کد خبر 1425119
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
هزینه جدید سفر به عراق و عتبات اعلام شد

قیمت‌های جدید سفر زیارتی به عتبات، در شورای برنامه‌ریزی حج و بعثه اعلام شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، هزینه سفرهای هوایی به عتبات را در شرایط کنونی، بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هزینه سفرهای زمینی از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تا شش میلیون تومان و کاروان‌های ارزان‌قیمت نیز از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

او با بیان این‌که در طرح نوین عتبات، ارزان‌سازی سفرهای زیارتی با هدف جذب حداکثری زائران در اولویت قرار گرفته است، افزود: دوره جدید اعزام‌ها که بعد از اربعین آغاز شده برای اعزام ۴۲ هزار زائر ظرفیت‌سازی شده است. درحال حاضر نیز شش هزار زائر در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت در عراق هستند و امروز نیز ۳۵ کاروان دیگر به عتبات اعزام شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ـ‌ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ که ریاست این شورا را به عهده داشت، از رییس سازمان حج و زیارت خواست با توجه به گذشت بیش از ۱۰ ماه از اجرای طرح نوین عتبات، راهکارهای عملی برای رفع مشکلات هرچه سریعتر اجرایی شود و برای ارائه خدمات در عتبات از شرکت‌ها و نیروی انسانی توانمند و نرم‌افزار مناسب عتبات استفاده شود.

او تاکید کرد: برای انجام دادن اقدامات لازم در عتبات، طرح اصلاح شده تا هفته اول آبان‌ماه تهیه و به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به رییس سازمان حج و زیارت توصیه کرد درباره محاسبه هزینه‌های ارزی و ریالی زائران در حج تمتع امسال براساس خدمات دریافت نشده و یا خدماتی که موسسه مطوفین ایران در عربستان، ناقص ارائه کرده است، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نواب همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی حاج «خلیل دردمند»، زائر بازداشت شده ایرانی در عربستان را وظیفه دانست و گفت: کشور بازداشت‌کننده پس از ۸۰ روز به اشتباه خود پی برد و مجبور شد که او را آزاد کند.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پشتیبانی و دفاع از هموطنان در خارج از کشور را وظیفه ذاتی دستگاه‌های مسئول دانست و با بیان این‌که بین وظیفه و هزینه کردن تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: در قضیه آزادی این حاجی ایرانی، هزینه‌ای نشد و آنچه صورت گرفت وظیفه بود و عربستان هم متوجه بیگناهی او شد.

خلیل دردمند که در مراسم حج امسال به همراه مادر خود به حج مشرف شده بود، به دلیل انداختن عکسی از سردار شهید قاسم سلیمانی با کعبه، بازداشت شده بود و روز دوشنبه یازدهم مهرماه از مسیر هوایی یکی از کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس وارد تهران شد. به گفته وزیر امور خارجه کشور، وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت‌شده نقش داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس