کد خبر 1425332
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
باکو به مواضع نظامی ارمنستان حمله کرد

وزارت دفاع ارمنستان از حمله نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی این کشور در بخش شرقی مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در حدود ساعت ۲۲:۱۰ شب گذشته (دوشنبه)، یگان نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی ارمنستان در بخش شرقی مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان تیراندازی کرد.

رسانه‌های ارمنستان به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش کردند که نیروهای نظامی ایروان نیز در اقدامی متقابل، حملات نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را دفع کردند و تلفاتی از سوی نیروهای ارمنستان برجای نمانده است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به خبرگزاری «آذرتاج» گفته است که ساعت ۲۳:۰۰ شب دوشنبه، یگان نیروهای مسلح ارمنستان مواضع جمهوری آذربایجان را در منطقه داغستان مورد حمله قرار داده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: «یگان‌ ارتش (جمهوری) آذربایجان که در این مسیرها مستقر شده بودند اقدامات تلافی‌جویانه کافی انجام داده‌اند».

اخیراً تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشدید شده است به طوریکه رئیس پارلمان ارمنستان که به روسیه سفر کرده روز دوشنبه در دیدار با مقام‌های ارشد این کشور خروج نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان را خواستار شد.

چندی قبل، وزیر خارجه روسیه در نشست سران سازمان‌های امنیتی و دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه از امکان استفاده از ناظران سازمان پیمان امنیت جمعی برای حل مناقشه مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که امکان استفاده از ناظران سازمان پیمان امنیت جمعی برای کمک به ایجاد شرایط مساعد در اجرای توافقات بین سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه و عادی سازی روابط بین باکو و ایروان از جمله امضای توافقنامه مناسب، مورد بحث قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    36 38
    خدا لعنتت کنه الهام و دار و دستت و اون رژیم منحوس آدم کش صهیونیست رو
    • CN ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      13 1
      چرا اسم مقدس آزربایجان در تیتر نیاوردی؟ خوب خاری شده در چشمان پلیدتان به امید روزی که در کویرتان دفنتان کنیم
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 3
      اینا تا یه مشت محکمی ارمنستان بر دهانشان نزند بیخیال ماجراجویی نمی‌شوند. به نظرم باید ارمنستان مسیحی کشی را سر نیزه کند و از مسیحیان تندرو سراسر جهان درخواست کمک کند
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      11 0
      خدا دشمنان آذربایجان را لعنت کند. همانهایی که سی سال بر کشتار و قتل عام خوجالی چشم بستند. ارامنه با کمک غرب و بخصوص فرانسه با حقه بازی و خودرا به موش مردگی زدن خاک مقدس آذربایجان را اشغال کرد و چون می دانست روزی باید آن را پس دهد همه را خراب و مین گذاری نمود. الهام رئیس جمهوری پرقدرت و باسواد است که توانست هم در میدان جنگ و هم در میز مذاکره موفق شود
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 6
      ده کوره بادکوبه فقط به دلیل ضربه به ایران چند صباحی اجازه پیدا کرده قدرت بازی در بیاره وگرنه همه میدانند اگر سایه ایران از خاورمیانه کم بشه آنگاه همین عثمانی و آمریکا بدترین بلایی که سر مردم آفریقا و سرخپوست ها نیاوردن را سر شروانی ها و دیگر شیعان می آورند
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 0
      یکبار دیگر صدای پای ترکان‌ سلحشور ایران از اعماق تاریخ به گوش میرسد. محافظ مرزهای ایران بازگشته است. سلام‌ِ ایرانزمینِ بزرگ بر سردارِفاتح، ژنرال ترکِ لشگر اسلام، جنگسالار قاآنی کبیر
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 4
      باید حزب الله آذربایجان خودی نشان بده . نمیشه که مسلمانان تحت نفوذ پان شیطانسیم و لاییک باشند که .
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 2
      اقوام ازبک و قرقیز و ترک و قژاق و تاجیک آریایی نیستند ولی همه اقوامی باشکوه و اقوام ایرانی هستند. ولی آذری ایرانی آریایی است و زردپوست و ازبک‌نیست.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 2
      ترکی یکی از زبان های ایرانی است
    • محجد IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      5 2
      زر مفت نزن
  • NL ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    47 52
    ارمنستان سی سال خاک آذربایجان رو اشغال کرد آذربایجان هم باید سی سال خاک ارمنستان رو اشغال کنه تا عدالت اجرا بشه
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      39 23
      قفقاز دو قرن از خاک میهن جدا بوده، قفقاز باید حداقل دو قرن به وطن اصلی برگرده.
    • ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      6 0
      قفقاز و ایران متعلق به تورک ها بوده نه شما
    • فرهنگ IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      مب با این کار موافق هستم برادر
    • آذری iran IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 5
      جهت اطلاع پانترک مجازی رجب پرست باید یاد آوری کنیم تمامی این سرزمین ها متعلق به ایران بزرگ هستند و باید به سرزمین اصلی سرزمین مادری ایران ضمیمه شوند تا عدالت بر قرار شود ، زنده باد ایران، یاشاسین ایران ملتی ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      از لحاظ حجم بلاهت و دشمن دوستی!!!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      گرجستان خاک ایران است وتنها همسایه غربی ایران همان یونان است.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      باکو هزاران سال است قطعه ای از ایران است و ایران است. قفقاز را پس میگیریم.
    • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      6 8
      چی میگی جفتشون برای ایرانن.
    • سید فروزان CH ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      باکو و علی پخ و تو غلط زیادی میکنید تو‌احمق هم خفه
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      راه یونان از استانبول میگذرد.
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    37 17
    زنگه زور خاک ارمنستان نیوده استالين جغرافیایی منطقه قفقاز جهت اهداف های خاص به زد
    • آذری iran IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      تمامی منطقه قفقاز از ارمنستان تا جمهوری بادکوبه همه و همه متعلق به ایران بزرگ هستند که باید مجددا" ضمینه خاک مقدس میهن عزیزمان ایران بشوند یاشاسین ایران
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      ده کوره باکو راهی بجز رانو زدن جلوی ایران ندارد
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      زنگه زوز منگه زوز نداریم همه اشون واسه ما است واسه ایران عزیزم هست
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      باکو خاک عثمانی نبوده و نخواهد شد.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      استان باکو
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      حق با شماست . کل اونجا خاک ایران بوده و البته دیر یا زود هم باید خاک اسلام به دست مسلمانان برسه . تا همین صد سال پیش اونجا جزو خاک ایران بوده
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 2
      ترکی یکی از زبان های ایرانی است
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    38 27
    عدالت یعنی ۳۰ سال ۷ استان ارمنستان باید در اشغال آذربایجانی ها قرار گیرد!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      عدالت یعنی آذربایجان به سرزمین اصلی اش برگردد
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      عدالت واقعی یعنی این که تمامی این مناطق متعلق به ما ایرانیان هست کل قفقاز از باکو تا نخجوان و ارمنستان و ..... همه و همه باید به ایران بازگردانند شوند تا عدالت اجرا شود
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      عدالت یعنی تو سر الهام میزنیم تا صلح برقرار شود
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      عدالت یعنی تمام سرزمین های جدا افتاده از اسلام و ایران به خاک وطم برگرده نه اینکه بره زیر دست چند تا .....
  • مسعود IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    33 24
    درسته . عدالت یعنی اشغال خاک ارمنستان متجاوز تا ۳۰ سال . تازه ۲۰ هزار نفر هم باید از داشناکهای ارمنی کشته شوند
    • امید IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      بکش بکش را از پانترکهای عثمانی یاد گرفته اید... نسل کشی ارامنه و عاشوریان، نسل کشی کردها، نسل کشی یونانیها، نسل کشی گرجیها
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      چیش به تو میرسه؟
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      عدالت یعنی بازگشت تمامی این سرزمین ها به سرزمین مادری ( ایران ) بیاری خدا این اتفاق رقم خواهد خورد تمامی این مناطق برای ایران بزرگ بوده و هست
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      استان باکو
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      وقتی پانترکیسم صهیونیستی عادل و عدالتمند می‌شوند !!! خخخخخ
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      1 6
      عدالتی های بادکوبه هم 200 هزارتا باید کشته بشن.آخه بی شرف مگه مورچه و مگس هست که این جوری زر میزنی؟مورچه و مگس هم به این راحتی کشتن بی شرفی هست.
    • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      3 1
      میدونی ارامنه تو اون مناطق چه جنایت هایی کردن؟ مولامون علی به مالک میگه اگه به ظلم، خلخال از پای زن یهودی کشیده بشه سزاست که انسان از شنیدنش بمیره! اونوقت خود تو چقدر بی شرفی که با علم به جنایت های ارامنه در اون مناطق اشغالی میای و به یکی دیگه که حداقل تو حرف مدافعشون هستش میگی بیشرف! حیا داشته باش، اونی که بهش جواب دادی حرف عدالت و قصاص رو زده که در مبانی و احکام اسلامی بهش اشاره شده ولی تو اجرای این احکام صدر اسلام رو به مگس و مورچه شباهت میدی! تو اون مناطق خلخال از پای زن یهودی نکشیدن، بلکه به شیعیان مولا تجاوز کردن، اونا رو زنده زنده پوست کندن و سوزوندن! مساجد شیعیان رو به خوک دونی تبدیل کردن! حالا با شنیدن اینا، مردن که چه عرض کنم، از خجالت آب بشی بری زیر زمین سزاست! زبانی که برای دفاع از شیعیان مولا نمیخواد بچرخه همون بهتر که قطع بشه! اگه اون مناطق باز اشغال بشه علیف صهیونیست و خانواده اش قرار نیست مورد تجاوز و یغما قرار بگیرن، این شیعه ها هستن که دوباره عزادار میشن!
    • NL ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      5 2
      صفویه سلجوقیان افشاریه قاجاریه تورک بودند به ایران حکومت کردند عدالت اینه دوباره تورک ها به ایران حکومت کنند
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 3
    زوج الهام علی اف و لاپید صهیونیست تنها به جنگ و تغییرات ژئوپولوتیک برنامه دارند و ایران هوشیارانه باید الهام علی اف صیهونیستی را زیر نظر بگیرد
  • Alireza CH ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    Baku?
  • یوسف از همدان IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    بارها در همین سایت نوشته ام یک خبر نگار باید به حداقل های خبر نویسی مسلط باشد و آن را رعایت کند وقتی باکو می نویسد در مقابلش ایروان وقتی آزربایجان می نویسد در مقابلش ارمنستان و هر جدا نظام حکومتی مد نظر است لفظ جمهوری باید قید شود ولی متاسفانه دشمنی آشکار برخی از هموطنانمان با ملت و دولت آزربایجان در خبر نویسی هم خودش را نشان می دهد
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    به زودی ارتباط ایران و ارمنستان قطع میشود شاید آنوقت دولت و نظام از این خواب خرگوشی بیدار شوند، زمانی که کریدور ترکیه به آسیای مرکزی وصل شد اجازه نخوانده داد که حتی یک مگس از ایران به گرجستان و اروپا برود
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    باکو کار خوبی کرده انشاالله به امید خدا ارمنستان را کامل بگیره تا بعضی‌ها بفهمند که اشغال کردن چه دردی داره ارمنستان غاصب ۳۱ سال اراضی آذربایجان را اشغال کرده بود آن موقع هیچکدام از شماها اعتراض نمیکردید
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 3
    بزودی شهرستان باکو توسط ما جوانان ارومیه به وطنمون ایران اسلامی برگردانده میشه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    اامروز ویدیویی دیدم که کامیون ایرانی که عکس ستارخان رو داشت مورد حمله ارامنه قرار گرفت و اونها روی عکس رو با رنگ قرمز خراب کردند
  • فرهنگ IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    شما خودتان فتنه هستید چرا در بعضی اخبارشان نظر سنجی نمی گذارید اما در مورداذربایجان نظر سنجی همیشه دارید مگر شما مسلمان نیستید مگر اذربایجان مسلمان نیست چرا دو دوزه بازی می کنید .
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    ۳۰ سال ۲۰ سال! چقدر عوامانه و سطحی نظر میدین! ارمنستان غلط زیادی کرده و قره باغ رو باید پس بده و در اِزای آن اگر خسارات هم وارد شده جبران کند به شیوه مالی.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    درود بر شیعیان آذربایجان
  • نادیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    سی سال در قبال تعغیرات مرزی و اشغال آذربایجان سکوت کردید ولی الان مدافع ارمنی شدند بعضیا زنده باد برادران عزیزه ادربایجانی
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    درخاک آذربایجان جغرافیایی خاص ومحدود به نام ارامنه تا جنگ جهانی اول وجود نداشته وهمه ارامنه درمناطق خان نشین ساکن بودند وتابع شرایط .بیخود دولت ایران به تبعیت از فرمایشات پوتین بزرگ شان نکند
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    این مثلا شیعه ای که سگ دست اموز صهیونیستهاست ارزشش از سگهای ارامنه کمتره.
  • علی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    خدا لعنت کنه این ارمنی ها رو که دستشون به خون مسلمانان آلوده شده
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    یگان 8200 چه حضور فعالی دارن اینجا!!
  • FGHL IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 2
    منطق:ارمنستان ۳۰ سال قره باغ رو اشغال کرده پس باید آذربایجان هم ۳۰ سال ارمنستان رو اشغال کنه!!!اولا اونا فقط قره باغ رو اشغال کردن نه کل آذربایجان رو دوما اگه این شکلی باشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ۲۰۰ سال از ایران جدا بودن پس ۲۰۰ سال باید برگردن!!! طبق قوانین بیت الملل مسائل تاریخی نمیتونه دلیل مالکیت فرمانروایی و تصرف یک منطقه یا مردم باشه و این اقدام محکومه دوما راجب سیاست استالین که جغرافیای قفقاز جنوبی رو مثلا تغییر داد خب همون استالین اسم اران شوروی رو به آذربایجان تغییر داد و شد شیرک سر ایران برای آذربایجان واحد منطق هم خوب چیزیه والا
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    واقعی گاهی خود ما هم می شنیم به این فکر میکنیم این ترکیه فلک زده چطور می تونه از زیر یوغ قدرت بی نهایت ایران خارج بشه ولی حتی خود ما ایرانیان هم نمی توانیم راهی برای فرار ترکیه از قدرت ایران پیدا کنیم. واقعا ترس آخر ترکیه از ایران و کنسل کردن حمله به شمال سوریه توسط ترکیه خیلی موجب حقارت ترکیه در برابر کارشناسان نظامی جهان شد.
  • MOHSEN IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    راجب استالین و تغییرات قفقاز جنوبی بحث شد بد نیست بگم اون جایی که امروز بهش میگن جمهوری آذربایجان طبق تمام اسناد و کاغذهای قرارداد فتحعلی شاه قاجار با روسیه تزاری همین حالا هم تو موزه اصلش موجوده اونجا اران هستش نه آذربایجان و زمانی که تو روسیه تزاری قرار شد که اران به آذربایجان تغییر کنه دربار قجر اعتراض کرد و اجازه این کار رو نداد تا تو دوره شوروی عملی شد و از اران به آذربایجان تغییر یافت
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    ده کوره بادکوبه فقط به دلیل ضربه به ایران چند صباحی اجازه پیدا کرده قدرت بازی در بیاره وگرنه همه میدانند اگر سایه ایران از خاورمیانه کم بشه آنگاه همین عثمانی و آمریکا بدترین بلایی که سر مردم آفریقا و سرخپوست ها نیاوردن را سر شروانی ها و دیگر شیعان می آورند
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    فتح بیزانس توسط ایرانیان: امپراطور باستانی ایرانزمین، آلپ ارسلان شاه پس از دریافت خبر عزیمت سپاه بیزانس به آناتولی شرقی، از رفتن به مصر منصرف شد و به مقابله با لشکر امپراتوری بیزانس شتافت. آلپ ارسلان در دشت ملازگرد اردو زد. سپاهیان ایران در نبرد ملازگرد موفق‌شدند سپاه بیزانس را در هم شکنند و در پایان جنگ نیز رومن دیوژن که مقاومت را بی نتیجه می‌دید به همراه شماری از نیروهای خود تسلیم ایرانیان شد.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    یکبار دیگر صدای پای ترکان‌ سلحشور ایران از اعماق تاریخ به گوش میرسد. محافظ مرزهای ایران بازگشته است. سلام‌ِ ایرانزمینِ بزرگ بر سردارِفاتح، ژنرال ترکِ لشگر اسلام، جنگسالار قاآنی کبیر
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    ترکیه رکورد دار آذری کشی در جهان است. ارمنستان صد سال دیگر هم به این رکورد نمیرد.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    وقتی آذری اولین امپراطوری آریایی بشر مدرن ( مادها) را در جهان تاسیس کرد. ترکها هنوز از مغول ها متولد نشده بودند. آذری آریایی است ازبک نیست
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    قدیمی ترین سند مالکیت استانبول سند واگذاری و تسلیم حاکم لیدیه به ایرانی ها است. به اسناد بین المللی احترام بگذاریم.
  • ارسلان IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    چون اونا ۳۰ سال قره باق رو اشغال کردن پس اینا هم باید ۳۰ سال اشغال کنن!!! کاملا منطقیه
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    چرا در هیچ جای تاریخ هیچ دولتی یا کشوری یا شهری بنام ترک وجود نداشته است. __ ترک یک واژه فارسی است که بطور کلی به اقوامی کوچ‌نشین شمال گفته میشده و ارتباطی به زردپوستها ندارد. مثل واژه فرنگی که بعدها برای غرب‌ متمدن رایج شد. دولتهای خزر و عثمانی هم از ایرانی تبار های سکایی بوده اند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    اردوغان آدمخوار، در کوریدور زنگزور بازی رو به ناموس پرستی و وطن پرستی مردم تبریز باخت. ما ایرانیان ترک، هزارساله در خاورمیانه سلطان هستیم سالها قبل از اینکه عثمانی خائن از ایران تجزیه بشه. آن روز نخواهد آمد مه عثمانی ارباب آذری بشود.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    همه جور فاشیست در تاریخ دیده بودیم ولی افتخار به نیاکان مغولی دیگه آخر مسخره و دلقکی است. #آذری و فارس و آلمانی و ایتالیا آریایی است ازبک نیست.#آذری آریایی است ازبک نیست.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    باکو نه ، جمهوری آذربایجان ، جغرافیا نخواندید ؟
  • سلام IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    ایران مقصره و پیامداشم تقصیر خودشه بی خیال نشسته تا ترکیه و آران دسیسه کنن و بعدن بگه ای وای! چرا این جوری شر باند اذری ها در ایران نمی ذارن
  • سلام IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    پهپاد موشک پدافند رو بدین به ارمنستان به جای روسیاه برای منافع ایران لازم و حیاتیه همه کس و رجال نظام‌ تورکن بدبختی
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    یک ساعت پیش رییس جمهور ترکیه گفت اسنا تواقق کردن ____ ترکیه دروغ و جعل خالص است.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    اردوغان نوکری آذری ها برای عثمانی را به خواب می بیند.
  • آرین IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    در ایران نزدیک چهل میلیون ترک آماده ی پیکار با اشغالگران ارمنی و ضداسلام و در کنار برادران مسلمان آذربایجان هستند
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    باکو باید یک گوشمالی خوبی داده بشه. نخجوان رو بگیربد. بعد فراخوان بدهید خود ما ترک های ایران برای پس گرفتن باکو کفایت میکنیم. لازم به نیست اب تو دل برادران فارس و مرد و بلوچ مون تکون بخوره.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    گفتیم که النصره در باکو ساکن شده بعد از یک‌نسل تولید مثل یک قوم وهابیِ شیعه کش در باکو ادعای سرزمین کرد.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    استان باکو
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    از اولش هم معلوم بود تفاله عثمانی ادمخوار ارزه پس تموم کردن مار ارمنستان۴میلیونی رو هم نداره--- شما این رو بگذار کنار ایران که امپراطوری پهناور داعش رو نابود کرد.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    ایران با ترکیه و آذربایجان همکاری کند و گازشو به قیمت بهتری بفروشه نه اینکه به ارمستان برق و گاز رایگان بده ما مردم ایران راضی نیستیم مفتی به هیچ کشوری کمک نکنید لطفا به لبنان سوخت رایگان ندید لطفا لطفا خواهشا همکاری آذربایجان با اسراییل دلیل بر از دست دادن آذربایجان نیست دلیل اصلی اینطوری اندیشیدن نادیده گرفتن پتانسیل ما آذربایجانیای ایرانه
  • عمو IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    این بعد از خبر قضایایی اخیر اسراییلیهاست که این اواخر به آذربایجان رفته بودند، کلّی عدم پایبندی به مسائل بین المللی هم از آذربایجانیها دیده و شنیده شده که کلّ ماجراها نیست. اسرائیل که برای خیانت از پیش تعیین شده قبل از جنگ قره باغ به حمایت از ارمنستانی با تبانی باز قبلی با ترکها که طرفداران آذری ها بودند اقدام کرد چهره ننگین عمّآرش را دوباره نشان داد.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    زنده باد ایران و آذربایجان
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    به زودی جهانیان بجای نام جعلی «خاورمیانه» از نام زیبای «ایرانزمین» استفاده خواهد کرد.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    تنها کسی که به ترکیه دوزاری ن......ده بود ارمنستان ور پریده بود.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    الیف حالا با نوکری برای اسرائیل مقداری قدرت گرفته،اگه ایران مخالفت نمیکرد تصمیم داشت ارمنستان را از همسایگی ایران حذف کند،ما باید هوشیار باشیم.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    آذری هم شکل و‌ نژاد فارس ها و ایتالیایی هاست. آذری آریایی است آذری ازبک‌ نیست.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    اقوام ازبک و قرقیز و ترک و قژاق و تاجیک همه اقوامی باشکوه و اقوام ایرانی هستند. ولی آذری زردپوست ازبک‌نیست.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    حتی اگر روزی به فرض محال، مذهبی ها از دفاع از جمهوری اسلامی ایران دست بردارند ولی ایرانگراها هیچگاه پشت رهبر کبیر ایران را خالی نمیکنند. __ امپراطوری باستانی ایران زنده شدن است و این امپراطوری جهان را تکان خواهد داد.
  • سید فروزان CH ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    پاشنیان احمق خودش را به خواب زده و امید به فرانسه و امربکا نتیجه دور میز نشستن با علی پخ و قول واگذاری منطقه جنوب را به باکو دادن میشود این
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    ایران باید برای پاکسازی پایگاه های آمریکایی از خاک ترکیه داخل مرزهای کشور جعلی ترکیه پایگاه نظامی تاسیس کند.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    این جنگ حالا ها تموم نمیشه
  • حامد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    ارمنستان برادر ایران
  • ش. AE ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    ما که نفهمیدم چرا ایران از آذربایجان که لانه شیطان در مرز ایران درست کرده طرفداری میکنه مار داریم‌تو آستین پرورش می‌دهیم فکر می‌کنیم آذربایجان هم عراق هست به اسم برادر دینی خنجر از پشت به ایران‌می‌زنند تا کی حماقت ؟؟؟؟
  • محمد IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    6 2
    کثیف تر از این ارمنی ها تو دنیا اصلا وجود نداره
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      1 2
      نظرت راجب عثمانی های جنایتکار وحشی خونریز ی هست عایا تاریخ جنایات خلافت خونریز وحشی جنایتکار عثمانی رو مطالعه کردی ؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      2 1
      اگه عثمانی میخواست جنایت کنه الان جنوب اروپا به زبان ترکی صحبت میکردند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      1 2
      رجب پرست پانترک مجازی عثمانی ها جنایتکار ترین وحشی ترین حکومت و خلافت هستند اگر اندک سوادی داشتی تاریخ رو مطالعه کرده بودی نیازی نبود من برات توضیح بدهم ..!
  • حکمای IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 0
    بیاد اینجا رو بزنه...خسته شدیم از رفتارای دولتی ها ...یه اینترنت ساده قطع هست هنوز
  • علی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 2
    ارمنی ها دروغگو و اشغالگر هستند و باید تاوان سی سال اشغال و غارت آذربایجن را بدهد.ا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس