کد خبر 1426569
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
بازداشت ۲۶ فعال محیط زیست در لندن

پلیس انگلیس روز شنبه از بازداشت ۲۶ فعال زیست محیطی خبر داد که در ادامه اعتراض به اهمال دولت در خصوص تغییرات آب‌وهوایی و گرمایش زمین، در پایتخت این کشور تجمع کرده بودند.

به گزارش مشرق، اعضای گروه موسوم به توقف نفت با برگزاری تحصن در یکی از خیابان‌های پرتردد شرق لندن، راه بندان ایجاد کردند تا صدای اعتراض خود را به مسئولین دولت انگلیس برسانند. آنها خود را  به زمین چسبانده و شعارنوشته هایی را درباره ضرورت توجه به فاجعه اقلیمی حمل می کردند. 

معترضان که در پانزده روز گذشته با اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند خواهان توقف صدور مجوزهای جدید برای استخراج نفت هستند می‌گذرد.

آنها از دولت می‌خواهند که از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. معترضان می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کنند.

این درحالیست که دولت نیمه‌جان لیز تراس در پی افزایش بهای انرژی صدها مجوز استخراج نفت در این کشور را صادر و حتی ممنوعیت استخراج گاز شیل به روش فراکینگ را رفع کرده است. دولت همچنین کارگروه ویژه ای را برای واردات بیشتر نفت و گاز از کشورهای تولید کننده در غرب آسیا تشکیل داده است.

انگلیس در کنار سایر کشورهای اروپایی در پی کاهش شدید صادرات گاز روسیه با مشکل جدی تامین انرژی مواجه است. بهای انرژی در ماه های اخیر ۸۰ درصد افزوده شده و احتمال قطع گاز در زمستان به طور جدی مطرح است.

فعالان زیست محیطی با توجه به افزایش گرمای زمین و تجربه تابستان امسال که دمای انگلیس برای نخستین بار در تاریخ این کشور از مرز ۴۰ درجه فراتر رفت خواستار توقف انرژی های فسیلی هستند. آن ها می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌هایشان جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

پلیس لندن در جریان تظاهرات سال‌های قبل صدها فعال محیط زیست را به دلیل اخلال در نظم عمومی دستگیر کرده است.گزارش ها از سرنوشت مبهم و نامعلوم آن ها حکایت دارد که در بازداشت بسر برده و هنوز محاکمه نشده‌اند.  گروه‌های مدافع محیط زیست در انگلیس می‌گویند که برخی از اعضای آن‌ها بعضا تا شش ماه باید در بازداشت منتظر بمانند تا موعد محاکمه آن‌ها برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس