تماس ارمنستان با ناتو و تلاش آمریکا برای دخالت بیشتر در «قفقاز»

دیپلمات آمریکایی در حالی به تلاش این کشور در مداخله در امور قفقاز به بهانه تنش‌زدایی بین باکو و ایروان اشاره کرد که منابع رسانه‌ای از تماس‌ه ارمنستان با باکو خبر دادند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در مورد در روند عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان از  مداخله این کشور در این قضیه خبر داد.  

به گزارش وبگاه «حتگ» «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «آنچه می‌توانید در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد آن باشید، تداوم تعامل آمریکاست.»

وی گفت، «فیل ریکر» مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا  در تماس روزانه با مقام‌های  هر دو کشور است.

وی افزود: «ما همچنان درگیر این موضوع خواهیم بود. من نم‌ توانم نتیجه خاصی را قول بدهم، اما می‌توانم قول بدهم که این یک اولویت برای ما باقی خواهد ماند.»

این دیدار در حالی انجام شد که منابع رسانه‌ای  از شروع رزمایش «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» در گرجستان و با مشارکت نیروهایی از جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، نیروهای یگان‌های ویژه جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه رزمایش مشترک «عقاب قفقاز ۲۰۲۲» را امسال به میزبانی گرجستان آغاز کردند.

به گفته وزارت دفاع گرجستان، هدف از این آموزش تعمیق هماهنگی یگان‌های نیروهای ویژه گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه است. این سه کشور تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، قابلیت همکاری و قابلیت‌های فرماندهی را افزایش و  بهبود می‌بخشند.

تمرکز اولیه  این رزمایش  بر مبارزه در یک منطقه پرجمعیت و انجام عملیات ویژه خواهد بود. این تمرینات سالانه در هر سه کشور به صورت چرخشی چرخش برگزار می‌شود. سال گذشته این رزمایش به میزبانی ترکیه برگزار شد

 در رویدادی دیگر، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان با «آلکساندر وینیکوف» رئیس دفتر ارتباطات ناتو در گرجستان دیدار کرد.

 به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» در این نشست، دبیر شورای امنیت ارمنستان توضیحاتی در زمینه حمله نظامیان جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر ارائه کرد.

گریگوریان تاکید کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان باید خاک ارمنستان را ترک کنند و ایروان به همکاری با شرکای بین‌المللی خود در چارچوب موضوع فوق ادامه می‌دهد. طرفین در مورد همکاری ارمنستان با ناتو نیز گفت‌وگو کردند.

این در حال است که رسانه‌های جمهوری آذربایجان از برگزاری دوره آموزشی ائتلاف ناتو در شهر «باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان برای پرسنل نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» در این زمینه اعلام کرد که در چارچوب همکاری بین وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، دوره آموزشی «استفاده از بالگرد در عملیات» در حال برگزاری است و پرسنل نیروی هوایی و نمایندگان تیم آموزشی فرماندهی هوایی ناتو از پایگاه هوایی «رامشتین» در آلمان در این دوره حضور دارند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 11
    ترکی یکی از زبان های تمدن ایرانی است . استانبول و آنکارا به ایران باز خواهیم گرداند.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 1
      تو باید برگردی افغانستان
  • . IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 7
    تجربه نشان داد رویکرد تهاجمی باید داشت اگر در منطقه روی آرامش ببینند روی داخل متمرکز میشوند باید با تمام توان برای نابودی اسراییل برنامه ریزی کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس