گفتگوی تفصیلی| جعفر قادری: نابسامانی‌های بودجه باید کاهش یابد/ احتمال اصلاح بودجه ۹۹ در شش‌ماهه دوم سال

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره مشمولان افزایش حقوق بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.

به گزارش مشرق، جعفر قادری ، با اشاره به تصویب کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس، گفت: در این لایحه دولت پیشنهاداتی برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشکری آورده است.

وی بیان کرد: در لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری برای افزایش حقوق مشمولان صندوق تأمین اجتماعی هیچ پیشنهادی نیامده است، چرا که از ابتدای امسال مشمولان صندوق تأمین اجتماعی افزایش حقوق خود را دریافت کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری برای کارکنان دولت یعنی شاغلان و بازنشستگان دولتی است، تصریح کرد: البته کارکنان دولت که مشمول قانون کار هستند هم قبلاً ۳۸ درصد افزایش حقوق داشتند و لایحه مذکور برای این افراد هم افزایش حقوق در نظر نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حقوق کارکنان دولت که در مشاغل غیر کارگری هستند و تحت شمول صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری هستند، افزایش خواهد یافت.

قادری درباره میزان افزایش حقوق مشمولان لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، برای حق عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند هم ۱۰۰ هزار تومان به حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع به هر شاغل و بازنشسته دولتی کشوری یا لشکری بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود و مواردی چون حق عائله‌مندی و حق اولاد هم برای لحاظ خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، بیان کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بحث و تبادل نظر کردیم و گفتیم که بازنشستگان انتظار همسان‌سازی حقوق هم دارند. بر این اساس، برای آنان پیش بینی کردیم که علاوه بر افزایش حقوقی که بر اساس لایحه مذکور خواهند داشت، ۵ درصد هم به حقوق آنان اضافه شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت پیشنهاد آورده بود که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که ما آن را به ۳۰ درصد افزایش دادیم و دولت هم قبول کرد. همچنین حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    6 3
    بی کفایتی دولت ها باعث تورم شدید شده ، تا حدی که این افزایش های ناچیز باسخگوی این حجم از گرانی نیست!
    • محمدایوب IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      8 3
      13/43انشاالله مردم در هنگام انتخابات با چشمان باز رای بدهند دقت کنند چه کسی را نتخاب می کنند وسرنوشت خود وخانواده اش را به دست چه کسی میدهد روحانی 8سال کاسه گدایی دردست پشت در خانه کدخدا وکلیه کارها را تعطیل کرد وقرار داد ترکمن چای ثانی گره زد وگرانی ها وقیمت ها را به بیش از ده برابر افزایش داد وچند سال طول میکشد تا به قبل روحانی رسید
    • بابک IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      4 33
      رئیسی هم روحانی را تکمیل کرد
    • حمید IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      4 8
      دولت رئیسی اولین دولت تک دوره ای انقلاب خواهد بود.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      6 3
      رییسی اولین دولت 3 دوره ای خواهد بود
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    اگه قراره كه يك ميليون به حقوق ها اضافه شود كه حداكثر حقوق 46200000 تومان نمي شود.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 5
    كاربر محمدایوب اگه برجام نبود، بسياري از پروژه هاي ما به خاطر تحريم تكميل نميگرديد. مثل پالايشگاه ستاره خليج فارس.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    مگر ازبیت المال مردم مالیات نفت گاز و....این پولها داده نمیشود !؟پس چرا وقتی مردم اعرتاض میکنند به نجومیبگیری بی عدالتی بیکاری فساد غارت وجنایت اینطوری میشوند
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 1
    حداقل حقوق یک میلیون ولی حداکثر حقوق هفت میلیون افزایش خواهد یافت!
  • DE ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    حقوق کارگر چطور ؟؟ بقیه مشاغل با گرانی و تورم چه بکنند ؟؟ مثل راننده تاکسی ، کارگر روزمزد ؟ پیک موتوری و مشاغلی که حقوق بگیر نیستند .. مهار ریشه ای تورم و گرانی به ضرر مافیای داخلیست و برای همین است که دست روی دست گذاشته ا ند تا اجحاف خودی ها به مردم ادامه داشته باشد..خط فقر 17 میلیون ...
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    اگر دولت عزیز در حقوقها، وام ازدواج (و وامهای ارزانقیمت فراوانی که به مردم و فعالان اقتصادی داده شده) و ساخت مسکن و خلاصه اکثر اقدامات کمکی و تسهیلاتی افزایشی نمی داد و فقط دخل و خرج کشور رو به نحوی کنترل می کرد که نرخ تورم در حداقل ممکن باشه، بنظرم مردم راضی تر بودند و خودشون برای مسائل مالی شون تدبیر می کردند تا اینکه همیشه چشمشون به کمک دولت باشه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    پس کارگرها چی اینها ادم نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس