سردار گودرزی: هرگونه اقدام ضد امنیتی در خلیج فارس پاسخ داده می‌شود

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: خلیج فارس خط قرمز ما است و ما هرگونه اقدام ضد امنیتی در حوزه خلیج فارس را پاسخ خواهیم داد و این موضوع را دریادلان ما اثبات کردند.

به گزارش مشرق، سردار احمد علی گودرزی صبح امروز در رزمایش دریایی منطقه‌ای «محمد رسول الله(ص)» که با رمز «یا مهدی» در آبهای خلیج فارس برگزار شد با بیان اینکه این رزمایش توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، اظهار داشت: هدف از این رزمایش ارتقای توان عملیاتی مرزبانان  جنوب کشور برای مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: سعادت کشورهای منطقه در این است که امنیت خلیج فارس را خودمان تامین کنیم زیرا کسی دلسوز ما نیست. این رزمایش با سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین در دریا برای اولین بار با حمایت نیروهای مسلح مستقر در استان‌های جنوبی کشور انجام شد که تبادل ارزشمند تجارب اتفاق افتاد که این به ما کمک می‌کند تا هرگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه سیستم‌های پیشرفته‌ای که به دست جوانان ما ساخته شده در این رزمایش رونمایی شد، ادامه داد: شناورهایی که امروز در رزمایش قرار گرفتند به دست جوانان انقلابی کشورمان در برابر چشم همه قرار داده شد؛ خلیج فارس خط قرمز ما است و ما هرگونه اقدام ضد امنیتی در حوزه خلیج فارس را پاسخ خواهیم داد و این موضوع را دریادلان ما اثبات کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه ساماندهی لنج‌ها از مهمترین برنامه‌های ما است گفت: ۸۵ درصد واردات و صادرات ما دریا پایه است؛ اسکله‌ها و بنادر ما در حال ساماندهی هستند تا ملوانان بعد از اجرای فعالیت‌های خود بتوانند در جای امنی لنج‌های خود را نگه‌دارند.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه از سازمان شیلات درخواست داریم امور قانونی در حوزه دریایی را تامین کند تا تمام شناورهای بی‌هویت نیز ساماندهی شوند، بیان داشت: گاهی دردسرهایی برای صیادان ما در آب‌های همسایه ایجاد می‌شود که با هماهنگی دیپلماسی و اتخاذ یک تفاهم نامه‌ این امر نیز سامان می‌یابد.

وی تاکید کرد: آبزی پروری با استفاده از ظرفیت دریا از طرح‌های مورد حمایت ما است اما باید توجه داشت که ذخایر آبی باید به درستی مصرف شوند تا آیندگان هم بتوانند از این ذخایر بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس