تقابل با روسیه و دوستی با آمریکا قیمت گاز برای اروپا را ۱۰ برابر کرد

اگرچه اروپا توانسته است با افزایش واردات گاز از آمریکا، مخازن زیرزمینی خود را پر کند اما واردات گاز از آمریکا برای اروپایی‌ها نسبت به گذشته ۱۰ برابر بیشتر آب خورده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اطلاعات موسسه رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر واردات گاز خود از آمریکا را افزایش داده اما با این حال میزان آن کمتر از متوسط ۸ ماه نخست امسال بوده است.

در ماه ژوئن یکی از ترمینال‌های صادرات گاز LNG آمریکا به نام فریپورت دچار آتش سوزی شد و از آن زمان به بعد این کشور نمی‌تواند با تمام ظرفیت گاز صادر کند.

البته این ترمینال دومین ترمینال بزرگ صادرات گاز در آمریکا بوده و تا پیش از آتش سوزی ۲۰ درصد کل گاز صادراتی آمریکا از این ترمینال راهی بازار جهانی می‌شده است.

اگرچه اروپا توانسته انبارهای گاز خود را زودتر از موعد با گاز آمریکا پر کند اما هزینه این کار برای آن‌ها نسبت به سال‌های قبل بسیار بیشتر بوده است.

کارشناسان می‌گویند اروپایی‌ها برای پر کردن مخازن گازی خود برای فصل زمستان ۱۰ برابر پول بیشتری را نسبت به زمستان های قبلی هزینه کرده‌اند.

تقابل با روسیه و دوستی با آمریکا قیمت گاز برای اروپا را ۱۰ برابر کرد

آمارهای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از آن است که اروپا هم اکنون توانسته با پشت سر گذاشتن کشورهای آسیایی به بزرگ‌ترین خریدار گاز آمریکا تبدیل شود و آمریکا در ۴ ماه نخست امسال سه چهارم کل گاز صادراتی خود را راهی اروپا کرده است.

همچنین برای نخستین بار و در سایه کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا، آمریکا به بزرگ‌ترین تأمین کننده گاز اروپا تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس