کد خبر 1425772
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
رئیسی وارد قزاقستان شد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با استقبال علی‌خان اسماعیلوف و سفیر جمهوری اسلامی ایران، وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهر به وقت محلی، به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) دقایقی قبل با استقبال علی‌خان اسماعیلوف و سفیر جمهوری اسلامی ایران، وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

رئیس جمهور در این سفر دو روزه، علاوه بر شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران «سیکا» با تعدادی از سران کشورهای حاضر در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان یک گردهمایی برای تقویت همکاری‌های متمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی دارد و ۸ کشور و ۵ سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به عنوان ناظر، عضو این کنفرانس هستند.

ششمین اجلاس CICA در آستانه با حضور روسای جمهور کشورهای ایران، عراق، قطر، قرقیزستان، فلسطین، روسیه، تاجیکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان و به ریاست رئیس جمهور قزاقستان برگزار می‌شود.

یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود. قرار است در این زمینه بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه آستانه در زمنیه تبدیل سیکا» به تصویب رهبران و سران کشورهای عضو برسد. با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز شرح وظایف و ترتیبات منطقه‌ای از وضعیت جاری به یک سازمان تمام عیار منطقه‌ای کلید خواهد خورد.

رئیسی از آغاز فعالیت دولت مردمی در راستای گسترش روابط تجاری، همکاری‌های اقتصادی و ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای همسایه، به تاجیکستان، روسیه، قطر و عمان سفر کرده و در کنار ۲ سفر به ترکمنستان، پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله از آخرین سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان، شهریورماه امسال برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای به شهر تاریخی سمرقند در این کشور نیز سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    انشاالله بسلامتی
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 2
    قزاقستان عزیز یکی از اقوام دوست داشتنی ایرانزمین و حوزه تمدنی نوروز هستند.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 1
    قزاقستان عزیز یکی از اقوام دوست داشتنی ایرانزمین و حوزه تمدنی نوروز هستند.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    اقای رییسی‌لطفا کنگره کشور های حوزه نوروز را احیا کنید
  • محمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    مرد شماره یک مقاومت مبارزه سید محرومان و روشنفکری متواضع آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی جان بر کفیم
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 0
    دیگه ده ها هست که ترکیه از خودش چیزی نمی خواد. ترکیه توسط چندین پایگاه نظامی امریکا فتح شده و اکنون یک مستعمره بی اراده در بازی بزرگان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس