شلیک‌ یگان‌‌های توپخانه‌ای کره شمالی به مرز دریایی با کره جنوبی

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که ارتش کره شمالی گلوله‌های توپ به سمت مناطق حائل دریایی با کره جنوبی پرتاب کرده است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای شبانگاه سه شنبه به وقت تهران گزارش دادند که کره شمالی شماری گلوله توپ به سمت مناطق حائل دریایی با کره جنوبی پرتاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این گلوله‌ها در داخل مناطق حائل دریایی که دو کره بر اساس توافق سال ۲۰۱۸ برای کاهش تنش منعقد کرده‌اند، سقوط کرده است. مقام‌های کره جنوبی اعلام کرده‌اند که ارتش کره شمالی در آخرین آزمایش تسلیحاتی خود، شماری گلوله‌های توپخانه را نزدیک مرز دریایی کره جنوبی شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که یگان توپخانه ارتش کره شمالی سه شنبه شب به وقت محلی ۱۰۰ گلوله به سمت سواحل غربی و ۱۵۰ گلوله به سمت سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. در هفته‌های اخیر، کره شمالی آزمایش‌های موشکی و توپخانه‌ای را انجام داده است.

وزارت خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، اعلام کرد که  شلیک موشک‌های این چند روز، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های آمریکا در منطقه است.

این وزارتخانه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، گفت چنین تحرکاتی «تهدید بزرگی» برای ثبات در منطقه هستند.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال نظارت بر تهدیدهای جدی آمریکا برای ثبات وضعیت در شبه‌جزیره کره و اطرف آن، از طریق استقرار مجدد ناوگروه تهاجمی در آب‌های نزدیک خود هستیم.»

دولت پیونگ‌یانگ همچنین دولت آمریکا و کشورهای هم‌نظر با آن را به‌دلیل تلاش برای ارجاع دادن پرونده آزمایش‌های موشکی کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل، محکوم کرد.

در بحبوحه احتمال آزمایش اتمی جدید کره شمالی، رسانه‌ها از آماده باش دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی خبر دادند.

 دفتر «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی از روز یکشنبه در حالت آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد زیرا انتظار می‌رود کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.

مقام‌های سئول بر این باورند که پرتاب‌های موشکی اخیر و سایر اقدامات تحریک‌ آمیز کره شمالی بخشی از آماده‌سازی این کشور برای هفتمین آزمایش اتمی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    رهبر کره شمالی و پوتین و بشار اسد دیوانه هستند اینقدر از دیوانگان عقب مانده تیتر نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس