایرانی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 0
    حالا یک مشت سلبریتی و دانشجو بیایند و راه این ها را اداگه دهند باعث تاسف است که سلبریتی ها و دتنشجویان از بصیرت صفر هستند و خودخواهی را بالاترین هدف زندگی میدانند درحالی که سرمایه های واقعی ما جوانان جان بر کف نیروی انتظامی و بسزج هستند که در این چند هفته از پستی این نامردان پر پر میشوند اناایی که جانشان را برای ارامش ما به خطر انداختند و فدا میکنند
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    اینترنت رو کلا فیلتر کردین برای این چند نفر خاک برسرتون واقعا یه ایران از زندگیشون افتادن فقط برای 100 نفر که شمارو اوسگول کردن
  • گرسنه IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    قصه های مجید دیگر پخش نمیشه البته خفن تر از آن را دارید
  • مرتضی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    الان اگه مهسا امینی تو بیمارستان بود همین شبکه های برانداز دوست داشتن خوب بشه بره پیش خانوادش یا اینکه بمیره و اونا به اهدافشون برسونه. مگه همین بسیجی‌ها نبودن که رفتن سوریه و جلو داعش وایسادن الان شدن آدمای نظام.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    یه عده از فامیل میگن که چرا گاز اشک آور میزنن؟! جواب اعتراضات که گاز اشک آور نیست!!! این طور مردم فکر میکنن که این مسائل اعتراض هست! در اعتراض، اعتراضشون رو مطرح میکنن نه اینکه آدم بکشن و یا اموال رو تخریب کنن و یا با قمه و اسلحه به جون مردم بیافتن! در این مواقع میخوایین گاز ناز آور بزنیم؟ معلومه که گاز اشک آور باید ز د! معلومه که بازداشت باید کرد! حتی اگر جان مردم در خطر باشه، باید شلیک هم کرد.. صحنه صحنه ی جنگ خیابانی هست با نیروهای آموزش دیده.. مقابل دشمن زبده نمیشه دست و پا بسته بود که! به نظرم باید همه شون رو بگیرن و اون عده که اصلی هستن رو اعدام کنن
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    پست فطرت ها رو باید دستگیر کرد و مثل سگ کشت ،اینا از حیوان هم پست ترن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس