کد خبر 1426202
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
پوتین: دنبال نابودی اوکراین نیستیم

رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که این کشور به دنبال نابودی اوکراین به عنوان یک کشور نیست.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که روسیه به دنبال نابودی اوکراین به عنوان یک کشور نیست.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا اوکراین همچنان به عنوان یک کشور وجود خواهد داشت، گفت: «هدف ما نابودی تمام اوکراین نیست. در مورد آنها، در مقطعی رفتند و آب کریمه را که ۲.۴ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، قطع کردند. نیروهای ما مجبور شدند وارد منطقه شده و آبرسانی به کریمه را دوباره برقرار کنند. اگر آنها از انجام آن اقدام خودداری می کردند، هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای صورت نمی گرفت».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «بمب‌گذاری شبه جزیره کریمه بار دیگر اهمیت این موضوع را نشان داد که باید ارتباط زمینی با کریمه وجود داشته باشد».

پوتین پیشتر  پس از امضای فرمان بسیج  برای افزایش نیروهای ارتش روسیه  به ناتو هشدار داد که کشورش  ابزار تخریب مختلفی برای دفاع از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. پوتین گفت، این یک بلوف نیست.

جوزپ بورل  روز پنجشنبه در سخنانی گفت، باید مشخص باشد که مردم حامی اوکراین و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و ایالات متحده و ناتو نیز بلوف نمی‌زنند. وی گفت: «هرگونه حمله اتمی علیه اوکراین نه یک پاسخ اتمی، بلکه چنان پاسخ قدرتمند  نظامی در پی دارد که ارتش روسیه نابود خواهد شد».

دیمیتری مدودوف در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد، ادعای احتمال حمله اتمی روسیه به اوکراین توسط بورل چیزی جز «پارانویا» نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 1
    دقیقا چون میخواد اروپارو نابود کنه. احسنت بر عالی جناب پوتین
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 2
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس