کد خبر 1425849
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
سنندج چه خبر است؟ | از ورورد هواپیمای جنگی تا کشته‌سازی گسترده‌؛ استاندار تشریح کرد | ماجرای تجهیز خودروها به کوکتل مولوتوف و گالن‌های بنزین....

اسماعیل زارعی کوشا می گوید: آنقدر فضایی که در رسانه‌های مجازی از سنندج ترسیم شده غیر واقعی است، مانند تفاوت شب و روز است.

به گزارش مشرق، در وقایع اخیر که در شنبه و یکشنبه هفته اخیر در کردستان به‌ویژه در سنندج به وقوع پیوست شایعات عجیبی درباره حضور هواپیمای جنگنده در سنندج  جو روانی زیادی به وجود آورد. تا آنجا که مردم در جای جای میهن اسلامی نگران مردم سنندج شدند. اما واقعیت چسیت؟ همان است که رسانه های بیگانه می گویند؟ یا...

آنچه سکاندار کردستان در این باره تشریح کرد، برخلاف همه این شایعات و خبرسازی های برخی رسانه‌ ها است.

اسماعیل زارعی کوشا می‌گوید که فضایی که در رسانه‌های مجازی از سنندج ترسیم شده آنقدر غیر واقعی است که مانند تفاوت شب و روز است. حتی اگر رسانه‌ها دراین باره تردید دارند می‌توانند بیاییند و خود وضعیت کردستان به ویژه سنندج را رصد کنند.

وی تاکید می کند: البته ما در شنبه و یکشنبه گذشته تعدادی تجمع  مردمی داشتیم، اما بیشتر افراد مسلح از وابستگان گروهک‌های تروریستی کومله بودند که در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و بسیاری از آنها دستگیر شدند. بسیاری از این دستگیر شدگان سوابق شرارت و گروهکی داشتند. این تجمع‌ها دیگر مردمی نبود. ما بیش از دو هفته است که تجمع‌های مردمی در استان نداریم. و شرایط عادی است.

در ادامه گفت‌وگو با اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان را بخوانید.

آقای زارعی کوشا از سنندج چه خبر ؟ آیا آنچه که در مورد سنندج گفته می شود درست است یا خیر؟

فضایی که در رسانه‌های مجازی از سنندج ترسیم شده آنقدر غیر واقعی است که مانند تفاوت شب و روز است. حتی اگر رسانه‌ها دراین باره تردید دارند می‌توانند بیاییند و خود وضعیت کردستان به ویژه سنندج را رصد کنند.

ما حداقل در طول ۳ شب گذشته هیچ تجمعی در استان کردستان نداشته‌ایم. نه فقط در سنندج بلکه در هیچ یک از شهرهای دیگر هم تجمعی نداشتیم. فضایی که در موردش گفته‌اند توپ و تانک به وسط شهر آمده کاملا غیر واقعی است. شرایط عادی است و  بازار فعالیت خود را ادامه می‌دهد، مردم در تردد هستند و هیچ مسئله‌ای نداشتیم.

البته ما در شنبه و یکشنبه گذشته تعدادی تجمع  مردمی داشتیم، اما بیشتر افراد مسلح از وابستگان گروهک‌های تروریستی کومله بودند که در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و بسیاری از آنها دستگیر شدند. بسیاری از این دستگیر شدگان سوابق شرارت و گروهکی داشتند. این تجمع‌ها دیگر مردمی نبود. ما بیش از دو هفته است که تجمع‌های مردمی در استان نداریم. و شرایط عادی است.

پس اینکه گفته‌ شده هواپیمای جنگی  و مهمات وارد کردستان شده است و ارتش و سپاه به میدان آمده‌اند و...

 چنین شایعه‌هایی صحت ندارد! بله حتی گفته شده هواپیمایی در فرودگاه نشسته و مهمات آورده است! اینها همه توهمات خیلی خنده‌داری است که صحت ندارد.

 در گفتگوی قبلی که با شما داشتیم تاکید کردید که دستور داده‌اید تا با خویشتنداری با معترضان برخورد شود آیا همچنان موضع شما همین است؟

در مناطقی که تجمعات مردمی بود، بیش از ۱۴۰ تا  ۱۵۰ نفر از نیروهای  انتظامی و بسیج، با پرتاب سنگ مصدوم شدند اما  هیچ اقدام و عکس‌العملی انجام ندادند. اما در شنبه و یکشنبه  تجمعات در سنندج دیگر مردمی نبود و افراد مسلح به دنبال  سواستفاده از این فضا بودند.با این وجود دوستان ما کاملا خویشتن‌داری کردند.

البته آنجایی که  احساس شد این فضا به سوی تخریب اموال عمومی و تخریب برخی از انبارهای کالاهای مردم  کشیده شده، نیروهای ما برای جلوگیری از این اقدامات وارد صحنه عمل شدند. در همین فضا ۷،۸ نیروی بسیجی و سپاهی با تیر جنگی مجروح شدند، که یک شهید هم دادیم.

تخریب و خسارت ها در چه حد بوده است؟

استان کردستان علیرغم همه فضاسازی‌ها، کمترین میزان  تخریب را داشته است. تقریبا می‌توان گفت که هیچ جایی  تخریب اساسی نداشته و تنها در حد شکستن شیشه بانک‌ها بوده است یا اینکه در اوج تحرک افراد وابسته به گروهک‌ها مثلا دوربین پایش ترافیکی و چراغ راهنمایی رانندگی شکسته شده است. بیش  از این خوشبختانه آسیب نداشته‌ایم.

حتی دشمن سعی کرد تا با استفاده از این فضا به کشته‌سازی گسترده‌ای دست بزند، اما مانع شدیم.که  متاسفانه چند نفری  کشته شدند. اما نسبت به حجم اطلاع رسانی و تبلیغاتی که انجام می‌شود خوشبختانه در استان کردستان به اموال عمومی و اشخاص و خود اشخاص آسیب جدی وارد نشده است.

آماری از کشته شدگان و دستگیر شدگان دارید؟ 

دو شهید از بسیج و سپاه داشتیم.آمار کشته شدگان هم  محدود بود. تقریبا ۵ نفر از ابتدای آغاز تجمعات و اغتشاشات  از نزدیک مورد اثابت گلوله جنگی قرار گرفتند و شهید شدند. بر اساس  گزارش کارشناس رسمی پزشکی قانونی مشخص شد که با سلاح‌های جنگی و سلاح‌های رسمی گروهکهای رسمی تروریستی در این کشتار استفاده شده است.

البته آمار دقیقی از کشته‌شدگان ندارم  ولی دستگیری‌ها گسترده بوده است. بسیاری دستگیرشدگان  دور نخست تجمعات که در محل تجمعات حضور داشتند،  بعد از اینکه روشن شد سوابقی ندارند،  و تحت تاثیر احساسات و تبلیغات رسانه‌ای در خیابان حضور پیدا کرده‌اند، با تعهد آزاد شده‌اند. اما افرادی که سابقه گروهکی داشته‌اند و از آنها سلاح کشف شده، در اختیار قوه قضائیه قرار دارند.

حتی در همین شنبه و یکشنبه گذشته خودروها را به کوکتل مولوتوف و گالن‌های بنزین برای ایجاد آتش‌سوزی گسترده تجهیز کرده بودند. اما با  توجه به کارهای اطلاعاتی که صورت گرفته بود، همگی کشف و ضبط شدند.  طبعیتا افرادی که به این موضوعات وابسته بودند بازداشت شدند و برای طی روال قانونی همچنان در اختیار قوه قضائیه هستند.

 هدف از حضور آقای وزیر کشور در کردستان چه بوده است؟ آیا این سفر مرتبط با تجمعات و اغتشاشات کردستان به ویژه سنندج بوده است؟

خیر! آقای وزیر برای حضور در یک همایش به مناسبت هفته وحدت به استان آمدند. از نخبگان علمی و روحانیون اهل تسنع و تشیع و آقای وزیر به عنوان مهمان ویژه دعوت کرده بودیم. ضمن اینکه یک  پروژه انتقال آب در سنندج داریم که آقای وزیر از آن بازدید کردند و یک سفر کاملا کاری بود.

آقای وزیر توصیه‌ای در رابطه با نا آرامی ها نداشتند؟

چرا، ما گزارش‌های خود را به  ایشان مرتب منتقل می‌کنیم. در این سفر نیز اعضای شورای تامین گزارشهای خود را ارائه کردند و ارزیابی ایشان از عملکرد ما بسیار مثبت بوده است.

آقای وزیر به دو  نکته مهم اشاره کردند یکی اینکه کارهای اساسی استان معطل ماند و از این فضا که ایجاد شده بود تاثیر منفی در خدمت‌رسانی ایجاد نکنند. نکته دوم هم آمادگی نیروها برای اینکه  امنیت مردم حفظ شد. به ویژه در کردستان که ما بعد از آسیب جدی که سپاه در اقلیم کردستان و گروهکهای تروریستی وارد کرد، ممکن است که دنبال به نوعی عرض اندام و انتقام جویی باشند، خواستند که ما مانع اقدامات آنها شویم تا نتوانند به مردم آسیبی بزنند.

درخواست شما از معترضان چیست؟

ما کاملا بین افرادی که اعتراض، ابهام و نقد دارند و  آن کسانی که دنبال سواستفاده  و کارشکنی از این فضا هستند، تفکیک قائلیم.

ما در استان کردستان  معروف هستیم به اینکه مرتب بین مردمیم. یعنی حرف مردم را می‌شنویم و دیدگاه مردم برای ما اهمیت دارد. انتقاد  و اعتراض حق مردم است. 

قطعا اگر در عملکرد بنده نوعی نقصی وجود داشته باشد، مردم حق دارند، دیدگاه خود را ارائه و انتقاد کنند. اما این فرق دارد با این که کسی امنیت مردم را به خطر بیاندازد، به مردم آسیب بزند، کشته‌سازی کند، فضای استان را به سوی فضای امنیتی ببرد، مهمترین مسئله برای پیشرفت امنیت است.

خواهش من از افرادی که به هر موضوعی انتقاد دارند، این است که خواسته‌های به حق آنها ابزار دشمنان قرار نگیرد.همانطور که حضرت آقا فرمودند، دشمن از مرگ خانم مهسا امینی به هیچ‌وجه ناراحت نیست؛ بلکه خوشحال است که بهانه‌ای در دست دارد و حتی حاضر است که ده‌ها و صدها نفر در این تجمعات  کشته شوند. این موج برای آنها خوشحالی کاذب ایجاد می‌کند.باید مقاومت کنیم که در این  فضایی که دشمن به دنبال کشته‌سازی است، حضور عزیزان باعث مخاطره جدی نشود.

در عین حال ما به روسای دانشگاه تاکید کردیم که تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار کرده و با عزیزان صحبت کنند. مدیران در بین مردم حضور پیدا کنند. به مردم و دانشجوها توضیح داده شود و حرفهایشان شنیده شود. و برای آنها اهمیت جدی قائل شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    44 42
    تمامی مناطق کردستان آرومه. شاید چهار نفر حرف رایگان بزن ولی عموم مردم دنبال زندگی عادیشونن
    • خرید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      19 27
      بعد از یه عمر میخواستیم‌ بریم کردستان خرید کنیم گفتن شلوغه خدا لعنتشون کنه که کار و کسب را خراب کردند، کردها باید پدر این مزاحمین را که اموال مردم را خسارت‌میزنند محل نذارن تا برن
    • شناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      15 9
      از نظر شما که اطلاعات کافی ندارین شاید ناآروم باشه ولی در حقیقت آرومه
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      8 5
      اینجا کرمانشاه دیروز چندنفر دعواشون شد با هم توی جعفرآباد کل اغتشاشات کرمانشاه انداره اون سر و صدا نکرد خخخخخخ گوش به حرف ماهواره و پیجای خارجی ندین همش شعره
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      16 16
      لعنت خدا بر مهسا امینی و پدرش که روز قیامت باید جواب اینهمه هون رو بدن....
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    29 16
    دروغ میگن من دیروز با اس ۳۰۰ کشته شدم دادشم هم با ی اژدر زیر دریایی کشته شد سلاح ها رو یا میدن به سوریه و روسیه یا مردم رو میکشن....
    • Masoud IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      3 2
      دوست عزیز من، اس ۳۰۰ موشک زمین به هواست، در واقع اگه تو تو هواپیما باشی با اس ۳۰۰ میتونی کشته شی
    • بنده خدا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 1
      منم دیروز با نفربری که ارسطو عامل راننده اش بود کشته شدم
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      0 0
      خخخخخخخخ
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    18 17
    ما بیش از دو هفته است که تجمع مردمی در کردستان نداریم
    • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      4 1
      مشرق جان واقعا یک سوال ساده اینقدر براتون ناراحت کننده است که کامت ها رو سانسور میکنید؟ شما که توان شنیدن یک سوال و نه حتی انتقاد رو ندارید چطوری حرف از جهاد تبیین میزنید؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 15
    کار دیگ تمومه.
    • امیر IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      3 1
      کدوم دیگ؟ زودپز منظورتون هست؟ یا دیگ بخار ؟!
  • بسیجی NL ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    19 13
    هیچ خبری نیس
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    17 21
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    25 10
    مردم سنندج همیشه با وجود مشکلات زیاد دهن دشمن زده اند و روسفید هستند
    • ایرانی GB ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      3 1
      من خودم در زمان جنگ ایران و عراق در شهر سنندج برای مدتی اقامت داشتم و میتونم بگم مردم دوست داشتنی و با محبتی داره , هم فرهنگ شون بالاست و بر خلاف کردهای عراقی وحشی نیستند و به کشور ایران هم علاقه دارند , زنده باد کردهای ایرانی در هر گوشه دنیا
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    24 72
    لعنت به مهسا امینی لعنت برچه خائن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      27 36
      خودش نه ولی خانواده ش که شدن آتیش بیار معرکه
    • احمد مظلومی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      26 8
      خواهشا دری وری نطق نفرمایید.
    • مومن IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      10 2
      مومنین هیچ موقع به یک دختری که فوت نموده توهین نمی کنند
    • عليرضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      18 8
      لعنتنفرستید
    • محمدرضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      17 7
      چرا توهین میکنی
    • عارف IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      6 14
      درود خدا بر تو
    • احمدی نژاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 1
      لعنت خدا بر تو
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 2
      چرت نگو برو به مریم خانوم کثیفت بگو مردم ایران دیگه با این چرت وپرت ها و اختلاف افکنی و ایجاد شکاف بین مردم گول نمی خورن برین یه راه دیگه پیدا کنید مزدورهای منافق
    • IQ ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      7 1
      شب جمعه ست اگر مسلمانیم بخوانید فاتحه مع الصلوات دهان خودتون رو خوش بو کنید به ذکر فاتحه به روح رفتگان چرا فحش بچه مردم میدی نامسلمان دست ش از دنیا کوتاه بی شرف
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 1
      نگو
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 0
      لعت
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      1 0
      آقا به مهسا چیکار داری. بددهنی نکنید به از دنیا رفته. خانواده ش بد تا کردن ولی خودش تموم شده و چیزی نگین
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      0 0
      لعنت بر اغتشاشگران
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    22 9
    شما هم اونجا رو گل و بلبل جلوه دادین.
    • تبریزی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 1
      عزیز خیلی خیلی گل و بلبل تر از فرانسه و انگلیس و آمریکای آشفته و..... هست
  • جوان IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    13 11
    بازار و کاسب ها تعطیل هستند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    9 13
    دشمن با دروغ رسانه ای میخواد جو رو متشنج کنه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    17 15
    اگر پلیس کشورهای اروپایی بود دربرابراین حجم تخریب واشوب وکشتار مسلحانه آشوبگران وتجزیه طلبان تاحالا همه راباگلوله جنگی میزدن اورعربستان وبحرین وامارات نوکرامریکا بود آشوبگران رااعدام میکردن چرادربرابراین اشوبگرهاپلیس اینقدرمدارا میکنه امنیت مردم به خطرمیفته
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    16 4
    کار دشمن فریبه. ما هم باید به هوش باشیم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    9 13
    ۲۰روزه اعتراض شروع شده
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    15 9
    یه نفر نیست طومار این روزنامه اعتماد رو بپیچه ، مردک مردم مریض نیستند آشوب کنن تو و امثال تو مریضین که مردمو تشویق به آشوب و نا امنی می کنید خون جونای بیگناه ریخته شده گردن این نا اعتماد و امثال اونه
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      5 0
      سایتهای بورسی هم که مثلا باید "سهامیاب" و "ره آورد" مثبت داشته باشند دقیقا به محل همین کارها تبدیل شده. ولی کو گوش شنوا
    • احمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 0
      چرا این مزدور قلم بدست اعتماد را نمی بندن؟
    • احمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 0
      چرا این مزدور قلم بدست اعتماد را نمی بندن؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 0
      کروبی ام النفاقه.انتظارداری روزنامه چه بشه.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    8 3
    خبری نیست
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    13 5
    مردم به هوش و بیدار هستند و فریب رسانه های دشمن را نمیخورن
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 12
    #کومله مهسا امینی
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 8
    بعدا معلوم می شود.
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      4 1
      قبلاً معلوم شده، دیر رسیدی ته دیگ هم تموم شد جیگر
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    14 4
    خدایا در این فتنه ها به ما بصیرت بده
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    10 4
    راست می گه کلا ایران خبری نیست چهار تا بچه تینیجری فکر کردند خبریه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 5
    آیا حقیت از رسانه‌های خارجی گفته می شود ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    5 2
    خسته شدیم بخدا. تمرکز نذاشتن برای درسمون
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    6 3
    همه چی آرومه
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    12 3
    خود مردم باید طومار اغتشاشگران را بپیچند
  • عبداله ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    7 3
    عالی بود
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 6
    درخواست مردم از مسئولین برخورد قاطع با اغتشاشگران و گروهکهای تروریستی تجزیه طلب مزدور
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    10 2
    من که واقعا اعصاب و روان برام نمونده از بس خبر اغتشاش خوندم. بعد میگیرن شب رهاشون میکنن
    • کمال IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      0 0
      بایدجمع کنه برود
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    12 4
    ترو خدا اینا رو جمع کنین. از این به بعد کسی هم نمیتونه بگه گول خوردم
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    15 4
    واقعا همینطوره! ادم میره تو اینستا و فضای مجازی فک میکنه جنگ جهانی تو ایران اتفاق افتاده. برای همینه که ضدانقلاب توهم اکثریت دارند. تاسف!
  • عجب IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 2
    عجب واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 3
    سنندج عروس کردستان
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    9 2
    امیدواریم آن عده که توجه شان به ماهواره دشمنان و اخبار بیرون از کشور است منطقی تر فکر کنند و واقعیات را بنگرند نه ان شایعات و دروغ پردازی دشمنان ملت ایران را، کاری نکنند که خدای ناکرده بعداً خودشان را سرزنش کنند
  • GB ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 3
    آره اطراف ما هم خبری نیست
    • ایرانی GB ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 0
      آره تو راست میگی , انگلیس هیچ خبری نیست حالا خوبه که من خودم دارم تو انگلیس زندگی میکنم و خبر اینجا رو دارم , اگر در کشور ایران مردم به نشانه اعتراض میان تو خیابون , اینجا تو انگلیس واسه غارت کردن مغازه ها میان تو خیابونها !
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      0 0
      انگلستان که ایران نیست
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    7 10
    بله شما درست میگین😂😂
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 1
      خنده هات بوی سوختن میده
  • DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    16 10
    چندتا پسربچه برای هیجان و ماجراجویی یه لاستیک یا سطل آشغال رو آتش میزنند و این میشه تیتر صفحه اول بی بی سی و سایر رسانه های فارسی زبان .
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    17 7
    مرگ بر کومله مرگ بر منافق زنده باد ایران
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 2
      هزاران بار
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    16 9
    لعنت بر هرچی آشوبگر
  • NL ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    16 13
    تنها دست آورد شما تکذیب کردن است
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 0
      میشه پرت حرف نزنی
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 0
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    12 0
    امنیت ارزشمندترین داشته ماست. قدر آن را بدانیم.
  • رضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    17 4
    خسته نباشید خدا قوت برادر من هم مشکل دارم ازداوج نکردم 48 سال سن دارم ولی به کشورم خبانت نمیکنم کشور ما باید امنبت داشته باشه تخریب وآشوب کار دشمن است برای تجزیه ایران اسلامی از شما خواهش دارم بامردم مدارا و با تریستها با اشد مجازاد برخورد شو د
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    19 10
    اگه واقعاً همه چی آروم است ، اینترنت رو وصل کنید
    • حقیقت IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 2
      اگر اینترنت قطعه با چی اومدی نظر گذاشتی چکش ؟؟؟!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 1
      حالا که به لطف اغتشاشات اینترنت قطع میشه و کمتر سراغش میرویم فکرمان آزادتر وراحترشده
  • محمد وارستگان IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    8 2
    اینکه گفتند بین مردم هستم تا الان بنده افتخار زیارتشان را نداشته ام. واز کسی هم در مورد حضور ایشان مابین مردم اصلا چیزی نشنیده ایم. کاش همه صداقت داشتیم .
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    میشه توضیح بدهید اپ استور رو چرا فیلتر کردید
  • شایان IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    5 3
    اینها همه دسیسه دشمنه به خدا باور کنید مکر و نیرنگشون رو خدا به خودشون برمیگردونه
  • FR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    مرگ بر فائزه هاشمی رفسنجانی ملعون. این لقمه حرام . باید اون رو زنده زنده بیندازن تو قفس شیر.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 0
    آره نظرات یه طرفه رو هم نمیزاشتین میفهمیدیم سنندج آرومه. خخخخخ
  • ایرانی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 1
    آزادی بیان از کامنتها مشخصه اصلا هیچ مخالفی دیده نمیشه همه از وضع موجود راضی هستند دیگه😏😏
  • سارا IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    چطور آرومه از نظر شما !
  • Bs IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    ج.ا رو هر روز توی توییتر براندازی میکنن بعد که میان میدانی میبینن چه خبره افسرده میشن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    تو که راست میگی
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 2
    از همه مسولین خواهش می کنم برابر نهج البلاغه. عمل کنید و مردم هم برگردیم به اصل و ریشه خودمان که همان برادری و برابری هست
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 3
    چندروز پیش کرمانشاه یه زنه که معلوم نبود از کجا اومده بود جلو ملت رو میگرفت میگفت اغتشاش کنید برای حجاب و گرونی حکومتو عوض کنید جیغ میزد جلو ملت کسی بهش محل سگ نمیداد :)
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    دم ملت سنندج قهرمان گرم
  • سنه RO ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 2
    هر بژی ایران هر بژی جمهوری اسلامی هر بژی خامنه ای ♥️♥️
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    منتطر طوفان باشید
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      4 1
      منتظرطوفان ملت شهیدپرور ایران و امت حزب الله با همیاری نیروهای مخلص و وفادار امنیتی و اطلاعاتی برعلیه اشرار تروریست و جرثومه های فساد و آشغال های منافقین باشید
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 3
    تا وقتی فضای مجازی، اینترنت، فوتبال، سینمای غیردینی و کار کردن زنان برقرار باشه، اوضاع ایده آل نخواهد شد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    ه ولی نماینده ولی فقیه در کردستان از امامان مساجد خواسته مردم را ارام کنند.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    چرا اینترنتو وصل نمی کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 0
    من استان فارس هستم ولی سال ها با مردم کرد زبان زندگی کردم واقعا انسان های مودب و با مرامی هستند فقط باید با آن ها صادق بود
  • محمد IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    چقدر جالبه واقعأ جالبه
  • خلیل IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 0
    خخخخخخخخخخخخ باشه باور کردیم
  • وجیه الله دولتی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    امنیت وقتی در یک جامعه بوجود می آید که به جوانانمان بها بدیم اقتصاد را سر و سامان بدهیم، اختلاس را ریشه کن کنیم، آزادی بیان به مردم اعطا کنیم، پای درد دل مردم بشینیم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 1
    پس چرا اینترنت قطعه ؟
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    ی جوری حرف می زنید
  • کارشناس فرهتگی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 1
    به هر قیمتی شده جلوی شبکه سعودی اینترنشنال که هدایت کننده جوانان کم تجربه است را بگیرید با هر ابزاری که بتوان این رسانه معاند و لجن پراکن را کنترول و خفه کرد را انجام دهید
  • نام آشنا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    در خبر آمده " بسیاری از دستگیر شدگان سابقه شرارت دارند.. " سئوال اینست که چطور اینها را که شرور بودند ازاد کردید که حالا دوباره بشوند بلای جان مردم؟
  • حسین IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    آفرین به مردم کردستان
  • ناشناس IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    نباید به این حروم لقمه ها رحم کرد خودفروخته های خائن
    • کاوه مرادپور IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      2 0
      حروم لقمه توی
  • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    درود بر مردم فهیم وبافرهنگ کردستان 😍😍 مسولین هم تلافی کنند بیشتر بفکر مردم مرزدار کشور باشتد
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 0
    شما ها فقط حرف خودتون قبول دارید
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 1
    اینترنت وصل نمیکنید
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    همین اندازه که شب و روز را درک میکنی خوبه
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    خبرو دوبار توصفحه میذاری
  • مجتبی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    واقعیت را گفتند دلسوز واقعی ایشون می باشند
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    2 0
    لعنت خدا بر دروغگو
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 0
    چرا نظراتی که باب دلت نیست حذف میکنی، کاش یه کم صداقت تو کارتون بود ای کاش...
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      پس چرا نظر تو رو چاپ کرد؟
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 0
    شب دراز است و قلندر بیدار
  • بینام IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 2
    ما که از گوشنگی داریم می میریم
  • مردم FR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    چقدر ناشیانه اجیر کردی زیر خبرت نظر موافق و خودی بذارن
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 1
    شبکه وهابیون ال سعود(اینترنشنال) مخربترین شبکه ضد انقلاب و ارزشی ملت ایران است که باید به هر نحو مقتضی از سوی مقامات ایرانی یا نیروهای نیابتی تنبه شود.
  • محمدرضا IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    چرا باید کار رو به اینجا برسانید که به قول شما گروهک ها سو استفاده کنند..
  • جان به لب IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 0
    به فکر اصلاحات اساسی باشید،مردم کشورشون رو دوست دارند ،کشوری آباد و عدالت میخوان
  • نیش فعال IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    دشمن با شایعات زنده است.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    خواهش میکنیم فکری به حال اینترنت، فوتبال، سینما بکنید، ام الفساد اینها هستند
  • برزو IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    خبری نیست.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    هیچ
  • سیدمرتضی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    2 0
    ما با افراد پراکنده روبرو هستیم که تقریبا هیچ همراهی مردمی نداشتن، با ارزوی ارامش برای کشور عزیزمون ایران و کل جهان
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    فقط میدونم یک دختر کم حجاب لجن ریخت توی کل مملکت
  • نادر IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    نباید شکستن شیشه‌ها و حرمت ها به افتخار یا کلاس یا بیداری تلقی بشه بلکه
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 0
    اینها که تو خیابان تجمع دارند عوامل و اجیرشدگان بیگانه ها هستند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    این نیز بگذرد.منتظر ظههور هستیم انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس