ماجرای گروه تروریستی که قصد عملیات انتحاری در آذربایجان شرقی را داشتند

فرمانده مرزبانی فراجا از شناسایی و دستگیری گروه تروریستی که قصد عملیات انتحاری در آذربایجان شرقی را داشتند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران شناسایی گروه تروریستی در مرز آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۳۱ شهریور امسال در منطقه عمومی آذربایجان شرقی توانستیم یک گروه تروریستی شامل یک خانم و ۶ مرد را دستگیر کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی با تجهیزات انتحاری قصد داشتند در ۳۱ شهریور ماه در منطقه آذربایجان شرقی اقدامات ضدامنیتی انجام دهند که با هوشیاری نیروهای مرزبانی و همکاری مردم در تنگ خودآفرین، شناسایی شدند و نقشه آنان خنثی شد.

گودرزی اضافه کرد: از این تیم تروریستی انواع سلاح، دوربین و ریموت برای اقدامات انفجاری کشف شد.

وی با بیان اینکه برخی کشورها، صهیونیست‌های کودک‌کش را در خلیج فارس پذیرش می‌کنند اظهار داشت: در این راستا به آنان تذکر داده شده است ‌و اکنون مجدداً به آنان تذکر داده می‌شود که امنیت مرزها و دریای خلیج فارس توسط مردم منطقه باید برقرار شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تجربه جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته نشان می‌دهد هر زمانی که بیگانگان در امنیت منطقه به‌ویژه خلیج فارس دخالت کرده‌اند غیر از ناامنی و تهدید چیزی در پی نداشته است.

گودرزی بیان کرد: به همسایگان توصیه می‌شود که حسن همجواری را رعایت کنند البته با بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط دیپلماسی مناسبی داریم و با هماهنگی، رزم مشترک و گشت‌های همزمان و ارتباط دائم مخابراتی با این کشورها بحمدالله تاکنون یک دیپلماسی فعال خوبی ایجاد شده است ولی شناورهایی را که غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، برنمی‌تابیم و برخورد قاطع و سخت با هماهنگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی با اشاره به برخورد با سوداگران مرگ خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۶۲ تن مواد مخدر بیشتر مواد افیونی صنعتی توسط مرزبانان عمدتاً در درگیری کشف شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف سلاح و مهمات در یک سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت سه هزار و ۱۴۰ قبضه سلاح از نوع شکاری و جنگی از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف شده است.

گودرزی کشف اقلام ضدفرهنگی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سودجویان با عملیات ضدفرهنگی اقدام به واردات کالاهای غیرمجاز می‌کنند که در یک سال گذشته ۵۶۰ هزار لیتر مشروبات الکلی در درگیری با اشرار مسلح‌ بیشتر در شمال غرب کشور کشف شده است.

وی از کشف سوخت قاچاق خبر داد و افزود: در یک سال گذشته ۲۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان از قاچاقچیان بیشتر در دریا از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و دیگر نقاط مرزی کشف شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ابراز اینکه ۳۰ هزار شناور بدون هویت در مناطق دریایی کشور به‌ویژه در جنوب کشور شناسایی شده است، گفت: ساماندهی این شناورها در دستور کار قرار دارد.

گودرزی اضافه کرد: با کسانی که وارد مرزهای جمهوری اسلامی می‌شوند ضمن مواسات و همدلی، خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود ولی در یک سال گذشته ۲۷۰ هزار متجاوز مرزی در دل شب از مرزهای مختلف به‌ویژه در جنوب شرق کشور توسط مرزبانی دستگیر و به کشور خودشان بازگردانده شده‌اند.

وی از امنیت پایدار مرزهای کشور خبر داد و تصریح کرد: به‌همت مرزبانان ایثارگر و غیرتمند و تجهیز مرزبانی به جدیدترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های هوشمند اکنون امنیت مرزهای کشور پایدار و باثبات و نفوذناپذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    6 8
    داستان سرایی الکی .
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      پماد لازمی
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    جهت یاد آوری عرض کنم آذربایجان عزیز اجازه نمی دهد دشمن خیال خام کند . ایران با آذربایجان و آذربایجان با ایران قویتر است . بمیرد دشمن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس