آیا ریاض به خواسته های انصارالله یمن تن داده است؟

برخی منابع از جدیدترین تحولات حاصل شده، میان انصارالله یمن و ریاض و اینکه عربستان با خواسته های صنعا موافقت کرده است، خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که میان صنعا و ریاض درباره تمدید آتش بس جاری در یمن پس از اینکه عربستان به خواسته های انصارالله یمن که در راس آنها پرونده حقوق کارکنان دولت است، توافق حاصل شده است.

این منابع افزودند: پرداخت حقوق طبق لیست های سال ۲۰۱۴ و به صورت ارزی خواهد بود که با یک پرواز اختصاصی ماهانه به صنعا منتقل می‌شود. همچنین مقصد پرواز از فرودگاه صنعا توسعه می‌یابد و شامل مصر و اردن و قطر، هند و مالزی می‌شود. همچنین همه محدودیت‌ها واردات به بندر الحدیده برداشته خواهد شد.

منابع مذکور فاش کردند: هیئت سعودی به ریاست محمد آل جابر سفیر سعودی در یمن پس از خروج هیئت عمانی به صنعا رفته است و مذاکرات مستقیمی با انصارالله به مظور نهایی کردن توافق جدید آتش بس داشته است.

این منابع اعلام کردند: در جریان سفر دوم هیئت عمانی، این هیئت دیداری با رئیس ستاد نیروهای انصارالله یمن داشته است که او خطاب به هیئت عمانی نقشه همه مراکز حساس و حیاتی که انصارالله توان هدف قرار دادن آن‌را دارد، نشان داده و تاکید کرده است که اگر فرودگاه صنعا بسته بماند، اجازه باز ماندن فرودگاه ریاض هم داده نخواهد شد.

منابع مذکور افزودند: این تهدیدات سبب دست یابی به توافق اخیر شده است و توافق تمدید آتش بس مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • م . ح IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 2
    ان شاء الله خبر درست باشه و این آل سقوط به درک واصل بشند... و مکه مکرمه از لوث وجود این وهابی های ملعون پاک بشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس