کد خبر 1426606
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
زلنسکی تهدید هسته‌ای روسیه را پس گرفت

رئیس جمهور اوکراین با ادعای تسلط نیروهای این کشور بر شهر راهبردی «باهموت» در استان دونتسک، گفت وضعیت نبرد در مناطق دونتسک و لوهانسک بسیار دشوار است.

به گزارش مشرق، «ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین شامگاه شنبه وضعیت جنگ با روسیه در شرق کشور و منطقه دونباس را «بسیار دشوار» توصیف کرد.

زلنسکی طی سخنرانی در یک همایش با ادعای تسلط نیروهای اوکراینی بر شهر راهبردی «باهموت» در استان دونتسک، گفت موشک‌ها و پهپادهای روسی همچنان به شهرهای مختلف اوکراین برخورد می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره اظهار داشت: «مبارزات فعالی در مناطق مختلفی از خط مقدم در جریان است. وضعیت بسیار دشواری در منطقه دونتسک و منطقه لوهانسک وجود دارد».

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: «دشوارترین [وضعیت] در محور باهموت است که در روزهای گذشته نیز جریان داشت. ما مواضع خودمان را حفظ کرده‌ایم. روس‌ها طی دو روز گذشته اهدافی را در هفت منطقه با موشک‌های کروز هدف قرار داده‌اند».

زلنسکی پیش از این نیز بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه را برای حل بحران رد کرده و خواستار مجازات سیاسی و اقتصادی روسیه شده بود.

روز جمعه بود که «اُلسکی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین مدعی شد ارتش روسیه از ابتدای جنگ تا کنون دو سوم از موشک‌های دوربرد خود را استفاده کرده است و این می‌تواند به شکست این کشور منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس