کد خبر 1426001
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مقام بلندپایه یمن پایان آتش بس را اعلام کرد

محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده یمن پایان آتش بس بین صنعا و نیروهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان را اعلام کرد.

به گزارش مشرق،  محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده یمن امروز پنجشنبه در توئیتی تاکید کرد که آتش بس به دلیل بی توجهی کشورهای متجاوز به مطالبات انسانی و  حقوق طبیعی مردم یمن پایان یافت و تمدید نشد.  

وی اظهار داشت که آتش بس به سبب مخالفت بدون دلیل کشورهای متجاوز با مطالبات انسانی و حقوق طبیعی مردم یمن مبنی بر بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده و جلوگیری از بهره مندی از  ثروت نفت و گاز کشور برای پرداخت حقوق همه کارمندان یمنی پایان یافت و تمدید نشد.  

وی تاکید کرد: صلح در یمن ممکن نیست مگر اینکه کشورهای متجاوز ذهنیت خود برتر بینی را کنار بگذارند و منافع ملی و قومی خود را بر منافع آمریکا و انگلیس دو کشوری که  از ادامه تجاوزات و محاصره یمن منتفع شده اند را ترجیح دهند.  

پیشتر «هشام شرف» وزیر خارجه یمن دیروز چهارشنبه در دیدار با "ژویس مسویا" دستیار دبیرکل سازمان ملل  گفت که کشورهای متجاوز یعنی عربستان و امارات مطالبات برای آتش بس را می دانند و آن هم پرداخت حقوق کارمندان دولت و آمادگی برای ورود به مذاکرات صلح پایدار است.

وی افزود: صنعا خواسته میلیون ها یمنی را اعلام می کند و آن هم تحقق صلح شرافتمندانه به دور از توصیه ها و دیکته های خارجی است اما اگر هدف این است که وضعیت را در حالت «نه جنگ و نه صلح» قرار دهند، ما آن را به طور کامل نمی پذیریم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.
این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتارها هزاران نفر و تخریب زیرساخت های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد اما با اینحال به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 0
    فقط تمام تاسیسات نفتی وهابیون را بزنید هدف قرار دهید و از بین ببرید نقطه ضعف وهابیون ال سعود مراکز پالاشگاهی نفت است وقتی نتوانند نفت بفروشند به گدایی میفتند دیگرقادر نیستند پولهای باد آورده را خرج کارهای تروریستی رسانه ای و مداخله در امورداخلی کشورهای دیگر کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس