ادامه مداخله مقام‌های آمریکایی در امور داخلی ایران

برخی از مقام‌های ارشد آمریکا در ادامه دخالت در امور داخلی ایران با مخالفان جمهوری اسلامی ایران دیدار و خواهان تداوم حمایت‌ها از ناآرامی‌های اخیر شدند.

به گزارش مشرق، کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز در توییتی خبر داد که با یکی از کنشگران مخالف جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.

هریس عنوان کرد که وی با یکی از مخالفان ایران دیدار کرده تا در مورد ناآرامی‌های اخیر ایران گفتگو کند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در این دیدار ادعا کرد: "زنان و دخترانی که جان خود را برای ایستادن برای حقوق مساوی و شرافت انسانی به خظر انداخته اند، الهام بخش ما در سراسر جهان هستند. ما شما را درک کرده و در کنار شما هستیم."

ساعتی پیش از این دیدار نیز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن با این کنشگر دیدار کرده بود. سالیوان در صفحه توییتر خود با اشاره به بررسی "اعتراض‌های جاری در ایران" مدعی شده بود که آمریکا در کنار "زنان دلیر و تمامی شهروندان ایرانی که برای دستیابی به حقوق اولیه خود با خشونت رو در رو می‌شوند" قرار دارد.

جنیفر گرنهولم، وزیر انرژی آمریکا نیز در توییتی "نفرت ریشه‌دار از استقلال، قدرت و آتیه زنان و سرکوب ناشی از آن" را لکه ننگی بر دامن بشریت خواند و در مسیر مداخله در امور ایران خطاب به زنان و دختران ایرانی نوشت: شما مشغول تغییر جهان هستید و دنیا نظاره‌گر است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز به همراه وندی شرمن قائم مقام وزیر امور خارجه و رابرت مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران با تعدادی از مخالفان ایران دیدار کرده و آشوب‌ها در ایران را خودجوش و قابل توجه خوانده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد: ما تحریم‌هایی را علیه پلیس امنیت اخلاق ایران، اعمال کرده‌ایم و در تلاش هستیم معترضان ایرانی بتوانند با یکدیگر و جهان ارتباط برقرار کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز دیروز نیز بار دیگر از آشوب‌های در ایران حمایت کرده بود.

وی جمعه شب به وقت محلی در سخنانی با حمایت از تداوم ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی می‌ایستیم. ایران باید به خشونت علیه شهروندانش که از حقوق اساسی خود استفاده می کنند، پایان دهد.

از سوی دیگر باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا روز گذشته در یک گفت‌وگوی اینترنتی با اشاره به اعتراضات اخیر، ادعا کرد: "نارضایتی شدیدی" از حکومت ایران وجود داشته و به خصوص زنان ایرانی از این وضعیت "خسته شده اند".

وی پیش‌بینی در مورد تحولات آتی ایران را دشوار توصیف کرد.

اوباما در مورد ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ گفت: در آن زمان در دولت او بحث جدی وجود داشت که آیا باید به صورت علنی اعتراض‌های ایران را تائید کند یا خیر. به گفته وی بسیاری از کنشگران ایرانی متهم شده بودند که عامل غرب بوده و برخی نیز گمان می کردند که حمایت آمریکا ممکن بود به اعتبار اجتماعی آنان لطمه وارد کند.

وی با "اشتباه" خواندن این راهبرد، گفت: آمریکا هرگاه «بارقه امید و اشتیاق مردم به آزادی» را در ایران دید باید با آن اعلام همبستگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    18 2
    مرگ بر آمریکای جنایتکار
    • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      12 0
      شما هم مقابله به مثل کنید، برای مرگ جورج فلوید و تیراندازی در مدارس و سایر جنایت های آمریکایی ها هر روز تیتر بزنید، کمیسیون حقوق بشر و دفاع از زنان و سیاهان درست کنید، وقتی اونا جنگ دارن با ما، فقط باید بشینیم تکذیبیه بدیم که اینا دروغ میگن ؟! ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هر روز برید رو مخ این آمریکا، جنگه آقا جان...
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 0
      احسنت ، فقط مقابله به مثل جواب میده!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    16 2
    شماهام به گور خواهید رفت...کفتارهای گشنه تجزیه ایران عزیز.
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 0
      ایول خوب همه چیزو تو دو جمله گفتی
  • US ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    این حق ما هست که دخالت کنند در سایه سکوت خفت بار وزارت خارجه در اغتشاشات فرانسه و آمریکا در یک سال گذشته! ولی اینها سکوت نمی کنند
  • رضا IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    جالب اينجاست همين دموكرات ها متهمند كه با نظام اسلامى دارند مماشات ميكنند !
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    از دستگاه اطلاعات و قضائی انتظار داریم که دستگیری افراد مزدور اغتشاش گر و خرابکار را با جدیت و حوصله با بازبینی فیلمهای دوربین مداربسته پیگیری کنند. و تصویر مجرمین را در رسانه ها کامل و شفاف به نمایش بگذارند. اشد مجازات را در نظر بگیرند و اجرا نمایند. از استخدام در ارگانهای دولتی منع شوند. از خدمات اجتماعی محروم شوند. از ورود به دانشگاههای دولتی جلوگیری شود. خسارات مادی وارده به مردم و بیت المال از ایشان دریافت شود. منتظر دیدن این اراذل منافق در دادگاه از طریق صدا وسیما هستیم. با سلبریدی ها هم برخورد شدید در چهارچوب قانون صورت بگیرد. از پلیس خدوم و یگانهای امنیتی سپاسگذاریم. ۸۵ میلیون نفر منتظر محاکمه علنی این اوباش هستند.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 1
      دوربین‌ها برای اختلاسگران و دزدان و ۹۲ هزار میلیارد کی به راه خواهد افتاد
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 4
      همه رو بگیرند تا به غارت ثروت ایران ادامه بدید
    • ادا در نمیارم IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      اونی که از رانت خواری میگه برا به ارباباش تو کانادا بگه تا رانت خوار هارو تحویل بدن، تو این مملکت هر مشکلی هست ریشه اش بی عقلیه عقب مونده هایی مثل تو هست که هر دفعه غربی ها خرتون میکنن تا یه بلایی سر کشور بیارن
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    رژیم کودک کش سعودی کودکان یمنی را میکشد. رژیم کودک کش اسراییل کودکان فلسطینی را میکشد. رژیمهای کودک کش جهان فقط کودکان یک کشور دیگر را میکشند.
  • تبریز IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 1
    بارقه امیدتان در احیای و مدرنیزه کردن شهر نوها و سایر مراکز فساد و وابستگی به دولت فاشیست و جنایتکار شیطان بزرگ ، را بر باد خواهیم داد ای بوزینه مسخ شده ..‌‌
  • سید IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    احمقهای درجه یک که میگویند اینها هستند
  • شهرام IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 3
    در عوض شما هم با باتوم شوکر اسلحه و توحش با مردم معترض استقبال میکنید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 3
    انکه بیشترین مداخله را در تصمیات کشور دارد روسیه ست نه امریکا امریکا فقط حرف میزند
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      5 0
      خخخخخه زیاد شبکه های لندنی می بینی یا سایت های مسخره؟ خخخخه
  • علی افصحی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    اگر مقامات آمریکایی در امور ایران مقتدر اسلامی دخالت نکند دیگر باید فاتحه انقلاب و انقلابی گری درملک سلیمانی را باید خواند. آمریکا به عنوان شیطان بزرگ اساسا کاری جز دخالت در امور داخلی ایران اسلامی ندارد چرا که این مدعی ابر قدرتی ،چهل و سه سال تمام فقط در ایران اسلامی تحقیر شده نه جای دیگر. این که ثروت اندوزان و قدرت طلبان اصلاح طلب کوچه باز کن به غرب وحشی ، همواره وسوسه کرده اند با تسلیم ، بهانه را از آمریکا بگیریم این ها عمله های شیطان بزرگند و الا تا انقلاب زنده و بالنده است آمریکا جز مداخله و فضولی کار دیگری نخواهد داشت. مرگ بر آمریکا.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    7 0
    سلبریتی ها اگر بابت دخالت در کارهای که سواد ندارند هزینه بدن .. دفعه بعد که شورشی بشه فرض رو به این میذارن که این بار هم مثل بارهای قبلی این شورشها راهی به جای نمیبره و سعی میکنن بیجا دخالت نکنن اما اگه هزینه ای بابت این دخالت ها پرداخت نکنن دفعه بعد با خودشون میگن فوقش یه احضاریه میاد و کاری به ما ندارند حداقل اینه که با یه استوری یا شعار چار تا هورا برامون میکشن و خارج کشور مشهور میشیم پس به مسئولین برسونید تا حداقل دخالت هاشون رو بی هزینه نذارن .و کمی هزینه براشون بتراشن همون کاری که با را.. کردین و اروم شد
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    مردم پشیزی به آمریکا اهمیت نمی دهند ولی دیگه تحمل نمی کنیم طرف از دین خدا و فرهنگ مبتذل غرب بگه بعد با اختلاس و رانت بچه هاشون رو بفرستند کانادا بعد بچه های مردم تا کمر او سطل زباله شرف نداریم اگر دیگر این وضعیت را تحمل کنین
  • حسین IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    مماشات دیگه جایز نیست ،باید شرط ادامه مذاکرات اتمی رو دخالت نکردن امریکا در امور داخلی ایران بگذاریم ،همه این اشوب ها زیر سر امریکا و آل سعود هست ،باید نقره داغ بشن و گرنه هر از چند گاهی دوباره در کشور نا امنی ایجاد میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس