کد خبر 1426885
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
بیانیه 300 مداح در محکومیت ناآرامی‌های اخیر: خواستار برخورد قاطع با عوامل اغتشاشات هستیم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: از پیشنهاد آقای اژه‌ای برای گفت‌وگو استقبال می‌کنم البته امیدوارم این مسئله تنها در بیان نباشد و در عمل نیز ما شاهد چنین موضوعی باشیم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: محمدجواد حق‌شناس که سابقه مدیرکلی در دولت اصلاحات و عضویت در شورای شهر تهران را دارد، به ایلنا گفت: اداره امروز جوامع مخصوصا جوامع پیشرفته گفت‌وگومحور است و براساس جمع‌بندی گفت‌وگوها که مبنایش منطق، استدلال هستند که نهایتاً می‌تواند با اقناع اکثریت به یک هماهنگی نزدیک شود و در بستر قانونی خودش حال چه پارلمان‌های محلی و چه در قالب پارلمان‌های قانون‌گذار مانند مجلس نمایندگان یا سنا به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌رسند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: متاسفانه مطبوعات آن‌ توان و موقعیت لازم را ندارد برای همین است جامعه به خاطر عدم استماع و نشنیدن نظرات خودش و عدم انعکاس نظراتش در این فضای رسانه‌ای که متعلق به خودشان است و نسبت به آنها حق مالکیت دارد و ارباب این حوزه است، دست به یک اقداماتی می‌زند و آن انتقال مرجعیت رسانه از داخل به خارج است اتفاقی که در جریان اتفاقات اخیر مشاهده کردیم که در مقایسه با بحران‌های به‌خصوص ۸۸ یا ۹۶ و ۹۸ نقش رسانه‌های خارج از کشور نسبت به فضاهای مشابه گذشته جدی‌تر شده است و اساساً می‌شود گفت جوانان امروز هنگامی که مشاهده می‌کنند خواسته‌هایشان شنونده‌ای ندارد، ترجیح می‌دهند برای بیان‌شان به کف خیابان بیایند و در میدان‌های اصلی شهر فریاد بکشند که این اتفاق بسیار نگران‌کننده‌ است که امروز شاهدش هستیم.

وی درخصوص پیش‌شرط‌های گفت‌وگو که رئیس قوه قضائیه ضرورت این امر را مطرح کرده، گفت: باید از دعوت آقای اژه‌ای استقبال کنیم و به نظر من اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم در این شرایط که مسائل ۴ هفته به درازا کشیده شده، هزینه‌های زیادی را به جامعه و کشور تحمیل کرده که بخشی از آنها قابل جبران نیست. انتظار این بود نهادهای منتخب مردم بیایند و صدای آنها را منعکس کنند. آقای اژه‌ای در مقایسه با ۲ قوه دیگر از یک رویکرد بهتری برخوردار بودند و حداقل هوشمندانه‌تر به مسائل پرداختند که باید استقبال کرد؛ ان‌شاءالله به بیان اکتفا نکنند و در گام اول اصلاحاتی در رسیدگی قضایی صورت دهند تا این مهم بتواند به نتیجه برسد.

حق‌شناس افزود: آقای اژه‌ای می‌تواند با تصمیماتش نشان دهد این دعوتی که برای گفت‌وگو می‌کنند، فقط یک دعوت ظاهری نیست بلکه در عمل هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: مسئولان احساس نکنند دنیا به آخر می‌رسد اگر روزنامه‌نگاری نقدی کرد و یا حزبی اطلاعیه داد. اگر احزاب خواسته‌هایی برای راهپیمایی و تجمع داشتند این اجازه به آنها داده شود تا در کمال امنیت درخواست‌هایشان را به نتیجه برسانند و قانونمند شوند؛ چرا که از حقوق مسلم مردم در این حوزه‌ها است.

یادآور می‌شود این اظهارات، بخشی از سناریوی تحریفی است که برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی در میان افراطیون مدعی اصلاحات در پیش گرفته‌اند. آنها در عمل، تحریک به بی‌قانونی و ساختارشکنی و ایجاد انسداد و اغتشاش می‌کنند و وقتی که هزینه هنگفتی روی دست مردم و نظام گذاشتند، دم از مسالمت و تعامل و گفت‌وگو می‌زنند و به زعم خود می‌خواهند به واسطه اغتشاشی که با کمک دشمنان خارجی و اپوزیسیون خارج‌نشین راه انداختند، مذاکره و چانه‌زنی و امتیازطلبی کنند!

در پرونده این طیف، ایجاد التهاب و انسداد و زدن زیر میز قانون و مکانیزم‌های قانونی، به رویه‌ای همیشگی تبدیل شده است چنان‌که از شش ماه قبل از انتخابات سال ۱۳۸۸ به اقناع دروغ تقلب و بدبین کردن مردم پرداختند و سپس با ایجاد آشوب در خیابان، تلاش کردند تا انتخابات را تعطیل کرده و رای ۲۴ میلیون نفری مردم به نامزدی غیر از نامزد آنها را که ۱۳ میلیون رای آورده بود، زیر پا بگذارند. آنها در این روند، نه به نتایج اعتراض و بازشماری آراء که نتیجه قبلی را تایید می‌کرد تن دادند و نه زیر بار گفت‌وگو برای کاهش آسیب‌های امنیتی و سیاسی رفتند بلکه به مدت هشت ماه -تا زمانی که امکان شرارت- داشتند، اقدام به تحریک و آشوب‌افکنی کردند. تنها هنگامی که حماسه ۹ دی به وقوع پیوست و کمر فتنه را شکست، افراطیون مدعی لزوم گفت‌وگو و عفو عمومی(!؟) شدند. در واقع دعوت به گفت‌وگو از سوی این طیف، نشانه شکست در خیانت آشوب‌افکنی است. بله گفت‌وگو مهم و سازنده است، اما در چارچوب سازوکارهای قانونی و بدون آشوب‌افکنی و هنجارشکنی در خیابان. وگرنه نمی‌توان در کف خیابان در قواره بردگان و پیاده‌نظام سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس رفتار کرد و در عین حال پشت تابلوی گفت‌وگو پنهان شد. اکنون هم سیاست‌بازانی که با تحریف و دروغ‌پراکنی و تهییج، در آشوب‌آفرینی، خسارت به اموال عمومی و مردم، و آسیب به جان مردم و نیروهای انتظامی و بسیجیان مدافع امنیت مردم نقش‌آفرین بودند، باید در محکمه پاسخگوی خیانت و جنایت خود باشند و مجازات شوند.

گفتنی است روزنامه‌هایی مانند هم‌میهن، شرق، اعتماد و... همزمان با بازی در زمین آشوب‌افکنی دشمن، تحلیل‌ها و تیترهایی با مضمون گفت‌وگو را منتشر کردند تا ردپای خود را پاک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء در آن نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت تهوع آور و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقای رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • حسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 2
    کیهان از کجا خط می گیره؟ مثل اینکه کیهان نقش اسراییل را داره بازی می کنه! دشمنی،نفاق،تفرقه و ... تا کی؟ به فکر ایران عزیزمان باشیم.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 0
      واقعا به این اراجیفی که میگی خودت هم رسیدی یا باز هم مقلد من وتو و عنترنشنال هستی....اتفاقا تنها نشریه مردمی کیهان است و برخلاف شما مزدوران اسراییل فقط برای اعتلای نام ایران تلاش میکند
    • تک سوار DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      اون وقتی که برای تحریم کردن ملت ایران به امریکا نامه زدید بفکر ایران عزیز نبودید؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    آقای اژه ای بعنوان رئیس قوه قضائیه اگر میخواهد قدمی واقعی در راه حل و برطرف کردن اعتراضات و اغتشاشات بردارد باید بسراغ خود قوه قضائیه برود و کژی ها و کاستی ها را قاطعانه برطرف کند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    ترحم بر آشوبگران خونخوار ، ستمکاری بود بر شهروندان
  • نیما IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    کسی که برای گفتگو اومده باشد گفتگو می کنیم کسی که برای اغتشاش آمده باشد با مشت آهنین برخورد می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس