کد خبر 1427146
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
.

خبرگزاری‌ها گزارش دادند روسیه دور تازه حملات خود به زیرساخت‌های حیاتی در سراسر اوکراین از جمله کی‌یف را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق از شبکه آمریکایی سی ان بی سی، ارتش روسیه امروز (دوشنبه) به مواضع اوکراینی‌ها در سراسر اوکراین از جمله پایتخت حمله کرد.

به گفته مقام‌های اوکراینی، نیروهای روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن اهداف در کی‌یف استفاده کردند و در عین حال چندین مواضع را در نقاط دیگر کشور گلوله باران کردند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف گفت: ۲۸ هواپیمای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره صبح امروز به سمت پایتخت حرکت کردند و در حالی که بسیاری از آنها رهگیری شدند، تعداد کمی از آنها به چند نقطه اصابت کردند و حداقل پنج انفجار در شهر شنیده شد.

بنا به گزارش‌ها چهار نفر از جمله یک زن باردار در نتیجه حملات پهپادی جان خود را از دست دادند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد درگیری‌های شدیدی در منطقه شرقی دونباس در اوکراین در جریان است و ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه در حال حمله به اطراف باخموت هستند.

وی در تلگرام خود با ادعای اینکه حداقل یک ساختمان مسکونی در کی‌یف مورد اصابت قرار گرفته است، گفت: موشک‌ها و پهپادهای کامیکازه به تمام اوکراین حمله می‌کنند.
 
زلنسکی گفت: دشمن می‌تواند به شهرهای ما حمله کند اما نمی‌تواند ما را بشکند. ما پیروز خواهیم شد.
 
مقامات اوکراینی ادعا کردند که حملات به کی‌یف با پهپادهای انتحاری ساخت ایران بودند که پس از رسیدن به اهداف خود منفجر شدند.
 
ایران به نوبه خود بارها ارائه پهپادهای جنگی به روسیه و هرگونه دخالت در جنگ اوکراین و روسیه را رد کرده است.

این حملات یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای روسی حملات مشابهی از نوع پهپادی و موشکی را انجام دادند که آنچه را که مسکو به عنوان زیرساخت‌های حیاتی در کی‌یف و سایر بخش‌های اوکراین توصیف کرد، هدف قرار داد.

همچنین روز دوشنبه یک هواپیمای جنگی روسیه در منطقه مسکونی در بندر یِیسک (Yeysk) روسیه در دریای آزوف پس از نقص موتور سقوط کرد که منجر به کشته شدن حداقل دو نفر، مجروح شدن ۱۹ نفر و آتش سوزی شد.

بر اساس گزارش‌ها جنگنده روسی روی مناطق مسکونی شهر سقوط و گفته می‌شود خلبان روسی از این حادثه جان سالم به در برده است.

موج اولیه حملات از ۱۸ مهر اندکی پس از آن رخ داد که یک پل جاده‌ای و ریلی که سرزمین اصلی روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می‌کند، در اثر انفجار مرگبار کامیونی بمب‌گذاری شده به شدت آسیب دید.

وضعیت جنگی در اوکراین از ۸ مهر، زمانی که مسکو به طور رسمی چهار منطقه از کشور - دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون - را به طور رسمی در فدراسیون روسیه ادغام کرد، به طور پیوسته تشدید شده است.
 
به گفته منابع روسی، این اقدام به دنبال همه پرسی که در هر چهار منطقه برگزار شد صورت گرفت و در آن اکثریت ساکنان به پیوستن به روسیه رای دادند.
 
با این حال کی‌یف و متحدان غربی آن می‌گویند که این اقدام به معنای الحاق یک‌جانبه مناطق یادشده به روسیه است و از به رسمیت شناختن نتایج نظرسنجی‌ها خودداری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    کشتار بیرحمانه
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 1
      دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم که داره مردم اوکراین رو از دست صهیونیست‌ها نجات میده و آزادی و دموکراسی برای اونها به ارمغان میاره، به امید پیروز کامل روسیه در آیندهٔ بسیار نزدیک!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس