کد خبر 1427314
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
اغتشاش در اردوگاه اپوزیسیون/ بروز اختلافات داخلی در جریان معاند به اوج خود رسیده است

این روزها فضای شکاف بیشتر از همیشه بین جریان اپوزیسیون هم به‌راه افتاده و افراد این جریان سعی دارند با برچسب‌هایی مثل عضو نایاک و نیروی پوششی وزارت اطلاعات یکدیگر را از میدان بیرون کنند.

به گزارش مشرق،روزنامه جام جم نوشت: این روزها که بازار شایعات وفیک‌نیوزها حسابی داغ است، فضای شکاف بیشتر از همیشه بین جریان اپوزیسیون هم به‌راه افتاده و افراد این جریان سعی دارند با برچسب‌هایی مثل عضو نایاک، ایلومیناتی (گروه‌های واقعی و ساختگی) و نیروی پوششی وزارت اطلاعات یکدیگر را از میدان بیرون کنند؛ به‌طور مثال اخیرا یکی از بلاگرهای مطرح ساکن کانادا که به تجمع ونکوور رفته بود با این عنوان که عضو نایاک است، کتک مفصلی از ایرانی‌های متمدن کانادا خورد و با یک استوری که در آن شیون و زاری می‌کرد از بقیه می‌خواست هر برچسبی را درباره افراد و بلاگرها در فضای‌مجازی باور نکنند یا در مورد دیگری که بعد از عمل شنیع نیلوفر فولادی در هلند، جریان اپوزیسیون سعی داشت او را به‌عنوان پرستو از سر خود باز کند یا اتفاقات بسیار دیگری که در فضای بی‌اعتمادی خود این جریان وجود دارد.

یکی دیگر از این شخصیت‌ها که خود اپوزیسیون هم به او بی‌اعتماد هستند، حامد اسماعیلیون است که برخی درباره او می‌گویند چرا او تا پیش از فوت همسر و دخترش در هواپیمای اوکراینی هیچ واکنشی نداشت. در حالی که او یکی از طرفداران سفت و سخت تحریم‌ایرانی‌هاست، در همین مهرماه که دولت کانادا محمدجواد ظریف، وزیر سابق خارجه کشورمان و ۱۶ نفر دیگر را که عمدتا از مسئولان سابق جمهوری اسلامی بودند به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد، اسماعیلیون در توییتی گفت که «جواد ظریف، علی‌لاریجانی، حسین شریعتمداری و چند نفر دیگر به فهرست تحریم‌های هدفدار در کانادا اضافه شدند. جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند.». این اظهارات او موجب شده تا برخی هواداران جریان اصلاح‌طلب رنجیده و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند.

به‌طور مثال برخی از کاربرانی که هویت سایبری و فعال رسانه‌ای دارند در واکنش به اسماعیلیون، اظهار کردند که او زیاده‌روی کرده و قصد دارد تمام رقبای خود و منتقدان به نظام را کنار بزند. همچنین این کاربران مدعی شدند که اسماعیلیون تا قبل از ماجرای درگذشت دختر و همسرش، هیچ‌گونه عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی نداشته و حالا از روی کینه وارد عرصه سیاست شده است.

این در حالی است که حامد اسماعیلیون، سخنگوی خودخوانده خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی، سال گذشته در واکنش به افشا و انتشار فایل صوتی ظریف در صفحه فیسبوک خود نوشت: «ظریف با خون مسافران هواپیمای اوکراینی مظلوم‌نمایی می‌کند و در ظلم هم دست دارد.» او در ادامه متن خود به تاج‌زاده هم تاخت و گفت: «آن یکی تاج‌زاده نیز می‌خواهد روی شانه‌های ما بایستد تا از رهبر صحنه نقشی بگیرد.»

با این حال برخی کاربران در ذیل پست او مدعی شدند که جواد ظریف چهره‌ای است که در ایران تمام تلاشش را کرد تا تحریم‌ها را از بین ببرد و مذاکرات با اروپا را تقویت کند اما حالا با تلاش‌های اسماعیلیون، تحریم شده است. همین اتفاقات باعث شد فضاسازی جدیدی علیه اسماعیلیون در فضای داخلی خود اپوزیسیون هم شکل بگیرد.

اما جریان معاند این ماجرا را پروژه جمهوری اسلامی قلمداد کرده و معتقد است جریان انقلابی قصد دارد با تفرقه انداختن بین مخالفان جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ حامد اسماعیلیون در جمع‌آوری کمپین‌های گسترده علیه نظام در خارج از کشور را به حاشیه بکشاند درحالی که تلاش برای تحریم‌شدن ایرانی اساسا مبارزه صرف با حکومت نیست و مردم را بیشتر از حکومت درگیر می‌کند که مصداق آن تحریم داروست.از طرف دیگر در روزهای برگزاری تجمع در خارج از ایران، یاسمین پهلوی، همسر رضا پهلوی، شرکت کرد. در پی حضور او در تجمع، برخی از افراد حاضر شعارهای «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه ...» سر دادند که موجب واکنش او شد. یاسمین در مقابل دوربینی که از او فیلم می‌گرفت مدعی شد که الان زمان وحدت علیه جمهوری اسلامی است و اگر چپی‌ها با ما مشکل دارند، ما با کسی دعوا نداریم.

این اتفاق هم در حالی است که رضا پهلوی مدت‌هاست بین اپوزیسیون به اعتبار حداقلی رسیده است و اخیرا فقط با رپورتاژ شبکه‌های معاند به‌ویژه اینترنشنال و من‌وتو وایرال می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد چون پیش از اغتشاشات، کاربران زیادی از معاندین نسبت به این‌که ربع پهلوی هیچ راهکار و روشی برای براندازی و آزادی ایران ارائه نمی‌دهد، شاکی شده بودند و به نظر می‌رسد براندازها مانند قبل به رضا پهلوی امیدوار نیستند و به‌خصوص این یک ماه پرآشوب و تلاطم رسانه‌ای، تنها چهره ضعیف و کم‌اثر و منفعل، خانواده پهلوی بوده است اما آنچه وضعیت را برای پهلوی‌ها بدتر کرد، هک‌شدن گوشی رضا پهلوی توسط گروه هکری عدل علی بود.  

اما این داستان سر درازی دارد، اخیرا گلشیفته فراهانی هم که فعالیت اینستاگرامی و توییتری خود را حول محور اعتراضات افزایش داده در بخش کامنت زیر پست یک‌کاربر توییتری، بر این اختلافات دامن زد و مدعی شد: «نوجوون‌ها تو ایران دارن تو خیابون میمیرن، شماها بشینین واسه شیر و خورشید و کوفت و زهرمارتون رو این پرچم بحث کنین. مطمئنا اونها نه دغدغه تاریخ کوفتی، ساسانی و هخامنشیتونو دارن و نه اصلا هوا و فضای فکر کردن به نماد روی پرچم آیندشون وقتی پیروز میشن».

این اظهارات تند گلشیفته، موجب خشم برخی طرفداران پهلوی و سلطنت طلب شده است. از این رو شهرام همایون، یکی از مجریان و مدیریان برنامه تلویزیونی اپوزیسیون، نسبت به توییت گلشیفته واکنش تندی در پخش تلوزیونی شبکه کانال یک در لس‌آنجلس کالیفرنیا نشان داد و گفت: «خانم گلشیفته فراهانی، کجا تربیت شدید؟ کی به شما چنین اجازه‌ای داده که با این لحن و با این شیوه به تاریخ مملکت خودتون بتازی؟ عمه‌من هم اگه می‌رفت... می‌شد حتما جماعتی از او حمایت می‌کردند!» قبلا صوت خصوصی سالومه سیدنیا، مجری شبکه بهائی من‌وتو درباره اختلافات با مسیح‌علینژاد وایرال شد که در آن اعلام کرد مسیح بابت پخش ویدئوی مادر پویا بختیاری از کیوان عباسی، مدیر این شبکه ۱۰هزار پوند دستمزد خواسته است. پس از این ماجرا توجه به اشک تمساح مسیح علینژاد به طرز چشمگیری کمتر شد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود این اختلافات پس از شکست‌های مکرر ضدانقلاب‌ها در براندازی و فراخوان‌های بی‌اثر هرهفته این جریان بیشتر شود و بعدها واکنش‌های تندی علیه یکدیگر از خودشان نشان بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    35 4
    ضمنا به این مطلب دقت کنید و مواظب خانواده برخی سلبریتی های خائن در داخل و خارج کشور باشید تا دشمنان شکست خورده نظام، آسیبی به آنها نزنند و موج سواری نکنند...
    • کارگر IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 1
      محمد علی طاهری در مصاحبه با بیژن فرهودی از اینکه چرا ماجرای هواپیمای اکراینی را محکوم نکرد میگوید سیاست زود گذر است ما به مسائل مهم مثل کشف و شهود عرفانی میپردازیم ! بعدا آرزوی سرنگونی نظام از طریق تظاهرات میکند ! لابد اینهم دخالت در سیاست نیست نوعی خلسه عارفانه است ! مثل رجوی دائم چپ و راست نگاه میکند و از سوالها طفره میرود . لطفا به خانواده مهسا اطلاع دهید تا اجازه سو استفاده از نامش زیر آرم شبکه عرفان حلقه ندهند. فساد جنسی و مالی این مزدور تناسبی با خانواده شریف امینی ندارد.
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 0
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد هم ؛ آش همین و کاسه همین است.
    • ايران سربلند IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 1
      عجب طوفاني شده در بين خس و خاشاك خارج كشور ... بيا و تماشا كن
    • ايران سربلند IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 1
      عجب طوفاني شده در بين خس و خاشاك خارج كشور ... بيا و تماشا كن
  • نیما IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    52 2
    کار خدا را ببین چطوری بین دشمنان جمهوری اسلامی تفرقه انداخته دشمنی انداخته
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      35 0
      جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه/ که شدند برده ابلیس و به غرب لانه زدند!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    21 0
    ماه که همیشه پشت ابر نمیمونه
  • ایرانی DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 6
    ای بنازمت شیر زن بدکار
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 0
      فرح؟ علینژاد؟ قجریزاده؟.....
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 0
      بت پرستان هم به بت های خود می نازند!
    • DE ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      ایرانی ۱۴:۵۹ - ای بنازمت شیر زن بدکار..داداش دیر اومدی سالها صدام و و سران حزب بعث و ارتش ...
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    26 1
    عکس 2تا نجاست با 3تا کثافت رو گذاشتین.
  • DE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    22 3
    اغتشاش در اردوگاه پوپوزیسیون/ من بارها نوشتم پوپو زسیون!! فقط دو سه روز بیشتر در خیابانها نمیتونند اغتشاش کنند بعد مانند این 44 ساله فقط به خودشون اغتشاش میکنند الان دارن به هم اغتشاش میکنند.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    26 1
    وقتی این اپوزیسیون را میبینم انگاری یک مشت گرگ گرسنه را میبینم.
  • هوشنگ IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    14 2
    من الان تو آلبانی هستم . میخوام توبه کنم و برگردم ایران . چکار باید بکنم ؟ به چه کسی در جمهوری اسلامی باید تلفن بزنم ؟ آیا باید ویديو از خودم منتشر کنم. یا توبه نامه کتبی کفایت میکند؟
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 4
      تواب جوان به درد ما میخوره نه تواب پیر پاتالی که پاش لب گوره . شما همان آلبانی بمون و به گذشته ات فکر کن تا اجل بیاد سراغت
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 3
      همونجا جات خوبه هوشنگ... ایران جای تو نیست
    • DE ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      ۱۵:۲۶ -من الان آلبالویی هستم . میخوام توبه کنم(تو نه شما توبه نه شمابه)و برگردم .ایران چکار باید بکنم ؟ به چه کسی در جمهوری اسلامی باید تلفن بزنم ؟(به هر جا بوق آزاد زد اشغال نبود) آیا باید ویديو از خودم منتشر کنم.( نه جان جان کریه نکن ویدیو دیگه خیلی ها ندارند پیرپاتال شدی ها باور کن ) یا توبه نامه کتبی کفایت میکند؟(باید محضری باشه رضایت همسایه قبولی کنکور و تست اعتیاد اصل شناسنامه آزمایش خون ضمیمه). همین مدارک را بخوای جور کنی خودت توبه میکنی.
    • ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 0
      به وزارت اطلاعات اطلاع بده
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 0
      توبه گرگ.....آره جانم
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      قدم توبه کننده ها روی سروچشم ماست برادرم همین که کامنت میذاری روح بلند وحق طلب شمارومیرسونه
    • کاووس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 0
      بروسفارت یایک اشنای پیداکن تاکارات ایران انجام بده اگرواقعا خسته شدی ایران اغوششروهمه بازاست ،فقط توبه واقعی خودم کارات انجام میدم
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    22 1
    همیشه بین لشکر باطل اختلاف هست چون باطل هزاران خدا دارد و هزاران فرقه ولی لشکر حق یکدسته چون یک خدا دارد و یک حرف
  • علی آقا کریمی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    18 2
    قراره من اف ۳۵ سوار به مراکز حساس و مهم حمله کنم خلبان یکم توهمی علی آغا کریمی
  • عباس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    18 1
    اغتاشگران کی باشن
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    31 1
    راست گفت از اپوزیسیون هم شانس نیاوردیم، یه مشت کج و کوله.
    • 🇮🇷 😘 IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      4 0
      😂😂😂 🤣🤣🤣 🤭
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    حالا این اختلافات بین این کفتارهای بی دین و بی عقل چیزی نیست سرما در اروپا و اعتراضات غوغا خواهد کرد
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    آقا تو رو به خدا فیلمهای اینها رو از صدا سیما پخش کنید مردم یک کم بخندند و شاد بشن خیلی کمدی هستن!!
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    اصلا به فکر دشمن خارجی نباشید فعلا فقط دشمنان داخلی. تمام اینهایی که اظهار نظر کردند باید در دادگاه ادعاهایش ن رو اثبات کنن.
  • ساوالان IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    لاشخورها وقتی چیزی برای دریدن پیدا نکنن همدیگر رو تکه پاره میکنن!!!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    خدا وکیلی ول کنید خسته شدیم کار خراب است بچه ها را لوس نکنید بی ادب و بی حجاب و لاابالی شوند
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    اپوزسیون هرغلطی میکنه به ما ربطی ندارهذ
  • بهروز IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    با وجود خسارات و هزینه هایی که این ملت پرداختند، خدا را شکر باز اشک تمساح های فرنگ نشین به هدر رفت!! شکر
  • معلم US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    13 1
    خبیث ترین شیاطین جهان،از صهیونیست ها تا داعش و وهابی ها دشمن ایران هستندلعنت الله تعالی علیهم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    امکان نداره اینا با هم سازش کنندذ
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    اسبهای درشکه درسربالایی ها یکدیگر را گاز میگیرند!!!
  • BE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    لعنت الله علی القوم الظالمین ، لعنت بر یزید ، انشالله بزودی کرک و پشمتان بر باد خواهد رفت ، به حق محمد و آل محمد
  • علی کرمی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    مشت تروستی کسیفی که می‌خواهند خون مردم ایران رو بریزن
  • علی کرمی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    مشت تروستی کسیفی که می‌خواهند خون مردم ایران رو بریزن
  • BE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    اف بر سرت زیباکلام
  • ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    آقای اسماعیلیون گور پدر خودت و زن و بچه ت
  • علوی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    ///////خیلی مهم //٪٪٪٪٪فعلا اپوزیسیون با پول وطن فروشی باید بروند به فکر زمستان سخت خودشون هیزم هر مترمربع یازده میلیون تومن بخرند سوال واقعی در آلبانی که قطعا هیزم کلی باید خریداری بشه چگونه و از کجا و چند کامیون برای یخ نزدن اون همه پیر و پاتال هیزم می‌خرند ؟!
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    کدام یک از این ها قرار است ایران را اداره کنند , امریکا دنبال تسلط بر منابع ایران و غارت آن است
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    جمع حماله الحطب.
  • مهدی توسلی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    بهتره به جای اپوزیسیون به این کثافتا لقب کوفیزیسیون داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس