کد خبر 1427851
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
‌

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه کانادایی ضمن تکرار ادعاها درباره فروش پهپادها به روسیه، اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تحرکات غرب برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه فروش پهپاد به روسیه تشدید شده است، رئیس‌جمهور اوکراین ادعاهای رد شده توسط ایران را تکرار کرد. شبکه «سی تی وی نیوز» کانادا مصاحبه‌ای با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌‎جمهور آمریکا ترتیب داد و نظر او را درباره ادعاهای اخیر اوکراینی‌ها و حامیان غربی این کشور علیه ایران جویا شد.

خبرنگار این رسانه کانادایی از زلنسکی سوال کرد: «طی این هفته صحنه‌های وحشتناکی از حمله پهپادهای کامی‌کازه به کی‌یف را شاهد بودیم. چگونه می‌توانید در برابر چنین سلاح خائنانه‌ای مانند این (از اوکراین) دفاع کنید؟ و آیا می‌توانید تأیید کنید که ایرانی‌ها در کریمه هستند و به روس‌ها نحوه استفاده از این سلاح‌ها را آموزش می‌دهند؟»

ادامه اتهام زنی‌های زلنسکی به ایران

رئیس‌جمهور اوکراینی‌ها در ابتدای مصاحبه با این رسانه کانادایی از حمایت‌های همه جانبه کانادا از اوکراین در جریان جنگ اخیر قدردانی کرد و در ادامه، به اتهام زنی‌های تند علیه ایران روی آورد.

ولودیکیر زلنسکی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به مقامات ایران ندارد، مدعی شد: «ما باید از خودمان دفاع کنیم اول از همه در برابر دروغ‌هایی که توسط برخی افراد پخش شده است».

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ادعاهای غربی‌ها درباره فروش پهپادهای ایران به روسیه را تکرار کرد و مدعی شد: «بسیایر از کشورها اطلاعات زیادی از سوی شرکایمان وجود دارد که آنها به ما اطلاعات می‌دهند و ما می‌دانستیم که ایران در حال تجارت با روسیه در رابطه با پهپادهای شاهد، موشک و دیگر تجهیزات است».

وی ادعا کرد: «ایران به طور علنی همه اینها را انکار کرد و گفته که ما هیچ چیزی نفروخته‌ایم اما ما صدها حمله از این دست در اوکراین را شاهد هستیم».

در حالی که ایران بارها دادن پهپاد به روسیه را رد کرده و خواستار پایان جنگ از طریق مذاکره و گفت‌وگو شده است، ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «ایران به آنها پهپاد می‌دهد...کشتن اوکراینی‌ها چیزی است که آنها بر سر آن توافق کردند که در ازای پول توافق شده است، پول خونینی که ایران به دست می‌آورد».

این اظهارات ضد ایرانی در شرایطی مطرح شده که سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد.

امیرسعید ایروانی موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط اوکراین را روشن و پیوسته خواند که از ابتدای شروع بحران در اوکراین بطور مستمر مورد تاکید قرار گرفته است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان اضافه کرد: ما همواره براین امر تاکید داشته‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی احترام بگذارند.

امیرسعید ایروانی افزود: ایران بعنوان کشوری که تجربه ۸ سال تجاوز و جنگ تحمیلی  را پشت سر گذاشته، به طور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و از طرف‌ها خواسته تا خویشتنداری به خرج داده، از افزایش تنش اجتناب کرده و در یک پروسه واقعی برای حل و فصل اختلافات وارد شوند و به ریشه‌های ایجاد این شرایط پرداخته شود (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 2
    به..... هرکی با هر فکری که اومد توو سرش پر اش کنه
    • SE ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      15 4
      عروسک خیمه شب بازی غرب مگه فکر و اراده و تشخیص و تصمیمی از خودش داره؟
  • احسان IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    متن اصلاح کنید نوشتید زلنسکی رئیس جمهور امریکا
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 4
    ما هم به همجنسگراها اعتماد نداریم!
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 1
      احسنت
  • NL ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    12 6
    ما سلاح برای استفاده در جنگ ندادیم مثل همه جای دنیا تجارت سلاح داریم با کشورهای دوست.بفهم نفهم! بعدش وقتی با اربابت آمریکا و اسراییل مردم عراق و یمن و...به خاک و خون میکشیدید از این ژستها نمیگرفتید؟!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    13 3
    اخه دلقک کل سلاح های مورد استفاده شما که همش اهدایی غرب و امریکاست، از هیمارس و هویتزر و ضد تانک و دوش پرتاب .....، چسبیدی به دوتا پهباد! دلقک باعث ویرانی و کشتار مردم اکراین شمای احمق مزدور هستی، الکی ادرس غلط ندع
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    13 3
    ایران خوب میکنه، کاریو میکنه که اربابای تو تو هشت سال جنگ کردن و الان دارن با یمن و افغانستان میکنن
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 4
    مردک مثل یک بچه لوث شده نقش اول، که همش این چیز یا اون چیز و میخواد. که اگه ندن قهرمینکه.اوکراین رو با همین بچه بازیها کرد گوشت دم توپ. بابا ناناز قهر کن برو تو اتاق در رو ببند شاید مردمت نجات پیداکنن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    12 1
    بیا برو گمشو دلقک خخخخ
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 1
    ببین زلنسکی چطور مظلوم نمایی میکنه.با اسراییلی که بر خون مردم فلسطین بنا شد و ملیون ها فلسطینی رو قتل عام کرد وهزاران دانشمند و ایرانی رو ترور کرد رابطه دوستانه دارن.بزارین این پهبادها مزدور های نازی رو به خاک و خون بکشن.زلنسکی یه نوجه و دست نشانده آمریکاس که هیچ ارزشی برای مردم اکراین قاعل نیست
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    14 1
    باید بدونیم پیشروی ناتو در اوکراین به نفع ایران نیست.زلنسکی یک یهودی هست که علاوه بر آمریکا با اسراییل روابط تنگاتنگی داره.همان اسراییلی که هزاران ترور در ایران از جمله ترور دانشمندان هسته ای انجام داده.آمریکا و انگلیس در طی تاریخ بیشترین جنایت رو در حق ملت ایران و ملت های منطقه انجام دادن.زلنسکی یک دست نشانده هست که آمریکا با رو کاراوردنش سیاستی ضد روسی رو ایجاد کرد و اوکراین لملا تبدیل به پایگاه ناتو علیه روسیه شد.بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روس ها تضمین گرفته بودن که غرب نباید به مرزهای روسیه نزدیک بشه اما آمریکا با کودتا در اوکراین و روی کار آوردن دولت غرب گرا این توافق رو شکست.آمریکا روسیه رو به این جنگ کشاند و مجبور به جنگ کرد.دلیل اصلی این جنگ زیاده خواهی و مداخله آمریکا بود.آمریکا از نزدیک شدن و وابستگی اروپا به روسیه ناراحت بود به خصوص در مور پروژه گازی نورد استریم ۱ ‌و ۲.و از طرفی جنگ فرصت خوبی برای تحریم و انزوا و زشت کردن چهره روسیه و تحمیل هزینه جنگ به ارتش روسیه به عنوان رقیب اصلی آمریکا بود و همچنبن میدانی عالی برای فروش تسلیحات آمریکایی و گاز مایع آمریکا به اروپا.از طرفی آمریکا با ایجاد ناامنی و جنگ پشت دیوار اروپا قصد تضعیف اقتصاد اتحادیه اروپا رو به عنوان رقیب اقتصادی داره.در واقع این جنگ نقشه آمریکا هست.هدفش به جنگ کشاندن وتحریم روسیه و خراب کردن نورداستریم و دور کردن اروپا و روسیه از هم.
  • htn IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 2
    گوسفند سواد ندارن اما دروغ خوب بلد بگه،
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 2
    خخخ دوران جهان تک قطبی تمام شده به زودی دور آمریکا و رفقاش تمام میشه و دور چین و رفقاش شروع میشه
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 1
    واااای تو رو خدا اعتماد داشته باش وگرنه ایران به نفرینت دچار میشه و از صحنه روزگار حذف میشه خخخخخ
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    10 2
    اگر در نقشه امپراطوری بزرگ پرشیا نگاه کنید استان های حاشیه رودخانه ولگا تا اینطرف ترکیه و مناطق شمال دریای سیاه من جمله استان های جنوبی اکراین برای ایران بوده! ...از دست دادن آنها همان‌قدر دردناک بود که از دست دادن عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و مصر و آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و بحرین و افغانستان و ترکمنستان و تاجیکستان و ازبکستان و ... دردناک بود!...ببین ۲۸ میلیون کیلومتر مربع اون موقع ایران چی چی بود!..کسی اگر حرفی از اعتراض میزد فورا انقراض نسل صورت می گرفت!... غضب دیو شیر های بی اعصاب و ظالم هشت متری ایران اون زمان معروف بود.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 2
    چه حالی میده یک انقلاب چهل ساله تبدیل شده به کابوس جدی تمامی به اصطلاح قدرت های جهانی و مزدوران دست نشانده آن در کشورهای مختلف. این اگر قدرت و اقتدار نیست پس چیست؟ منتظریم نوبت حمله ما فرا برسد. ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 1
    ایران پهباد اسکن ایگل دارد!امریکا به ایران فروخته است؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 1
    به این یارو،دلقک صهیونیست بگین به جهنم که به ما اعتماد نداری...ما هم به صهیونیست ها اعتماد نداریم.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 1
    سگ کی باشی!.
  • علوی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 1
    جهودِ صهیونیستِ ! اصلا تو کی هستی که به ما اعتماد کنی جو گرفته تو رو شستشوی مغزی غرب برای فروپاشی ناتو موجب قربانی گردن ملت خودت شدی البته ملت احمقی که تن به انقلاب رنگی جورج سورس داد و نتیجه ش شد حکومت صهیونیست و پیشمرگ شدن برای یهودجهانی و صهیونیست آیا این حقیقت آشکار را در اون ده میلیون آواره به مغزهای زنگ زده شون نمیرسه ؟
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 1
    چخه.
  • محموداعرابی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 1
    همه دنیا پشت به خورشید خونه بسازن چیزی از خورشید کم نمیشه
  • محموداعرابی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 1
    همه دنیا پشت به خورشید خونه بسازن چیزی از خورشید کم نمیشه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 1
    حالا کی به تو اعتماد داره عروسکه دست آموز امریکا؟ من از مسئولان میخوام شفاف سازی کنند و بدون مصلحت سنجی اگه دادیم بگن دادیم
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    حلق حناق بیری زلنسکی..و درک که اعتماد نری
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    خوب حالا فرض کنیم ایران به روسیه پهباد میده مثلاً چه غلطی میخواهید بکنید
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    خوب حالا فرض کنیم ایران به روسیه پهباد میده مثلاً چه غلطی میخواهید بکنید
  • حسن IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    بدرک .ت.خودت آلت دست اسراییل وکدخداشده ای ومردم اوکراین شماراقبول ندارند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    به جهنم
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 0
    به جهنم و به درک که اعتماد نداری مگر با هم صنمی داریم تو یه نازی صهیونیستی ما یه ایران آزاد و اسلامی
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 0
    دلقک ما چطوری به تو اعتماد داشته باشیم
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    از زلنسکی بدم میاد. چقدر ایران رفته رو مخش
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    به درک که اعتماد نداری ،، یک بازیگر. کمدی. در حدی نیست که راجع به ایران اظهار نظر کند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    اعتماد نداشته باش، به درک. ماهم به شما اعتماد نداریم فقط نکته این جاست که ما شرف و شرافت داریم و به خاطر مردم اوکراین، جنگ را محکوم کردیم و حاضر نشدیم در هیچکدام از قطعنامه های سازمان ملل طرف روسیه را بگیریم ولی دولت اوکراین در این چند سال در تمامی قطعنامه های ظالمانه علیه ایران رای داده است و با تحریم های ظالمانه غرب همراهی کرده است. ما به خاطر مردم اوکراین و شرافتی که داریم با دولتمردان اوکراین مقابله به مثل نکردیم وگرنه جا داشت در قطعنامه ها طرف روسیه را بگیریم.
  • نیماص IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    غلط کرد مردیکه دلقک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس