کد خبر 1427398
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
خوابگاه دانشجویی رشت سوژه جدید فیک‌نیوزها

در پی سوءاستفاده منافقان از نماد بانوان برای ایجاد اغتشاش و التهاب در جامعه و پیشگیری از شتاب پیشرفت ایران قوی، بار دیگر نوک پیکان رسانه‌های مواجب بگیر به سمت رشت کج شد و دختران خوابگاهی را هدف گرفت.

به گزارش مشرق، در راستای حوادث اخیر و سوء‌استفاده دشمنانِ مردم از فضای فراهم شده، امروزه هر رویداد تازه‌ای که به دست راویان کذاب‌ و البته کاربلد بیگانه بیفتد، متأسفانه فضای جامعه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

بعد از شوآف‌های رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب از فوت های دختران در چهارگوشه ایران، امروز جریان هیاهوی پوچ امپراطوری رسانه‌ای غرب دست به گریبان اتفاقات کوچک در خانه‌ها و کاشانه‌ها و خوابگاه‌ها و یا پانسیون‌ها شده‌اند.

یکی از سوژه‌هایی که اخیراً دست‌مایه رسانه‌های معاند و ایادی مواجب بگیر آنها شده، موضوع آتش سوزی در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی در رشت است.

حریقی که به گفته مؤمنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت، ریشه نه در اعتراض و تحصن بلکه ناشی از اتصال سامانه سیم کشی برق در ناحیه هواکش سرویس بهداشتی خوابگاهی در بلوار لاکان رشت بود.

رسانه‌نماهای امپراطوری عبری، عربی و غربی از آنجا که از کاه کوه می‌سازند، سانحه رخ داده برای دختران ایرانی حاضر در خوابگاه رشت را بسیار اغراق آمیز توصیف کردند.

دکتر باغبان زاده معاون دانشجویی دانشگاه گیلان نیز در این خصوص گفته که این حادثه که ساعت ۲۲ در خوابگاه دانشجویی شهید اتقیا اتفاق افتاده که به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد.

همچنین آنطور که رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت می‌گوید، در پی حریق و ایجاد دود گرفتگی در ساختمان، گروهی از تیم عملیاتی آتش نشانی رشت اعم از پنج آتش نشان و دو خودروی اطفایی، به سرعت حریق را مهار کرده و دود ساختمان را تخلیه کردند.

برخلاف هیاهوی و بزرگنمایی دروغ‌پردازان حرفه‌ای جریان معاند که بسیار خود را حرفه‌ای می‌پندارند، مومنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفته این حادثه گسترشی نداشت و به کسی هم آسیب جانی نرسید!

اهالی محل و همسایه‌های این خوابگاه دانشجویی نیز در گفتگوهایی به خبرنگار ما گفته‌اند: نه تحصنی بوده و نه اعتراضی بلکه در پی وقوع آتش سوزی دختران خوابگاه ترسیدند که به نظر خیلی طبیعی هم بود.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه گیلان با توجه به اتصال برق و دود گرفتگی محیط خوابگاه چند تن از دانشجویان بر اساس ترس ناشی از حادثه و مشکل تنفسی بلافاصله توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس اعزام گردیدند و پس از درمان سرپایی ترخیص شده و خوشبختانه وضعیت آنها مساعد بوده و خوشبختانه این حادثه تلفات جانبچی در پی نداشته است.

برخلاف واگویه‌های غیرمنطقی و نادرست، نه مأموری در کار بود و نه به دختران دانشجو خوابگاه کسی توهین و برخورد کرد و نه خبری از شعار.

آنچه واضح و مبرهن است، سواد رسانه و نهادینه کردن آن در بستر جامعه اکنون نیازی مبرم تر از نان شب بوده که بیش از پیش باید برای فعالان فضای مجازی به ویژه جوانان و نوجوانان به عنوان فریضه مد نظر قرار بگیرد.

سواستفاده مخالفان ایران قوی تا زمانی که درک درستی از اخبار راست و دروغ نباشد، یقیناً گوی روایت را سریعاً می‌ربایند و جامعه آرام و امن ایران را با تلاطم مواجهه می‌کنند.

آنچه که ایران قوی میبیند و دشمنان مردم نمی‌خواهند ببینند، پیشرفت پر شتاب ایران است که در شرایط کنونی مستعمران و مستکبران برای توقف آن دنبال ناآرامی، اغتشاش و آشوب هستند؛ برایشان فرقی هم نمی‌کند دختر ایرانی کرد و گیلک و عرب باشد، یا بلوچ و ترک و لر!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناصرخسرو IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 6
    مشرق هرچی بگه درسته
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    احسنت. کور باد چشم دشمنان ایران ایران زمانی ایران است که تمام قومیتهایش در کنار هم هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس