فریب خوردن برخی جوانان به علت ضعف در «جهاد تبیین» است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر امروز برخی از جوانان فریب می‌خورند، به این علت است که جهاد تبیین توسط نخبگان و خواص صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بازدید اعضای بسیج اساتید کشور از نمایشگاه علم و فناوری نیروی هوافضای سپاه ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: این اتفاقات ذهن ملت شریف ایران را مخدوش و حوادثی رخ داد که هزینه‌هایی بر کشور تحمیل شد؛ قطعاً این جز اهداف اصلی دشمنان نظام و کشور ما بود که اگر ما شناخت کافی در ابعاد این قضیه نداشته باشیم تکرارپذیر خواهند بود.

وی گفت: در اتفاق اخیر که خانمی مرحوم شد، همه ملت ایران ناراحت شدند اما در مقابل، منافقین، آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی، سعودی‌های خبیث و گروه‌های کومله و دمکرات خوشحال شدند و تمامی شبکه‌های معاند علیه کشور ما غوغاسازی کردند. این کار تصادفی نیست و نشانه دشمنی است و اگر خواص و عوام مسئله دشمن را جدی بگیرند، آن موقع است که تشخیص خودی از غیرخودی سخت نخواهد بود.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: اکنون درگیر یک جنگ ترکیبی در حوزه‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی هستیم و دشمنان امروز امنیت ما را نشانه گرفته‌اند، چرا که بهبود اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور بهبود، در سایه امنیت امکان‌پذیر است و این امنیت مثال‌زدنی که در کشور ما وجود دارد را هیچ جای جهان سراغ نداریم. دشمن در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ و فتنه اخیر به دنبال برهم زدن این امنیت بوده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با انتقاد از عملکرد برخی در رخدادهای اخیر، بیان داشت: ما در حوزه‌های نظامی و دفاعی، دشمنان را دائماً رصد می‌کنیم بنابراین همیشه چند قدم از آنان جلوتر هستیم، ولی آنها در همه عرصه‌ها دشمنی خود را انجام می‌دهند. متأسفانه عده‌ای هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که پشت این اتفاقات و حوادث کشور دشمنی دشمنان کشور و ملت وجود دارد و گاهی اوقات نسبت به موضع‌گیری‌ها در مقابل دشمن حساسیت نیز نشان می‌دهند.

وی افزود: انتقاد وجود دارد ولی باید در درون خودمان حل شود، اکنون که می‌بینیم شرایط کشور چگونه است و فتنه‌ای رخ داده، آیا باید به این فتنه دامن زد و خواسته دشمنان را محقق ساخت؟

سردار حاجی زاده تصریح کرد: دشمنی دشمن محدود به دوران انقلاب نبوده و ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد همیشه مورد طمع دیگران بوده است؛ به طوری که در دوران قبل از انقلاب حدود شصت درصد از وسعت کشور تجزیه شده است. بعد از انقلاب نیز با وجود تشدید دشمنی‌ها، با اقتدار و بدون اینکه یک متر مربع از کشور ما تجزیه شود، در مقابل این حملات همه‌جانبه مقاومت کرده که این از الطاف الهی و پایداری و استقامت ملت ما بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه عنوان کرد: عرصه نبرد در یک برهه از زمان به صورت زمینی و در ادامه صحنه، دریایی و هوایی و با پیشرفت علم عرصه فضا و با توسعه اینترنت حوزه سایبری مطرح شده است. امروز یک صحنه نبرد جدید توسط دشمن تدارک دیده شده که آن جنگ شناختی است، جنگی که روی ذهن‌ها و فکرها اثر می‌گذارد و نوع پیشرفته و توسعه‌یافته جنگ روانی است. به طوری‌که لشکرها و یگان‌های این جنگ، رسانه‌هایی مانند اینترنشنال سعودی، ابزارهای آن فیس‌بوک، اینستاگرام و فضاهای مجازی بوده و صحنه نبرد آن، ذهن‌ها و افکار انسان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال هک کردن شخصیت ملت‌ها هستند تا جای دوست و دشمن را تغییر دهند، بیان کرد: ما باید این صحنه جنگ را درک کنیم و پیرو مطالب مقام معظم رهبری که سال‌هاست آن را تکرار می‌کنند، به جهاد تبیین بپردازیم. در این جنگ شناختی، نخبگان و اساتید برای جهاد تبیین باید وارد میدان شوند؛ اگر امروز برخی از جوانان و نوجوانان ما فریب می‌خورند به خاطر این است که جهاد تبیین توسط نخبگان و خواص کشور صورت نگرفته است.

در پایان این مراسم سردار حاجی زاده به پاسخگویی سوالات اساتید دانشگاهی و شنیدن نقطه نظرات آنان پرداخت و اساتید دانشگاه‌های کشور نیز در تأیید سخنان وی پذیرفتند دانشگاه‌ها باید به جهاد تبیین بپردازند و دانشجویان را نسبت به دستاوردهای انقلاب با رویکرد امیدآفرینی و مقابله با دشمن و همچنین با تبیین و شناخت دشمن و اقدامات آن برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاه سازند.

باید این صحنه جنگ را درک کنیم و پیرو مطالب رهبر به جهاد تبیین بپردازیم. اگر امروز برخی از جوانان و نوجوانان ما فریب می‌خورند بدان علت است که جهاد تبیین توسط نخبگان و خواص کشور صورت نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    5 2
    فیلم سخنرانی روبذارین
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 6
    درود
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 1
      پاسخ به گله ها و مشکلات مردم وظیفه هر دولتی میباشد. ولی وقتی دشمنان ملت با اهداف شیطانی و استفاده از دستگاهای خبر سازی و پخشی خود این اخبار دروغ/ساختگی سعی در گذاشتن سوال در فکر افرادی که پیگیر اخبار جهانی نبوده و درکی از استفاده سیاسی پلاتفورمهای ارتباطی ازطرف رژیمهای امپریالیستی ندارند -انگاه این وظیفه بر دوش هر شخصی از این ملت میافتد که این پاسخ را خود بیابند. من همانند ایرانیان دیگر اخبار را دنبال میکنم. مقامات از دست داشتن دشمنان در این اغتشاشات صحبت میکنند و شاید این هنوز بگوش این جوانان نرسیده است. وقتی اعتراظات عده‌ای در ایران در مورد یک حادثه ناگواربرای هموطنی از مناطق کرد نشین در تهران اتفاق افتاد ان نشانه همدردی ملت با او بود.ملت ایران کرد ترک بلوچ، لر ،عرب و.... نمیشناسد همه در ایران و ایرانی هستند. شبکهای بی بی سی انگلیس و سی ان ان امریکا بزرگترین تریبیونهای پخش اطلاعات غلط/و دروغ در مورد ملت/و دولت ایران هستند. بکی اندرسون مجری سی ان ان که در ابوددبی در امارات میباشد در چندین روز گذشته و حتی امشب برای چندمین بار علت این تظاهرات را مرگ یک دختر کرد-و نه یک دختر ایرانی و حتی کرد ایرانی خواند . این دورویان مطبوعاتی که خود را جورنالست مینامند در عمل سخنگویان دولتهای دشمن قومیتی/و مذهبی ایرانیان میباشند . بکی اندرسون از شبکه سی ان ان امریکا خصومیت خود و اربابان خود را با ملت ایران در گزارشات خود دها بار به مرحله تماشا گذاشته است. از نظر من هرگونه ارتباط و مصاحبه با این دشمن/وسخنگوی دشمن وطن فروشی بوده و مقامات ایران باید این شخص را تحریم کنند.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      7 3
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • محمدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 4
    عالی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    10 8
    چرا تا این حد اعتراضات داخل اروپا و کانادا و استرالیا وجود ندارد .تازه پلیس کاری با جمعیت معترض داخل اون کشور ها ندارد و مردم خیلی راحت و آسان و آزادانه اعتراض و راهپیمایی اعتراضی علیه دولت شون برگزار میکنند .
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      4 4
      آیا تو اون کشورها هم کشور متخاصم آمریکا دور تادورش چندین تا پایگاه نظامی داره؟وبا تجهیز گروهک های تروریست مترصد تجزیه شون است؟!؟!؟!
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      5 3
      چون برای هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه مسموم نساختن تازه با این وجود با سرکوبهای گسترده، اروپا و آمریکا به اعتراضاتی که اغتشاش میشن پاسخ میدن
    • بنده خدا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      4 2
      آره تحمل پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا رو تو اعتراضات سال ۲۰۲۰ دیدیم خخخخخخخخ
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      5 0
      وقتی دررسانه شان فسادوالکل وسلاح کشتارخیابانی وگنگستریسم درست کردند مردمشچی کارکنند
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      1 1
      بزرگوار یه سری به اخبار خارجی بزن بد نیست بعد میبینی که اونا هم اعتراضات شدید اقتصادی دارن که منجر به اشوب و هرج ومرج میشه اما پلیس اونها با مشت اهنین جواب معترض ها رو میده نه مثل پلیس ایران مماشات میکنه اخبار انگلیس فرانسه و اروپا امریکا رو به دقت نگاه کن.
  • زارع IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    5 4
    درود
  • سردار IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 4
    خدا با ماست
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 2
      شک نکن
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 2
      الله ولی الذین ءامنوا ... خدا سرپرست مومنان است...
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 0
      و تمام مومنان
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 4
    با سلام خدا قوت سردار
  • وهابی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 2
    چند قدم؟!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 6
    درووووووووووووووووووود هزاران بار
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 5
    درووووووووووووووووووود هزاران بار
  • . IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    6 10
    سردار تو هم مثل حاج قاسمی
    • CA ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      1 0
      جای موشک درد میکنه
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 6
    احسنت. دررود ب شما که حاج قاسمی دیگر هستین
  • DE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 7
    خداقوت
  • رحمانی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    5 6
    خدا حفظتون کنه
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 5
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    6 5
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • مسی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 2
      از ارتباطات آزاد میترسن
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      0 1
      ارتباطات آزادتون هم دیدیم
    • NL ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      2 0
      فردا که اینترنت ماهواره ای اومدش چه میخواین بکنین نگو میخواین بگین نمیشه امکان نداره جلوش رو میگیریم.....
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 1
    وقتی امور حساسی مثل فضای مجازی که درواقع حالا همه چیز مردم بخصوص جوانان ونوجوان شده را بدست دولت غرب گرا سپرده شد باید فکراتفاقات این روزهای اعتشاشات راهم میکرنند
  • . IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 1
    لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ﴿٨٢﴾ سوره مائده یقیناً سرسخت ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس اند، و آنان [در پیروی از حق] تکبّر نمی کنند. (۸۲)
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 1
    دقیقا
  • دارابی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 4
    درود بر سردار عزیز
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      2 2
      تربیت شده خلف مکتب سلیمانی
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 1
    وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ. 120 سوره بقره هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است؛ و البته اگر از میل و خواهش آنها پیروی کنی بعد از آنکه طریق حق را دریافتی، دیگر از سوی خدا یار و یاوری نخواهی داشت.
    • حیدری IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      1 2
      الان داری برای کی قرآن تلاوت میکنی
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 1
    راه حق همیشه سربازان و سردارانی لایق دارد. سردار لایق راه حقی ای مرد مومن
  • DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    ما پیروزیم
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 3
    حرفهایی بزنید که نخندیم. اگر از دشمن جلوتر هستیم چقدر اسب تروای دشمن در خیابات های ما قتل و غارت میکند
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 1
    خدا شما رو برای ملت حفظ کنه سردار عزیز
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 3
    دشمن را در خانه هایشان زیر نظر داریم
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 1
    ای کاش کنگره کشورهای حوزه نوروز احیا بشود.
  • احمدی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    3 2
    این تبیین نیز داره لطیفه می شود
  • احسان معتمدی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام خدمت فرمانده عزیز و بزرگ کشورمان .... آیا دیدید که چگونه دولتی ها و مجلسی ها و دادگاهها با عملکرد منفی خودشان و اصلاح نکردن رفتارهایشان کاری کردند که بچه های دهه هشتادی کشورمان ریختند به خیابان و همصدا شدند با دشمنان اسلام و قرآن و ایران .. مسئولین اغتشاشات به رفتارهای دولتی ها برمیگردد و آنها را باید بازداشت کنید که چرا وقتی توان ندارند به عشق پست و مقام به هر دری می زنند و خود را بهترین مدیر معرفی میکنند در حالیکه ما می بینم آنها حتی صلاحیت رانندگی یک فرقون را ندارند ،
  • کارشناس IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    منتظر اون روزیم تا عدالت برقرار شود
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    همیشه دشمن در درون ویا از بیرون داشتیم و داریم، فرقی که این بار وجود دارد، دشمن روبرو هراس از تشکیل دوباره بلوک شرق در برابر غرب دارد. اما از آن بدتر بلوک شرق در آفریقا و آمریکای جنوبی هم حضور پیدا خواهد کرد. بلوک غرب و متحدانشان کار سختی در پیش دارند، می‌خواهند ب مردم جهان بقبولانند قدرت تک قطبی ب قدرت چند قطبی افضل است، و تیم گانگستری که آنها ساخته اند بر بقیه دنیا حکومت خواهد کرد. مسئولیت بر شانه مردم جهان است که در برابر این تهاجم مقاومت کنند.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 2
    درود
  • GB ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 2
    عزیزمایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس