به گزارش مشرق، آیین بهرهبرداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، تحویل دوهزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سال ۱۴۰۱ و ۶۲ دستگاه مینیبوس که صبح امروز- شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱- برگزار شد.
شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه بزرگترین مشکلی که امروز مردم اعلام می دارند، مشکل ترافیک و مشکل دوم مشکل آلودگی هوا است گفت: در مجموعه حمل و نقل به دنبال این هستیم که در یک فرصت کوتاه مدت با یک گام بلند در بخش اتوبوس و تاکسی و الگوهای واسط این دو مقوله بتوانیم مشکلات شهر را کاهش دهیم.
وی بیان کرد: وعده ما این بود در مهرماه ۵۵۰ دستگاه را از طریق بازسازی وارد چرخه کنیم که در نهایت ۵۹۱ دستگاه از این طریق وارد چرخه شد؛ در کنار آن نوسازی نیز در دستور قرار گرفت که امسال وزارت کشور قریب ۲ هزار دستگاه با یکی از شرکت های داخلی تفاهم کرد که سهم تهران ۹۰۰ دستگاه بود که البته آن شرکت اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه اضافه تولید می کند که سهم تهران نیز از آن مشخص می شود؛ همچنین وزارت کشور با دیگر شرکت ها نیز وارد قرارداد شده است.
زاکانی یادآور شد: ۶۲ دستگاه مینی بوس وارد سیستم شهرداری شد و افتخار داشتیم که آغاز خدمت رسانی دوهزارمین تاکسی نوسازی شده را داشته باشیم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه ساماندهی موضوع مترو را در میان مدت دنبال می کنیم، عنوان کرد: بازسازی ۷۰۰ دستگاه و نوسازی ۶۳۰ دستگاه واگن که در حال طی مراحل نهایی آن هستیم و تامین ۱۳۰ دستگاه واگن را از طریق ظرفیت های داخل دنبال می کنیم چرا که بازسازی و نوسازی مترو امری قطعی و قهری است.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تشکر از وزارت کشور تشکر کنیم برای تقبل سهم ۸۰ درصدی خود از خرید اتوبوسها گفت: البته ۲۰۰ دستگاهی که وارد ناوگان می شود در مقایسه با نیازمندی ما بر اساس طرح جامع ترافیک که باید ۸ هزار دستگاه اتوبوس در تهران داشته باشیم کم است، اما باید توجه کنیم که در ابتدای این دوره حدود ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل شد.
وی با اشاره به ۵۵۰ دستگاه اتوبوسی که بازسازی و ۲۰۰ دستگاه جدیدی که اضافه شد و دستگاه هایی که تا پایان آبان ماه اضافه می شود، افزود: باید در حل مشکل ترافیک شهر تهران این مسأله را مورد توجه قرار دهیم که هر چقدر بر میزان وسایل نقلیه عمومی اضافه شود، از میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاسته خواهد شد.
جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ادامه ضمن اشاره به نیاز شهر تهران به ۲ هزار دستگاه اتوبوس بیان کرد: اگر تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس در داخل ساخته شود، باید اجازه واردات هزار دستگاه دیگر نیز به شهرداری داده شود که این واردات به منزله تضعیف تولید داخل نیست، بلکه به منزله انجام خدمت به مردم است.