کد خبر 1425381
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
رئیسی پنج شنبه عازم قزاقستان می‌شود

رئیس جمهور بامداد پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) عازم آستانه پایتخت این کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) عازم شهر آستانه پایتخت این کشور خواهد شد.

رئیس جمهور در این سفر یک روزه، علاوه بر شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران «سیکا» با تعدادی از سران کشورهای حاضر در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان یک گردهمایی برای تقویت همکاری‌های متمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی دارد و ۸ کشور و ۵ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به عنوان ناظر، عضو این کنفرانس هستند.

یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود. قرار است در این زمینه بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه آستانه در زمنیه تبدیل سیکا» به تصویب رهبران و سران کشورهای عضو برسد. با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز شرح وظایف و ترتیبات منطقه‌ای از وضعیت جاری به یک سازمان تمام عیار منطقه‌ای کلید خواهد خورد.

رئیسی از آغاز فعالیت دولت مردمی در راستای گسترش روابط تجاری، همکاری‌های اقتصادی و ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای همسایه، به تاجیکستان، روسیه، قطر و عمان سفر کرده و در کنار ۲ سفر به ترکمنستان، پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله از آخرین سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان، شهریورماه امسال برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای به شهر تاریخی سمرقند در این کشور نیز سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    12 0
    خدا به همراهت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس