اروپا

در ادامه ادعاها و گمانه‌زنی‌های مقامات و رسانه‌های غربی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد بدون شک اروپا به این حمله احتمالی پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، «نبیلا مسرلی»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر روسیه از سلاح اتمی استفاده کند، اروپا قطعاً پاسخ خواهد داد.

وی در نشست مطبوعاتی کمیسیون اروپا در خصوص احتمال اقدام روسیه به استفاده از سلاح‌های اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین افزود: آنچه نماینده عالی (جوزف بورل) گفته، کاملاً واضح است. حمله اتمی پیامدهای ناگواری خواهد داشت و هیچ شکی نیست که اروپا و متحدانش به استفاده از سلاح اتمی پاسخ خواهند داد.

این مقام اروپایی همچین تأکید کرد این اظهارات واژه‌های توخالی نیستند، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا اقدامات بی‌سابقه‌ای برای حمایت از اوکراین در همه سطوح، از جمله نظامی، انجام داده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه هشدار داد اگر «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین استفاده کند، نیروهای روسیه با پاسخ نظامی غرب نابود می‌شوند».

در هفته‌های اخیر اتحادیه اروپا و ناتو هجمه تبلیغاتی درباره طرح احتمالی روسیه برای استفاده از سلاح‌های اتمی در اوکراین در سطح رسانه و عرصه دیپلماتیک افزایش داده‌اند. روسیه این ادعاهای مقامات غربی را رد می‌کند و تأکید دارد که تنها تحت شرایط قیدشده در قانون اساسی این کشور، از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین ماه گذشته با اشاره به اینکه مسکو تنها زمانی که تمامیت ارضی‌اش در معرض خطر باشد، از سلاح اتمی استفاده می‌کند افزود غرب در سیاست‌های ضدروسیه هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و مدام به تهدیدها علیه مسکو از جمله باج‌گیری هسته‌ای، پافشاری می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 1
    احمق تر از اروپایی خودشه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 1
    پاسخ بدی اونم نمیشینه نگاه کنه. اگه شما 3 رکن استراتژیک داری اون 4 تا داره. چقدر اینا احمقن
  • کیا GB ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 1
    این اظهار نظر این را نشان میدهد که اروپا بشدت ترسیده. زیرا اکنون مشخص است که اروپا در مرکز یک درگیری اتمی بین روسیه و آمریکا تنهاست آمریکا اروپا را نیز مانند اوکراین قربانی میکند و اگر در جنگ جهانی دوم لهستان در کانون جنگ بود اکنون مقیاس جنگ بسیار بزرگتر و کل اروپا در خط مقدم واقع شده. مشخصاً آمریکا مانند جنگ های گذشته یا وارد نمیشود و یا دیر و زمانی که هر دو طرف تا حد نابودی رسیده اند وارد میشود. و چنان وانمود خواهد کرد که در درگیری مستقیم با روسیه نیست و ناتو بدون آمریکا و برخی دیگر خواهد جنگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس