کد خبر 1427254
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
جوان‌ترین فوتبالیست‌های لیگ‌برتر ایران

جوان ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر ایران امیر ابراهیم‌زاده، مهاجم ۱۸ ساله تراکتور است که بعد از هشت هفته توانست اعتماد قربان بردیف‌ را جلب کند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر بیست و دوم رفته رفته یه یک سوم از راه خود می‌رسد و برخی از باشگاه‌ها در این مدت به بازیکنان جوان خود میدان داده‌اند اما حضور بازیکنان زیر ۲۰ سال در بازی‌های لیگ برتر پر رنگ نیست.

نگاهی به هفته‌های سپری شده از لیگ برتر نشان می‌دهد جوان‌ترین بازیکن متعلق به تراکتور است. قربان بردیف، سرمربی ترکمنستانی تراکتور در این فصل به امیر ابراهیم‌زاده، مهاجم ۱۸ ساله تیمش در آخرین بازی مقابل نفت مسجدسلیمان بازی داده است.

-امیر ابراهیم‌زاده

به این ترتیب امیر ابراهیم‌زاده با ۱۸ سال و ۸ ماه تبدیل به جوان ترین بازیکن لیگ برتر بیست و دوم شده است. ابراهیم‌زاده عضوی از تیم ملی جوانان است که زیر نظر صمد مرفاوی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا موفق به کسب سه پیروزی شد و به جام ملت‌ها راه یافت. او در این بازی‌ها جلوی قرقیزستان نیمکت نشین بود، جلوی برونئی ۹۰ دقیقه بازی کرد و در دیدار با امارات نیز به مدت ۱۰ دقیقه در زمین حضور یافت.

پیش از این گفته می‌شود این بازیکن جوان از سوی آکادمی باشگاه آلاوز اسپانیا پیشنهاد دارد که در لالیگا ۲ بازی می‌کند اما این انتقال انجام نشد.

-امیر شهیم

بازیکن فصل گذشته ماشین سازی که به عنوان پدیده لیگ دسته یک به گل گهر سیرجان پیوست، در این فصل در یک بازی برای تیمش به میدان رفته که این دیدار هم مقابل نفت مسجدسلیمان بود. شهیم با ۱۹ سال و ۱۹ روز دومین بازیکن جوان این فصل است که که در اولین بازی مقابل نفت مسجدسلیمان موفق به زدن اولین گل خود هم شد و جوان‌ترین گلزن فصل جاری لقب گرفت.

شهیم در ابتدای فصل جاری مورد توجه باشگاه پرسپولیس بود اما راه خود را به سمت شاگردی برای امیر قلعه‌نویی کج کرد و به سیرجان رفت.

-سعید سحرخیزان

سومین بازیکن جوان لیگ در ترکیب هوادار به میدان می‌رود. سعید سحرخیزان، مهاجم هوادار با ۱۹ سال و دو ماه سن در این فصل در هفته‌های چهارم و پنجم مقابل تراکتور و پرسپولیس به میدان رفته و از آن موقع در ترکیب تیمش قرار نگرفته است. سحرخیزان عضوی از تیم ملی جوانان ایران است که مقابل قرقیزستان و امارات نیز حضور موثری در ترکیب تیم ملی داشته و یک گل هم به ثمر رسانده است.

-امیرحسین عزیزی

عزیزی، هافبک پیکان با ۱۹ سال و ۹ ماه فعال‌ترین بازیکن جوان این فصل است. او در این فصل در ۶ دیدار تیمش به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و روی هم رفته ۹۸ دقیقه بازی کرده است.

-آریا برزگر

برزگر از پدیده‌های چند سال قبل فوتبال ایران است که حتی با انتقالی پر سر و صدا راهی پرسپولیس شد و سال گذشته هم عضوی از فجرسپاسی بود اما آنطور که باید پیشرفت نکرده است. او در این فصل برای نفت مسجدسلیمان به میدان می‌رود و روی هم رفته ۱۷ دقیقه به میدان رفته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    عمدتا با پول و پارتی وارد تیم شده اند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس