روسیه: اطلاعی از خرید پهپادهای ایران نداریم

سخنگوی کاخ کرملین گزارش‌ها و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات آمریکا و اروپا درباره حضور پهپادهای انتحاری در جنگ اوکراین را رد کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دولت روسیه گزارش‌ها و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات آمریکا و اروپا درباره حضور پهپادهای انتحاری در جنگ اوکراین را رد کرد و گفت مسکو اطلاعی درباره استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند تأکید کرد: خیر، ما اطلاعاتی دراین‌باره نداریم… هنگام حمله موشکی و پهپادی به شهرهای اوکراین، از تسلیحات روسی و با نشان‌ها و اسم‌های روسی استفاده می‌کنیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از حملات موشکی و پهپادی تلافی‌جویانه اخیر روسیه به این کشور مدعی شد که روسیه در این حملات از پهپادهای ایرانی استفاده کرده؛ مقامات ارشد آمریکا و اروپا نیز این ادعا را تکرار کردند. علی‌رغم ادعای مقامات آمریکا و اروپا، وزارت دفاع آمریکاک (پنتاگون) اعلام کرده که نمی‌تواند حضور پهپادهای ایرانی در حملات روسیه به اوکراین را تأیید کند.

مقامات و رسانه‌های آمریکا و غرب در حالی مدعی استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین می‌شوند که در هفته‌های اخیر و هم‌زمان با هجمه تبلیغاتی غرب دراین‌باره، مقامات ارشد کشورمان آشکارا اعلام کرده‌اند که ایران هیچ گونه سلاح و پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه نفروخته است.

ارتش روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر / ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است. استفاده روسیه از پهپادها به ویژه پس از حمله گسترده چند روز پیش به اهدافی در سرتاسر اوکراین، کی‌یف را به تکاپو انداخته تا از کشورهای غربی بخواهد که ارتش اوکراین را به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    9 1
    خخخخخخ، این پهپاد سوهان روح شده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 1
    خب ایران میگه چطور درست کنید و استفاده کنید شما هم همینکار میکنید. مغز متفکر پشت ماجرا ایران هست
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      خب دیگه نمیشه رسما اعلام کنه.ولی شما بدون پهباد ها اونجان.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      ساخت پهپاد راحت تر از ساخت جنگنده و موشک هست خودشون هنرو توانایی این کار رو دارن
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      اگه داشتن تا حالا ساخته بودن اینم که اعلام نمیکنن چون ایران می ره تو اردوگاه شرق ایران می خواد از شرقم بکنه نه برده چین و روسیه باشه اونا باید بترسن که ایران بهشون پشت نکنه(با راه اهن شمال جنوب شدنیه)
  • بسیجی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    هرچی شما بگی
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 8
    ارسال تجهیزات از جمله پهپاد برای طرف متجاوز این جنگ مهر تاییدی است بر این واقعه دردناک که در کشورمان ، دولت و ملت و وزارت خارجه و غیره هیچ کاره هستند بلکه تصمیم گیران اصلی این کشور ۸۰ میلیونی چندتا افراطی هستند که حتی کشتن زنان باردار و کودکان رو توجیه میکنند. این مساله به احتمال ۹۹ درصد در آینده بسیار نزدیک باعث جنگ داخلی و فروپاشی کشور خواهد شد. هرچند بعضیها نمیتونن این رو درک کنند. اگر انسان هستی اگر به خدا اعتقاد داری اگر وطن برات اهمیت داره منتشر کن اگه نه که هیچ . وظیفه دونستم اطلاع بدم . یا حق.
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      5 0
      مثل اینکه در اکراین بدجور بهت فشار اومده .هم وزارت امر خارجه ما تکذیب کرده هم روسیه این امداد غیبی بوده حالا اگر ناراحتی در محل زندگیت در اکراین سنگر بتونی درست کن برو داخلش گرچه کاکتوس 1 و2 ضد سنگر هستند
    • سپهری IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      ناتو تمام تعهدات قبلی اش با روسیه زیر پا گذاشت و به سمت شرق پیشروی کرد و احتمال محاصره و شکست و تجزیه روسیه بود اکراین فریب ناتو خورد و تاوان سنگین پرداخت کرد اما اگر روسیه شکست می خورد و تجزیه می شد کشور بعدی حتما ما خواهیم بود هر جا ناتو دخالت کرده آنجا نابود شده
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    حرف ایشون دروغ نیست. به طور کلی وقتی شما دستگاهی را از کشوری بخرید دیگه اون دستگاه برای فروشنده نیست چون پولشو پرداخت کردید. تمام پهبادهایی که الان در روسیه هستند هیچ کدام متعلق به ایران نیستند و مالکیت آنها با روسیه است. قطعا هیچ پهباد ایرانی اوکراین را هدف قرار نخواهد داد.
  • محمدهادی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 1
    جمهوری اسلامی نه با شرقی کاری داره،نه با غربی،و نه عرب جمهوری اسلامی فقط با هر کی که جلوی امریکا وایسته کار داره،و اونو ناجایی که بتونه تجهیزش میکنه این یکی از راهبردهای مقابله با امریکاست در سازمان فکری جمهوری اسلامی دیروز یمن جلو اعتلاف غربی عربی وایستاد امروز روسیه ی پرسابقه جلوی امریکا و غرب وایستاده پس مطمئن باشید جمهوری اسلامی هرکاری از دستش بربیاد برا حریف امریکایی میکنه درضمن تو هفته اخیر بنظر میاد ورق جنگ به نفع روس ها برگشته من شخصا دوست دارم روسیه دوباره به کل سرزمین مادریش که یه قسمتش همین اکراینه تو عصر جدید مسلط و حاکم بشه اما آزادی های لازم به مردم اون منطقه برای گرایشاتی که به غرب تو این سالها پیدا کردن رو بصورت کامل بده اما مالک اصلی خود روسیه باشه چون این حقه شه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    وقتی آب و برق یک کشور رو هدف قرار میدید یعنی خود مردم رو هدف گرفتید با این بادی که کاشتید توقع نداشته باشید در آینده نزدیک طوفان درو نکنید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 5
    روسها انتقام شکستشان رو دارن از غیر نظامیان میگیرن . جبهه روسها حتی اگر بتونن اوکراین رو با خاک یکسان کنند بازم بازنده این جنگ هستند چون انسانیت و شرافت را باختند و با خشم خداوند که راه گریزی نیست طرف خواهند بود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 4
    در قتل و عام و رنج مردم اوکراین هم همدست بشید و همینطور به ظلم ادامه بدید تا جهان از ظلم آکنده بشه تا زمینه ظهور را آماده کنید !
  • امین IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس