کد خبر 1426117
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه از رویکرد آمریکا و یونان انتقاد کرد و گفت: ما زره بر تن کرده ایم، هیچ واهمه‌ ای از این‌ ها نداشته و کاملاً آماده هستیم.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در هواپیما و حین بازگشت از قزاقستان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص ایجاد یک مرکز بزرگ گاز طبیعی در ترکیه، گفت: آنکارا به عنوان مهمترین مکان برای مرکز توزیع گاز به شمار می رود.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: دستورالعمل های کاری مشترک با «پوتین» به نهادهای ذیربط ارائه شد. انشاء الله مرکز را در مناسب‌ ترین مکان ایجاد می‌ کنیم. ما مرکز توزیع ملی داریم اما مرکز جدید، بین المللی خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: وزارت انرژی ترکیه و طرف روسی مطالعات خود در خصوص ایجاد مرکز توزیع گاز در ترکیه را انجام و نتیجه آن را ارائه خواهند کرد، ما نیز بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

اردوغان درخصوص تامین اف -۱۶ از آمریکا گفت: به ویژه این اوخر، تحولات نشان می‌ دهد که برخی مسائل تغییر کرده است.

رئیس‌ جمهور ترکیه از رویکرد آمریکا و یونان انتقاد کرد و ابراز داشت: شاهد رویدادها در دده آغاچ و جزایر هستیم، ما زره بر تن کرده ایم، هیچ واهمه‌ ای از این‌ ها نداشته و کاملاً آماده هستیم.

در ارتباط با موضع مرکز انرژی در ترکیه، دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین دیروز پنج‌ شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رجب طیب اردوغان  همتای ترکیه‌ ای خود پیشنهاد ایجاد هاب گازی برای توزیع گاز روسیه به دیگر کشورها را مطرح کرده است.

سخنگوی کاخ کرملین درباره پیشنهاد پوتین به ایجاد هاب گازی در ترکیه گفت: روسای جمهور روسیه و ترکیه خواستار بررسی سریع و جزئی این مسئله شدند. واکنش طرف ترکی به این پیشنهاد مثبت بوده است.

وی درباره سایر موضوعات بررسی شده در دیدار پوتین و اردوغان از جمله بحران اوکراین گفت که طرفین در دیدار خود به این موضوع نپرداخته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    51 26
    ایران و اسلام تاکنون دشمنی به حقارت ترکبه اردوغانی نداشته است
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 51
      زر مفت نزن کثافت حرومی
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    37 5
    پوتین هم تیغ زدی
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    58 21
    آلب ارسلان دیگری خواهیم شد و دوباره پرچم ایران را بر قله های ترکیه و قفقاز برافراشته خواهیم کرد.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      1 0
      حالا بیخیال
    • مدارا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      ما توی راهمون دنبال کشورگشایی نیستیم.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    خب چکار کنم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس