ولایتی: ناتو منتظر شلیک گلوله‌ای در جهان است تا مداخله کند

مشاور مقام معظم رهبری در گفت وگویی رسانه‌ای تاکید کرد که ائتلاف ناتو منتظر شلیک گلوله‌ای در جهان است تا با فشار آمریکا و خارج از هنجارهای بین‌المللی در آن دخالت کند.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل طی گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» درباره موضوعات بین‌المللی از جمله روابط تهران-مسکو، همکاری‌های منطقه‌ای، شراکت تجاری ایران با چین در سازمان‌های اقتصادی و سیاست‌های ائتلاف نظامی ناتو گفت‌وگو کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل طی گفت‌وگوی رسانه‌ای خود امروز (چهارشنبه/۱۲ اکتبر) تاکید کرد: «روابط روسیه و ایران بسیار خوب و در سطوح راهبردی است و در این شرایط حساس به سوی توسعه پیش می‌رود».

ولایتی خاطرنشان کرد: «جهان امروز بر اساس همکاری‌های منطقه‌ای شکل می‌گیرد نه بر اساس شرایط صرفاً بین‌المللی که برخی‌ها همیشه به آن امیدوار بوده‌اند».

وی تصریح کرد: «منطقه قفقاز در بین کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران از حساسیت خاصی برخوردار است و از این رو نسبت به این بخش از مناطق همسایه خود حساسیت و احتیاط بیشتری داریم».

ولایتی ادامه داد: «مشکلات سوریه، عراق و لیبی برای منطقه حساس ما برای  کفایت می‌کنند؛ همه ما باید [از این وضعیت] درس بگیریم و مناطق نفوذ مشترک بین ایران، روسیه و ترکیه را حفظ کنیم. تا در برخی نقاط حساس دیگر منطقه به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی اوضاع بدتر نشود».

مشاور مقام معظم رهبری درباره ائتلاف نظامی ناتو هم گفت: ناتو هر گلوله‌ای را که در هر نقطه از جهان شلیک می‌شود به نظاره نشسته تا با فشار آمریکا و در چارچوبی خارج از هنجارهای بین‌المللی در آن مداخله کند.

ولایتی در بخش دیگری از این گفت وگو خاطرنشان کرد: «همکاری تجاری روسیه و چین با ارزهای داخلی، آن‌ها را از وابستگی به دلار دور نگه می‌دارد».

وی تاکید کرد: «چین و روسیه به عنوان دو عضو اصلی گروه بریکس شامل روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل، بسیاری از مبادلات تجاری خود را بدون توسل به ارز خارجی (دلار) با یکدیگر انجام می‌دهند؛ اتفاقاً این یک پیشرفت عالی است تا اسیر دلار و اراده آمریکا نمانیم».

مشاور مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان شانگ‌های که بسیاری از کشورهای آسیایی و اندکی از اروپای شرقی را گرد هم می‌آورد، از منظر عملی سازمانی مؤثر است؛ زیرا در عمر کوتاه خود پیشرفت خوبی داشته و همکاری‌های موثری در این چارچوب انجام شده است. سازمان شانگ‌های یک گام ارزشمند و جداً راهبردی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 1
    تحلیلگر چندان قابل قبولی نیس به چیزی گفته دیگه
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 2
    در هنگام ...فتنه شما ، خاموشی .
  • پرهام IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    محافظه کاری بیش از حد نیز موجب نمیشود جنگ گسترش پیدا نکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس