اروگوئه

تیم ملی فوتبال اروگوئه را می توان یکی از نمادهای جام جهانی دانست؛ تیمی که اولین میزبان، اولین قهرمان قبل از جنگ جهانی و اولین قهرمان بعد از جنگ جهانی بوده و همیشه یک مدعی شناخته شده است.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی اروگوئه از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است. اروگوئه نخستین بار میزبانی جام جهانی به عهده داشته و نخستین قهرمان جام جهانی لقب گرفته است. این تیم در آمریکای جنوبی هم موفق بوده و در کوپا آمریکا ۱۵ قهرمانی و ۶ نایب قهرمانی به دست آورده تا پس از آرژانتین پر افتخارترین تیم آمریکای جنوبی باشد.

* تاریخچه حضور اروگوئه در جام جهانی

تیم ملی اروگوئه پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ در ۱۳ جام جهانی حضور داشته است. نخستین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ در کشور اروگوئه برگزار شد که در نهایت میزبان موفق به فتح جام شد. علاوه بر جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه در جام جهانی ۱۹۵۰ هم به شکلی دراماتیک در خاک برزیل عنوان قهرمانی را کسب کرد و سه دوره هم موفق به کسب عنوان چهارمی شده است. بدترین جایگاه تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۰۲ اتفاق افتاد و آبی‌پوشان در مرحله گروهی حذف شدند و با قرار گرفتن در رتبه ۲۶ از جام جهانی خداحافظی کردند.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس

* نحوه صعود اروگوئه به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اروگوئه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکای جنوبی پس از برزیل و آرژانتین، به طور مستقیم راهی جام جهانی شد. آبی‌ آسمانی‌ها در این مسابقات بعد از ۸ برد، ۴ تساوی و ۶ شکست ۲۸ امتیاز کسب کردند و جواز حضور در جام جهانی را گرفتند.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس
گروه اروگوئه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکای جنوبی

* رقابت تنگاتنگ اروگوئه و کره جنوبی برای صعود

اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های پرتغال، کره جنوبی و غنا همگروه است. روی کاغذ به نظر می‌رسد تیم ملی پرتغال کار سختی برای صعود نداشته باشد و احتمالا به عنوان سرگروه از این گروه صعود می‌کند، ولی اروگوئه با توجه به عملکرد نه چندان خوبش برابر ایران در بازی دوستانه به نظر کار سختی برابر تیم ملی کره جنوبی داشته باشد و این دو تیم برای صعود از گروه با هم بجنگند.

البته که حساب دیدار اروگوئه با غنا جداست و این دیدار بیشتر جنبه انتقامی برای مردان آفریقایی دارد.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس
گروه اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه تقابل‌های اروگوئه با همگروهانش در جام جهانی

تیم ملی اروگوئه ۸ بار با تیم ملی کره جنوبی بازی کرده که تنها یک بار برابر این تیم بازنده بود. اروگوئه‌هایی برابر کره به ۶ پیروزی رسیدند و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. اروگوئه دو بار کره در جام جهانی بازی کرده است که هر دو دیدار با پیروزی آبی‌ها به پایان رسیده است.

اروگوئه سه بار با تیم ملی پرتغال روبرو شده که سهم هر تیم یک پیروزی بوده و یک بازی هم مساوی شده است. تنها دیدار تیم ملی اروگوئه و پرتغال به جام جهانی ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که اروگوئه موفق شد پرتغال را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد. یاران رونالدو برای گرفتن انتقام از تیم ملی اروگوئه پای به زمین مسابقه با این تیم می‌گذارند.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس

شاید جنجالی‌ترین مسابقه گروه H ، دیدار اروگوئه و غنا باشد. تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۱۰ یکی از بهترین تیم‌های تاریخ خود روانه این مسابقات کرده بود. غنا که موفق شده بوده با شکست آمریکا به مرحله یک چهارم نهایی برسد، در این مرحله باید به مصاف اروگوئه رفت. این مسابقه که جنجال‌های زیادی داشت و پنالتی عجیب دقیقه ۱۲۰ سوارس از یاد فوتبالدوستان نخواهد رفت، در نهایت با نتیجه تساوی در وقت‌های قانونی و اضافی به پایان رسید. در نهایت اروگوئه موفق شد در ضربات پنالتی از سد غنا عبور کند و به نیمه نهایی جام جهانی برسد. این مسابقه تنها دیدار این دو تیم در تاریخ فوتبال بوده است. حالا غنا می‌خواهد پس از ۱۲ سال انتقام خود را از ارگوئه بگیرد. بی شک این بازی یکی از پر تنش‌ترین مسابقات این دوره جام جهانی خواهد بود.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس

* ستارگان تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اروگوئه در طول تاریخ ستارگان زیادی را به فوتبال معرفی کرده و همیشه ترکیب قدرتمندی داشته و از مدعیان کسب جام جهانی بوده است. لوئیس سوارس، ادینسون کاوانی، دیگو فورلان، گودین، موسلرا، کوردوبا و .... از ستارگان اروگوئه در ادوار اخیر هستند که در فوتبال دنیا شناخته شده هستند. امسال هم علاوه بر حضور لوئیس سوارس و ادیسون کاوانی، ستارگان جوان دیگری در این تیم حضور دارند. فده والورده (رئال مادرید) ، رونالد آرائوخو (بارسلونا) و داروین نونز ستارگان جوانی هستند که می‌توانند در کنار این دو ستاره با تجربه در جام جهانی خوش بدرخشند.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس

* پیش‌بینی از عملکرد اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اروگوئه کار سختی در گروه H دارد و بعید است بتواند صدرنشین شود. بیشتر هواداران، دو تیم پرتغال و اروگوئه را شانس اصلی این گروه برای صعود از گروه خود می‌دانند، ولی به نظر می‌رسد که اروگوئه با توجه به تغییر سرمربی پس از ۱۵ سال، در شرایط ایده‌آل قرار ندارد و احتمال دارد از مرحله گروهی حذف شود. در صورت صعود اروگوئه به عنوان تیم دوم باید با تیم اول گروه G روبرو شود. برزیل در گروه G از سایر تیم‌ها وضعیت بهتری دارد و احتمالا صدرنشین این گروه باشد. در صورت صعود اروگوئه به عنوان تیم دوم احتمالا شاهد یک دیدار تمام آمریکایی خواهیم بود.

کار سخت قهرمان و یکی از نمادهای جام جهانی در قطر +عکس

برنامه دیدارهای اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲:

پنجشنبه ۳ آذر: اروگوئه - کره جنوبی ؛ ساعت ۱۶:۳۰

دوشنبه ۷ آذر: پرتغال - اروگوئه ؛ ساعت ۲۲:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: غنا - اروگوئه ؛ ساعت ۱۸:۳۰

تیم ملی اروگوئه در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۱۴

رنکینگ در آمریکای جنوبی: ۳

حضور در جام جهانی: ۱۴ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: ۲ بار قهرمان (۱۹۳۰-۱۹۵۰)

لقب: آبی آسمانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس