کد خبر 1425226
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
رفیق کی روش مسئول جذب مهدی طارمی/ انتقال بزرگ اروپایی بعد از مشورت با سرمربی تیم ملی ایران!

به جز درخشش در فوتبال اروپا و آمار فوق‌العاده‌ای که مهدی طارمی به‌نام خود ثبت کرده، گفته می‌شود ارتباط نزدیک کی‌روش و ادو هم می‌تواند این انتقال را به قطعی شدن نزدیک کند.

به گزارش مشرق، هواداران آرسنال در ایران و آنهایی که لیگ برتر را با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنند، حتماً با نام ادو آشنا هستند. هافبک چپ‌پایی که حدفاصل سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ برای آرسنال بازی می‌کرد و در ۷۹ بازی لیگ برتری توانست ۷ گل برای توپچی‌ها به ثمر برساند. ادو عضو تیم ملی برزیل هم بود و ۱۵ بازی نیز در کارنامه او ثبت شده است. ادو بعد از پایان بازی در آرسنال به والنسیا در اسپانیا رفت و سپس به برزیل برگشت تا در ترکیب کورینتیانس، همان تیمی که او را به فوتبال اروپا معرفی کرد، به میدان برود. ادو سال ۲۰۱۰ و در ۳۲ سالگی به حضور در زمین فوتبال پایان داد و بلافاصله کار خود را به‌عنوان مدیر ورزشی در باشگاه کورینتیانس آغاز کرد.

وجه مشترک ادو با فوتبال ایران، همکاری او با تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ بود. جایی که کمپ مجهز کورینتیانس را به کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال معرفی کرد. کی‌روش همراه با مهدی محمدنبی- دبیر وقت فدراسیون فوتبال- راهی برزیل شد تا از امکانات این کمپ بازدید کند. خیلی زود قرارداد همکاری امضا شد تا تیم ملی در برزیل میهمان کمپ کورینتیانس با مدیریت ادو باشد.

بیشتر بخوانید:

سنت‌شکنی مدیر باشگاه آرسنال به خاطر طارمی

بعد از تجربه موفق در کورینتیانس، ادو مدتی است که به‌عنوان مدیر ورزشی آرسنال فعالیت خود را آغاز کرده و همکاری با مدیران این باشگاه مشهور انگلیسی را تجربه می‌کند. او در این مدت توانسته با خرید بازیکنانی آینده‌دار، نام خود را به‌عنوان یک مدیر ورزشی موفق مطرح کند. حالا هم بحث حضور مهدی طارمی در آرسنال مطرح شده و خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که ادو به‌دلیل جذب ستاره ایرانی پورتو می‌خواهد عادت خود به جذب بازیکنان جوان را حداقل در این مورد کنار بگذارد.

به جز درخشش در فوتبال اروپا و آمار فوق‌العاده‌ای که مهدی طارمی به‌نام خود ثبت کرده، گفته می‌شود ارتباط نزدیک کی‌روش و ادو هم می‌تواند این انتقال را به قطعی شدن نزدیک کند. ادو در مصاحبه‌ای قدیمی درباره ارتباط با کی‌روش این صحبت‌ها را به زبان آورده بود: «اولین تماس من با کی‌روش زمانی بود که برای آرسنال بازی می‌کردم و او مربی منچستریونایتد بود. ما رقیب هم بودیم اما به یکدیگر احترام می‌گذاشتیم.

یک بار ما در هتل درباره شایعاتی که گفته می‌شد من آرسنال رو ترک خواهم کرد و به یک تیم در اسپانیا خواهم پیوست، گفت‌وگو کردیم. صحبت کوتاهی بود، چون احتمال این بود که منچستریونایتد به من علاقه داشته باشد. کی‌روش انسان باشخصیت و تمرین‌دهنده خیلی خوبی است و برای همین ارتباط ما ادامه پیدا کرد. البته رابطه ما بیشتر حرفه‌ای بود. هر بار همدیگر را می‌دیدیم خیلی کوتاه با هم گفت‌وگو می‌کردیم و به خاطر رقیب بودن سر به سر هم می‌گذاشتیم. احترام دو فوتبالیست و مربی حرفه‌ای همیشه بین ما وجود داشت.»

گفته می‌شد ادو یکی از همکاران کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ خواهد بود که هرگز این اتفاق رخ نداد. با این حال ارتباط طرفین همچنان حفظ شده و کارلوس کی‌روش هم همیشه نشان داده در حمایت از بازیکنان تیم ملی سنگ تمام می‌گذارد و هر جا که نیاز باشد، از آنها به نیکی یاد می‌کند. شاید این بار هم مسئولان آرسنال برای قطعی کردن انتقال طارمی، سراغی از او گرفته باشند. بخصوص که دوست صمیمی کی‌روش، مدیر ورزشی آرسنال است و همه‌کاره این انتقال جذاب، بزرگ و رؤیایی.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    زنده باد طارمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس