اذعان کاخ سفید: تمرکز ما بر ناآرامی‌ها در ایران است نه مذاکرات

سخنگوی کاخ سفید در تداوم رویکرد دوگانه آمریکا و به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی در قبال ایران اذعان کرد تمرکز دولت بایدن بر روی ناآرامی‌ها در ایران است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها.

به گزارش مشرق، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای واشنگتن درباره فعالیت های هسته ای ایران به خبرنگاران گفت اگرچه دولت بایدن، دیپلماسی را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای می داند اما اکنون تمرکز واشنگتن بر حمایت از ناآرامی ها است.

 سخنگوی کاخ سفید بدون کوچکترین اشاره ای به تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه ملت ایران از جمله تحریم های دارویی در دهه های اخیر ادعا کرد: ما درک می کنیم که دیپلماسی راه رسیدن به برجام است اما اکنون نگرانی و تمرکز ما بر مردم ایران است.

دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می کنند ولی چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته است، این بار نیز با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

سخنگوی کاخ سفید  با ابزار نگرانی از برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی و آشوبگران که آنان را معترضان مسالمت آمیز خواند، دستگیری روزنامه ‌نگاران، فعالان حقوق بشر، معلمان و شخصیت‌های فرهنگی و ادامه اختلال در اینترنت در داخل ایران را هدفمند خواند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پایین‌ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم‌های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راههای سنتی را در این زمینه آزموده است.

جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا  جمعه شب به وقت محلی در سخنانی با حمایت از تداوم ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی می‌ایستیم.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان گفت: ایران باید به خشونت علیه شهروندانش که از حقوق اساسی خود استفاده می کنند، پایان دهد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچون دیگر مقامات دولت جو بایدن از برهم زنندگان نظم عمومی و آشوبگران در ایران بار دیگر حمایت و از برخورد با آنها ابراز نگرانی کرد.

رابرت مالی روز شنبه به وقت محلی در تداوم دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران مدعی شد: با آن‌که جای تعجب ندارد، اما متاسفانه دولت ایران به جای شنیدن معترضان مسالمت‌آمیز به تیراندازی به سوی آنها ادامه می‌دهد.

تندروها در آمریکا همزمان با ناآرامی‌ها در ایران و دخالت در امور داخلی تهران، تبادل پیامها میان دولت جو بایدن و دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در تقلای تغییر مسیر مذاکره و دیپلماسی و افزایش فشارها هستند.

تارنمای خبری هیل، رسانه نزدیک به کنگره آمریکا چندی پیش مدعی شد زمان آن فرا رسیده است که کشورهای غربی با کنارگذاشتن میز مذاکره، مرگ برجام را رسما اعلام کرده و با فعال کردن مکانیسم ماشه، فشار حداکثری را بر ایران کلید بزنند.

این در حالی است که سیاستمداران آمریکایی و جهان بارها به شکست کارزار فشار حداکثری علیه ایران که در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اجرا شد، اذعان کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    9 0
    اینقدرزوربزنین جانتان درادایران بیحجاباشم حاضرنیستن رجوی یاپهیلوی دیکتاتوریاداعش بیادایران
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      و همچنین زنان با کت صورتی. معرف حضورتان که هست مصی و ترانه و ....
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      الان کاخ سفید مجبوره به آتش گرفت یک سطل آشغال توی کوچه بن بست هم واکنش نشون بده
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    10 0
    مرگ بر کاخ سفید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    13 0
    مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
    • US ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 2
      با مرگ و شعر و شعار کسی نمرده!ایران باید تمرکز خود را به خروج از برجام، تأمین منافع ملی نه حزبی! و کاهش آلام و درد و رنج و فقر ملت گذارد و تولید سلاح هسته‌ای بکند هیچ راه و چاره‌ای جز این نیست.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      با شعار مرگ بر شاه!،شاه رفت!،صدام رفت،انگلیس در حال جان کندن است!،آمریکا رو به افول است!.بستگی دارد،کی نفرین کند!،وقتی مظلوم باشی،نفرین اثر دارد!،قتل الخراسون!...
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 0
    امریکا شیطان بزرگ است این رو در طول چهل و سه سال گذشته بخوبی نشان داده است
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    5 0
    جامعه آمریکا جامعه مستحکمی نیست که نشه اونجارو میدان جنگ کرد، باید مقابله به مثل کنیم.
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 0
      احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • عبدالله IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    10 0
    حماقت شما دیگر برای همه جهانیان عیان شده است! با این سیلی هایی که خدای متعال با دست جمهوری اسلامی ایران بر گوش های کر شما نواخته است ، شما گیج و گنگ و منگ شده اید و توان تصمیم درست را ندارید! و انشاء الله دیر نیست زمانی که به طور کامل به زباله دان تاریخ فرستاده شوید و نه تنها مسلمانان ، بلکه کل بشریت از وجود نجس شما خلاص شوند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    11 0
    نمیخاد تو امور داخلی ما دخالت کنید عصر استعمارگری شما ها تمام شده برید به درک
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    بایدن هر چی منحرف جنسی هست تو کابینه اش جمع کرده.این همه دلقک
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 0
    ننگ بر سر امثال ....پزشکیان .
  • ساس IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    رویکرد از اوباما و ترامپ و بایدن عوض نشده و همانا ساخت یک آلترناتیو برای جمهوری اسلامی و روشن کردن حرکت بزرگشان برای فتح شمال شرق و مرکز آسیاست.
  • CA ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    این آمریکایی‌ها همیشه در باره ایران محاسباتشون غلط بوده. علتش هم همین رسانه های معانده که غلط غلوط بخوردشون میدن.
  • DE ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    کاخ سفید غلط میکنه تو مسائل داخلی کشور ما دخالت میکنه
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    ارزو رو به گور می برید امریکاه اخراشه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    این طرف شده سخنگو.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    زیاد تمرکز نکن
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    اخه کاخ سفیدمال حنگ باایران ومتحدینش هست؟ ایران یک پایگاه امریکارابمباران کردورزمایش نزدیکش باموشک برگذارکردجرئت نکردتهدیدلفظی کنه میدانند ایران باهمان بودجه ی کمترش موشک ساخته که یکی ازموشکهاتاسیسات فاسدپرستان رانابودمیکند
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    کاخ سفید غلط کرد
  • حسین IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    تا زمانی که اغتشاش ادامه داره ایران نباید مذاکره کنه.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 0
    غلطی تاحالانکردین بعدازاینم غلطی نمیتونین بکنین بیشرفای ضدارزش پرست لعنتی
  • US ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 0
    خدا بزنه به کمرتون کاخ سفید بدبخت جنایتکار
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    خیلی زود و انشاالله مجددا مجبور به تمرکز روی مذاکره خواهید شد.دور نیست در مقابل اسلام و ایران سر خم خواهید کرد.
  • DE ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 0
    سخنگوی کاخ روسفید کن هیتلر در تداوم رویکرد دوگانه آمریکا و به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی در قبال ایران اذعان کرد تمرکز دولت بایدن در رسانه ها بر روی ناآرامی‌ها در ایران است ولی چانه زنی و التماس برای ورود دوباره به مذاکرات رفع تحریم‌ها را نمیگذاریم‌ رسانه ای شود. به یانکی های کفتار سرشت گرگ خوی پلنگ صفت گاو چران‌ بیفرهنگ باید گفت این بوی کباب نیست که به پوزه تان رسیده است خر داغ میکنند . دوسه هزار جوان گول خورده اغتشاشی که چند صدنفر بینشون تروریست و گروهک تروریستی کوتوله و منافقین و بهایی ها و تجریه طلبان کودن عقب افتاده و جاسوس و ساواکی نفوذ کرده اند در مقابل بسیج‌۲۰۰۰۰۰۰۰ بیست میلیونی و ارتش و سپاه و نیروهای مسلح هوایی دریایی زمینی و پلیس مقتدر ایران و دهها میلیون نفر مردم حامی تمامیت ارضی ایران اسلامی ..... هبچ که نه از هیچ هم کمتر هستند جوانان بیتجربه و مغبون بایستی صف خود را از اراذل و اوباش مست لایعقل جدا کنند. گاوچرانها به این حیف نونها گفته اند ۴۴ ساله میلیاردها دلار خرج شما حیف نونها کرده ایم الان اگه کاری نکنید تمام شیتیل شما قطع میشود لذا از اهناز مفشار بگیر تا علی کریمی نادان متوهم توپ لگد کن لُدر اغتشاشی تا اون مریم قجر قوجور خیابانی و ربع پالانی...و غیره به جنب و‌جوش افتاده اند و آخرین دست و پای خود قبل از مرگ را میزنند.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    امریکا نیاز به یک سیلی محکم کارامد دارد......تا دیگر در امور داخلی ایران دخالت نکنند.......
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    یه مشت ورشکسته ازنظرفرهنگی سیاست خارجی اقتصادی رضایت داخلی درباره ی ایران لفاظی میکنه یه مشت فحاش روجمع کردن تخریب کنن این شده فکرروزوشب این زباله ها ایران اینقدروحدت وامنیت بادین واعتقادوازاده وسالم وتوبه پذیری داره که اتق بغلیت تو کاخ سفیدزیرت کنه
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    کاخ سفیدیهاوصهیونیستا لیاقت پابوسی دخترا وپسرای ایرانی وجهان بی حجاب که باشبیخون فرهنگی به گرفتاری افتادن روندارن
  • JP ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    اِه پس باش تا اموراتت بگذره
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    تمرکز شیطان بزرگ همیشه بر شرارت و غارت و کشتار ملتهاست. برخی ایرانی ها اما این رو درک نکردن هنوز متاسفانه. مخصوصا اونایی ک نون نظام و میخورن اولادشون رو میفرستن غرب! خجالت بکشن خائنین
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس