ماکرون: آمریکا گاز را 4 برابر گرانتر به اروپا می‌فروشد

رئیس جمهور فرانسه آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه بهای گاز صادراتی به اروپا متهم کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی آمریکا را متهم کرد که گاز طبیعی را تا چهار برابر گرانتر به کشورهای اروپایی می‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری پس از اجلاس سران اتحادیه اروپا در شهر «بروکسل» در بلژیک از آمریکا به دلیل اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه قیمت فروش گاز طبیعی انتقاد کرد.

ماکرون گفت که آمریکا گاز خود را به اروپایی‌ها با قیمتی ۳ تا ۴ برابر بیشتر از قیمت گاز در بازار داخلی خود می‌فروشد.

ماکرون گفت: «گاز آمریکا در بازار داخلی سه تا چهار برابر ارزان‌تر از قیمتی است که آنها به اروپایی‌ها عرضه می‌کنند. اینها معیارهای دوگانه هستند.»

به گفته وی، این مسئله باید به موضوعی مورد بحث مبدل شود.ماکرون اظهار داشت: «قصد دارم این موضوع را در سفر ماه دسامبر به ایالات متحده مطرح کنم.»

رئیس جمهور فرانسه در حالی این سخنان را بیان کرد که بحران انرژی در این کشور بالا گرفته و مردم در روزهای گذشته دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

روزنامه «لوموند» در این زمینه نوشت، دولت فرانسه امیدواراست که التهابات ناشی از اعتصابات  پیش از شعله ور شدن فروکش کند.  بیش از دو هفته از آغاز اولین اعتصابات در پالایشگاه‌های نفت می‌گذرد و اینک دولت فرانسه با خطر بیشتری مواجه است و آن امکان گسترش اعتصابات به سایر بخش‌هاست.

به نوشته لوموند، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آرام شدن اوضاع وجود ندارد و اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها منجر به درخواست اعتراضات گسترده شده است.

بحران انرژی در اتحادیه اروپا در اوایل ژوئیه زمانی که اولین وقفه در عرضه گاز از روسیه به شماری از کشورهای اتحادیه اروپا رخ داد، بدتر شد. این بحران به دلیل مشکلاتی در تعمیر و نگهداری توربین‌های خط لوله نورد استریم به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه رخ داد.

 موسسه «ورسیک ماپل کرافت» نیز اعلام کرده  است که اگر اروپا در زمستان امسال با اختلال غیرمنتظره در عرضه گاز مواجه شود، احتمالا افزایش بیشتر ناآرامی‌های داخلی و بی‌ثباتی دولت‌های اروپایی را در برخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید فروزان CH ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    10 1
    بعد از شش ماه تازه خر فهم شده ،تازه میخواهد دو ماه دیکه در سفر به امریکا مطرح کند ؟؟؟چی را مطرح کنی مردک ؟ مردم کشورت در تدارک انقلاب هستند؟ حتی دیوار آهنی هم بکشند دور کاخ الیزه ،مثل شروع تظاهرات جلیقه زرد ها ، اینبار با کوکتل و اسلحه خواهند آمد سراغت ، برای ایران نقشه کشیدید ، همان نقشه روی خودتان در حال انحام است ،مرسی خدا ، بقول قدیمیها جیک جیک مستانت بود فکر زمستانت بود چی شد آن شو های تلویزیونی و پرچم اوکراین در همه جا ؟ چی شد کنسرت ها برای اوکراین ؟ چی شد تجمع مردم علیه پوتین و حمایت از اوکراین ؟ چی شد مصادره اموال روس‌ها در فرانسه و اروپا ؟ یعنی همین در عرض شش ماه جنگ اوکراین به شما ربطی ندارد؟ مشکل دو کشور همسایه بوده و گویا پوتین بی حق هم نبوده ، اروپا فکر کرد با تحریم و فشار و حمایت از یک دلقک سه ماهه روسیه را به زانو در میاورند و اینها هم میوه های حاصل از جنگ را میچینند و جشن و شادی و رقص در خیابان‌ها بخاطر پیروزی
    • DE ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      5 0
      لالا فیروزه مهمون یه روز دوروزه . این ساز و دوهُل و جشن و پایکوبی و رقص و دیشان دیشان دامبولی دیشا خخخ برای اوکراینی ها همون دو سه هفته اول بود که این متوهن ها فکر کردند ناتو و امریکا و این ۶۴ کشوری که بالای صد میلیارد تا حالا به دلقینسکی کمک کردند دو سه هفته روسیه را گرفته بین خودشون تقسیم میکنند ....ولی دیدند ثمبه خیلی پر زوره عقب زدند و فقط به ارسال تروریست و اسلحه بسنده کردند الان اگر ملت اروپا در زمسنان سخت در تظاهراتِ خشمگین خود هرجا اوکراینی دیدند او را با ضرب و شتم بیرون نریزند خیلی اوکراینی ها شانس آورده اند زیرا ملت اروپا به مهمان نوازی در تاریخ معروف هستند و مهمان را بعد از مدتی چنان مینوازند که از همان راهی که آمده باز گردد.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 0
    زنت ۳۰سال از خودت بزرگتره ⁦:⁠-⁠(⁩ این قیمت گاز که چیزی نیست!!
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 0
    آمریکا همه چی رو دولا پهنا کرده تو پا چه تون
  • mojtaba SE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    9 0
    قبل از جنگ اوکرائین,همین آلزیمری بایدن گفت (که مشخص از طرف تمپلیستهای فاشیست امریکا میگه).به صاحبان صنایع نفت و گاز که برید در چاهاتون رو باز کنید که امریکا نیاز به تولیدات داره؟؟آنموقع من نفهمیدم چه شده یهو بایدن این حرفها رو میزنه.ولی امروز که انحصار فروش انرژی رو در اختیار گرفته ,میشه فهمید..
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    نه بابا! بشین بچه!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    چه سودی تو این جنگا برا آمریکاس، نفت و گازشو با قیمت بالا تر میفروشه، اسلحه میفروشه به دو طرف جنگ معمولا ( یا حداقل 1 طرف جنگ )؛ به اون کشورهایی که ترسیدن ( با کمک و تلاش آمریکا! )، به اونا هم اسلحه میفروشه؛ کشورهای ضعیف رو حمله میکنه بهشون و غارتشون میکنه؛ کشورها رو تجزیه میکنه و به بهانه حمایت از یه گروه، اون منطقه رو غارت میکنه؛ قدرت رسانه هم که داره، هر چی بخواد به خورد مردم دنیا میده؛ چه تجارتی از این بهتر؟ عملا جنگله، قوی نباشی غورتت میدن تو دنیا؛ این که دنیای فردا دنیای نایسی هستش و دنیای گفتگو هستش، مای کتابای تخیلی هستش.
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    ههههههههههههه تو باشی که پاچه خوار انگلیس و امریکا نباشی ماکرون بدبخت فکر خودت باش تو در پکیج انگلیس و امریکا جایی نداری احمق نفهمیدی چرا انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد.
  • ش. AE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    احمق تر از شما اروپایی ها کسی نیست حالا کجا شو دیدید زمستان سرد در راه است
  • DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    ماکرون: آمریکا گاز را ۴برابر گرانتر به اروپا میفروشد چکار کنیم؟ خب شما هم ۴ برابر کمتر گاز بدهید .یعنی رفتید حمام سه چهارم بدن خودتان را خیس نکنید و فقط یک چهارم بدن خودتان را آب گرم بریزید. با ماشین هم با دنده یک برین ای بَر او بَر نه با دنده ۴ خخخخ دنده یک بابای باک بنزین را در میاره.حالا اگر جنگ شد که باید تانک و توپ هایتان را هل بدهید که . عاقبت نوکری صهیون و امریکای گاوچران بهتر از این نمیشود. الان تازه ملت های ما دارن متوجه میشوند چرا شما جنایتکارها حدود ۵ قرن است به دزدی و غارت منابع گازی نفتی چوبی معدنی انسانی...و همه چیز جهان سوم مشغول هستید و این پیشرفت با غارت کشورهای ما و کودتاهای خونین شما بربرها و قراردادن دیکتاتورها در کشورهای ما بوده . خب الان یواش یواش دارید جهان سومی میشید.
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    سال دیگر دو برابر امروز خواهد بود از اول هدف همین بوده قطع کاما نفت و گاز روسیه و بجاش از آمریکا و دولت های تابعه که بغیر از قیمت رسمی بقیه را بجیب آمریکا میریزند نیاز خود را بر طرف کنند که برای دولت های دارای مشکلات اقتصادی و بدهکار و رکود و تورم که صنایع بزرگ و محتاج انرژی هم در حال خارج کردن ابزار خود به سایر نقاط مثل آمریکا معلوم هست که آمریکا چه خوابی برای آنها دیده و پسندیده و بیچارگان فقط همچو عروسک با اعلام تداوم حمایت مالی و نظامی از اوکراین و علیه ایران بیانیه صادر کنند و بیشتر در گرفتاری خود را غرق کنند و جواب قانع کننده برای رفع نیاز مردم خود جز برخورد شدید نداشته باشند و با سیر تحولات معلوم نیست عاقبت آنها چه میشود حتی برای آمریکا که با چنین راهزنی ها و دوشیدن ها هم توان پاسخگوئی به حل معضلات و مشکلات مثل بدهی های عظیم و کمبود منابع روبروست ندارد و فقط با زورگیری قصد دارد جلال و جبروت و هیمنه را تداوم بخشد اما با اوضاع اروپا امیدواریم مردم آن سامان متوجه واقعیت میشوند و به جرگه سایر نقاط آسیا افریقا و آمریکای لاتین که از آمریکا آسیب فراوان دیده اند پیوسته و هم نظر شوند
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 0
    تا تو باشی مثل سگ ولگرد دور و بر آمریکا نچرخی
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    مکرون مانند دیگر فرانسویان خود را دارای پیشینه انقلاب فرانسه میداند و حدی جدا از سایر اروپا برای خود قائل هستند و مثل ژاک شیراک که مخالف حمله آمریکا بعراق بود مکرون هم گاهی بهمان قاعده بیاناتی داشته مثل ارتش مستقل اروپائی و این سخن 4 برابری اما مانند جریان فروش زیر دریائی به استرالیا که از لفظ خنجر از پشت بوسیله وزیر خارجه لودریان بیان شد و بعد از مدتی کنار رفت (زده شد) هیچ خاصیت واقعی نداشته و معلوم هست با بدهکاری که فرانسه دارد بدنبال راهی برای جبران کسری و بدهکاری و شرکت در غارت و فروش سلاح و غیره با آمریکاست انقلاب فرانسه و داستان ناپلئون رژه میروند
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    خوب خرج جنگ از کجا در بیاره ابله!
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    نوش جونتون ، بخورین حال کنین!!! بعد این غربگداهای ما میخوان به ما بقبولونن که با یانکی‌های گاوچرون تروریست دوست بشیم نونمون تو روغنه!!! سر متحد استراتژیک و رفیق گرمابه گلستانشون این بلا رو میارن، بقیه دیگه جای خود دارن!! خخخخخخخخ
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    ناتو جنایتی علیه بشریت
  • US ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    حق شما همینه!! روسیه هم باید از این پس یا هر کشور صاحب گاز باید به این قیمت آمریکا بفروشند
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    آمریکا به اروپا به چشم رقیب اقتصادی می نگرد و طبیعی است که برای حفظ برتری اقتصادی و سلطه دلار بر جهان، از فرصت جنگ اوکراین و انفجار خط لوله گاز روسیه استفاده کند و به دنبال تضعیف اقتصادی اروپا باشد و مانع از تقویت یورو به عنوان ارز جهانی رقیب دلار شود. مقامات اروپا نادان هستند که این مسئله روشن را نمی فهمند
  • SE ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    حقته اروپای احمق!
  • ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    این ماکرون بیچاره هم فکر کرده امریکا عاشق چشم و ابروی اروپایی هاست ...امریکا تا زمانی در کنار شماست که منافعش تامین شود بعد از ان مانند دستمال مستعمل دورتان می اندازد
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    حق تان است خرمگسهای معرکه شما که به فرمان آمریکا نشست برخاست می کنید بیش از اینها تاوان خواهید داد
  • ناشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    پس اروپا به دوران غارنشینی بر نمیگردد ؟؟ شما که میگفتین روسیه جلوی صادرات گاز را بگیره .. اروپا از سرما میمیره ؟؟؟ مثلا یک کشوری مانند آلمان با آن همه ثروت . گاز را 20 برابر هم بخرد عین خیالش نیست . فقط از محل فروش بنز و ب ام و و پورشه به مفتخورهای جهان . خرجش در میاد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    حقتونه ای گاوان شیرده.شمانوکران بی جیره ومواجب امریکائی .هربلائی سرتون بیاره جرئت اعراض نخاهیدداشت
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    شیاطین به جان هم بیفتند. چقدر برای ما خواب دیده بودین؟ عالم خلقت خدایی داره . بله ... چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی
  • علی افصحی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    دعای مشهوری است که می خوانیم «اللهم اشغل الظالمین بالظالمین خدا یا ظالمان را به ظالمان دچار کن! و الله تعالی این گونه کرده . از جمله سنت های الهی برای رشد و پیشرفت مؤمنین و جامعه ایمانی این است که شر ظالمان را با مشغول کردن ظالمان به هم دفع می کند. در حالی که امریکا با گوسفندهای دست پروده غرب وحشی اش یعنی اتحادیه اروپا! درتدارک پیچیده ترین توطئه علیه انقلاب اسلامی بر آمده بودند به ناگهان آن ها را با بحران های عمیقی رو به رو ساخت بحران هایی که به شدت سوء تفاهم زا و اختلاف برانگیز بوده و تضاد غرب وحشی را بیش از پیش می کند سوء تفاهمی که به ناگهان گوسفندان اروپایی در می یابند که آلاف و علوفی که از آمریکا به آن ها می رسد چهار برابر بازار جهانی است. باید گفت تازه این اول تعارضات است تدریجا که سرما از راه می رسد توحش غرب را به گونه ای بسیار عریان خواهیم دید. مرگ بر آمریکا و همپالگی های غرب وحشی اش و تفاله های ضد انقلاب روزمزدش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس