کابینه سعودی خواستار شد؛ انصارالله یمن تروریستی اعلام شود

شورای وزیران سعودی در جلسه اخیر خود از جامعه بین‌الملل خواست جنبش انصارالله یمن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش مشرق، شورای وزیران سعودی در بخشی از جلسه اخیر خود در کاخ «السلام» جده که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» برگزار شد، به یمن پرداخت.

بر اساس گزارش «الانباء»، شورای وزیران سعودی از جامعه بین‌الملل خواست که جنبش انصارالله یمن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد، آن را تحریم کند و منابع مالی آن را بخشکاند.

شاه سعودی در همین نشست که سه‌شنبه (دیروز) برگزار شد، در اظهاراتی به مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی هم واکنش نشان داد (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، دیروز «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن با «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد دیدار کرد و دو طرف در این دیدار آتش‌بس در یمن و مزایای آن را بررسی کردند.

هانس گروندبرگ پنجشنبه گذشته گفته بود که به تلاش‌های خود برای یافتن راهکاری درباره تمدید آتش‌بس در یمن ادامه خواهد داد.

همچنین هفته جاری، «یاسر الحوری» دبیر شورای عالی سیاسی یمن علت تمدید نشدن آتش بس در این کشور تاکنون را تشریح کرد و گفت: پایداری ملت یمن و پیروزی های گسترده آنها، نقشه ها و توطئه های دشمنان را به شکست کشانده و امروز معادله تغییر کرده است و در صورت حمله به بنادر و فرودگاه یمن، متقابلا بنادر و فرودگاههای دشمن را هدف قرار می دهیم.

الحوری افزود: ما با آتش بس برای آتش بس مخالفیم زیرا آتش بس را ابزاری برای پایان دادن به تجاوز و محاصره یمن و نه یک هدف می دانیم.

وی اضافه کرد: پیشنهادی که توسط فرستاده سازمان ملل متحد ارائه شد شامل موارد کلی بود و تعهدی درآن برای متجاوزان ذکر نشده بود، به همین خاطر از طرف صنعا پذیرفته نشد.

الحوری گفت: در این پیشنهاد هیچ تضمین واقعی درباره اجرای آن و یا افزایش مزایای آتش بس برای ملت یمن ارائه نشده بود؛ درحالی که همه بندهای مطرح شده درآتش بس و در راس آن ها پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی و گازی حق طبیعی ملت است.

وی تصریح کرد:  گفت و گوها تا هر زمانی ادامه یابد، در صورتی که این شرایط محقق نشود، هیچ توافقی امضا نخواهد شد و صنعا سناریوهای مختلفی را آماده کرده است زیرا شورای عالی سیاسی فقط به دنبال تامین و تحقق منافع ملی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    خداییش روو که نیس!!!صدرحمت به کرگدن در پوست کلفتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    حقشونه چون هم مردم وکودکان خودشون را به خاک وخون کشیدن وهم خاشقچی را سلاخی کردن وهم خاندان خودشون را دربندکردن وهم گاوشیرده امریکاهستند و هم........ خدایا ببین ماباکیاشدیم 8میلیاردنفر؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • حمیدرضا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    طبق فرموده رسول خدا صلی الله علی و آله نجد(عربستان)محل زلازل خواهد بود...ینی سرمنشاء فتنه ها عربستان میشود.کما اینکه اکثر حوادث دنیا با دلارهای نامشروع سعودی اتفاق میافتد.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    پدر جد تروریست شما شیاطین آل وحوش هستید
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    کابینه سعودی شکر خورد
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    از کیا،چیا میشنویم؟!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    مگه سعودی‌ها کابینه هم دارند . فکر کنم کابینت بوده نه کابینه.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    تا چندروزدیگه ارامکوروهم میشه کودک کش کثیف وداعش پرور سعودی خبیث
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    به این میگن فرار بزرگ رو به جلو. ظالمی که مظلوم شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس