معترضان سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس را مختل کردند+فیلم

«لیز تراس» در اولین سخنرانی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس حزب حاکم محافظه‌کار مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که افزایش هزینه‌های زندگی و بهای قبوض انرژی صدای مردم انگلیس را درآورده است، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که حمایت‌ها از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه می‌یابد.

رسانه‌های غربی از بیرمنگام انگلیس که امروز شاهد آغاز نشست چهار روزه «کنفرانس حزب محافظه‌کار» انگلیس است، خبر دادند که لیز تراس اولین سخنرانی خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور در کنفرانس حزب حاکم این کشور به دفاع از عملکرد تقریبا یک ماهه خود پرداخته است.

به گزارش روزنامه تلگراف، لیز تراس در سخنرانی روز چهارشنبه خود درباره وضعیت داخلی نابسامان این روزهای انگلیس و همچنین سیاست خارجی این کشور در قبال جنگ روسیه و اوکراین صحبت کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در بخشی از سخنرانی در شرایطی که در حال تمجید از مواضع داخلی دولت خود بود، با اعتراض دو زن انگلیسی حامی محیط زیست مواجه شد.

این دو زن معترض پرچمی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «چه کسی برای این (کارها) رای داد؟». در این پرچم لوگوی حزب سبزها که حامی محیط زیست است، قابل رویت است.

لیز تراس بعد از سر و صدای این دو معترض سخنرانی خود را قطع کرد و خطاب به حاضران کنفرانس و نیروهای امنیتی گفت: «آنها را خارج کنید».

به دنبال این اظهارنظر نخست‌وزیر انگلیس، نیروهای امنیتی به سراغ این دو زن معترض رفتند و ضمن گرفتن پرچم آنها، این دو زن را به بیرون از سالن کنفرانس بردند.

در روزهای اخیر تظاهرات گسترده از لندن در انگلیس تا دیگر مناطق بریتانیا در اعتراض به سیاست‌های زیست محیطی دولت و همچنین افزایش شدید بهای قبض‌های انرژی برگزار شده است.

لیز تراس بعد از دخالت نیروهای امنیتی در بیرون بردن زنان معترض، تلاش کرد با لحنی طعنه آمیز آنها را مخالف رشد و توسعه کشور بخواند. نخست‌وزیر انگلیس گفت: «من در سخنرانی خودم درباره ائتلاف مخالف توسعه صحبت خواهم کرد. فکر می‌کنم آنها قدری زود وارد سالن کنفرانس شده‌اند».

وی سپس احزاب کارگر، لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند، اتحادیه‌های کارگری و معترضان در بریتانیا را اعضای «ائتلاف مخالفات رشد و توسعه» خواند و عملکرد و اقدامات آنها را محکوم کرد.

لیز تراس گفت: «آنها اعتراض کردن را به انجام دادن کار ترجیح می‌دهند، آنها صحبت کردن در توییتر را به اتخاذ تصمیم‌گیری‌های سخت ترجیح می‌دهند».

رهبر حزب حاکم محافظه کار همچنین با مخاطب قرار دادن «کر استارمر» رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون انگلیس تاکید کرد که رهبر حزب کارگر »هیچ برنامه بلندمدت و دورنمایی برای بریتانیا ندارد».

نخست‌وزیر انگلیس در این کنفرانس درباره جنگ اوکراین و روسیه هم صحبت کرد و بار دیگر گفت که این کشور به حمایت‌های همه جانبه خود از اوکراین ادامه خواهد داد.

لیز تراس در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که «هر چه قدر زمان ببرد»، حمایت‌های انگلیس از اوکراین ادامه خواهد یافت. وی سپس مدعی شد که اوکراین (بر روسیه) «پیروز خواهد شد».

تاکید چندین باره نخست‌وزیر انگلیس بر ادامه حمایت‌های همه جانبه از اوکراین در شرایطی انجام شده که اعتراضات در انگلیس علیه افزایش بهای انرژی و همچنین مواضع زیست محیطی دولت محافظه کار این کشور طی روزهای اخیر خبرساز بوده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 0
    روباه میانسال توله روباه پیر بزودی سقوط خواهد کرد.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 0
    این عفریته ان شاالله بتواند جزیره انگلیس را تا مرز نابودی هدایت کنه
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 0
    استفاده از زور علیه آزادی بیان
  • DE ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    هروقت اروپای غربی و آمریکا دچار بحران اقتصادی و انرژی میشود در یک نقطه از آسیا جنگ و آشوب و انقلاب رنگی رخ میدهد این یک امر ثابت شده است . از این آنگلو ساکسونها باید انتظار هر جنایتی را داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس