فرانسوی‌ها در اعتراض به افزایش هزینه‌ها به خیابان آمدند+فیلم

شهروندان فرانسه در اعتراض به تورم و بحران انرژی باردیگر به خیابان‌های این کشور آمدند.

به گزارش مشرق، همزمان با تورم  فزاینده در فرانسه، این کشور روز سه شنبه بار دیگر  با اعتصابات سراسری و تظاهرات مردمی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»کارگران راه‌آهن و دیگر خطوط حمل‌ونقل، شرکت‌های ترابری، معلمان و کارکنان بیمارستان‌های دولتی در پاسخ به فراخوان اتحادیه‌های کارگری برای افزایش دستمزدها به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه به دلیل اعتصابات از هر دو قطار فقط یک قطار در شبکه ریلی در منطقه جنوبی تردد می‌کرد و این موجب تاخیر در ساعات شلوغی صبحگاهی شد. گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در تردد قطارهای تندرو در شمال و همچنین قطارهای «یورواستار» و بین شهری که فرانسه را به اسپانیا متصل می‌کند، گزارش شده است.

اعتراضات روز سه‌شنبه در فرانسه پس از آن صورت گرفت که اتحادیه چپ‌گرای «سی جی تی» توافق  با دولت  در مورد افزایش دستمزد را رد کرد. این اتحادیه خواستار افزایش ۱۰ درصدی دستمزدهاست و از اتحادیه‌های دیگر خواسته تا از خواسته‌هایش حمایت کنند.

این گزارش حاکیست، صف‌های طولانی خودروها برای هفته‌ها در سراسر فرانسه دیده می‌شود. بسیاری از پمپ بنزین‌ها به طور موقت بسته شده‌اند و در انتظار دریافت  سوخت هستند.

«ژاک فورلینی» یک شهروند فرانسوی دولت ماکرون را مقصر دانست و گفت که کمبود سوخت جدیدترین  بحرانی است که مقامات قادر به حل آن نیستند. فورلینی گفت، دولت در رسیدگی به این مشکلات ناتوان است.

فرانسوی‌ها در اعتراض به افزایش هزینه‌ها به خیابان آمدند

شبکه خبری «دویچه وله» نیز نوشت، اتحادیه‌های دولتی در فرانسه روز سه شنبه دست به اعتصاب سراسری زدند و خواستار افزایش حقوق در واکنش به افزایش تورم شدند. این اعتصاب‌ها یکی از سخت‌ترین چالش‌ها را برای امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از زمان انتخاب مجددش در ماه مه ایجاد کرده است.

روز یکشنبه نیز تظاهرات ضد دولتی در فرانسه برگزار  شد. به گزارش منابع خبری، این تظاهرات با حضور جمعیت زیادی در پاریس  برگزار و  طی آن پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس