واشنگتن: کمک‌کنندگان به ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه تحریم می‌شوند

معاون وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعای بی‌اساس استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، گفت کسانی که به ارسال تسلیحات از ایران به روسیه کمک کنند، تحریم خواهند شد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم تاکید مکرر مقامات روسیه و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم ارسال هیچ‌گونه تسلیحات ایرانی به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین، واشنگتن اما همچنان سعی در اصرار بر ادعای دروغین خود در جهت منافع سیاسی دارد.

«کارن دانفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه کسانی که به ایران در ارسال تسلیحات به روسیه کمک می‌کنند، اعمال خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، دانفرید طی نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به تصمیم این کشور برای اعمال تحریم علیه کمک‌کنندگان به ایران برای حمایت نظامی از روسیه، گفت که این تحریم‌ها شامل پهپادهای ایرانی نیز می‌شود.

وی تکرار اتهام‌زنی بی‌اساس مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، خبر داد که آمریکا به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و ایران با هدف محدود کردن تجارت نظامی بین دو کشور ادامه خواهد داد.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: «این [تحریم‌ها] توانایی ایران برای فروش چنین تسلیحاتی به روسیه را پیچیده خواهد کرد و ما به همراه شرکای خود در منطقه با این تهدید ایران مقابله خواهیم کرد».

روز دوشنبه بود که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، مدعی شدند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی برای حملات اخیر به کی‌یف و زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اما در واکنش به این ادعاها گفت که موضوع خرید پهپاد از ایران به طور جعلی و ساختگی در رسانه‌های آمریکایی مطرح شده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز با رد ادعای مقامات غربی درباره خرید پهپاد از ایران، گفت در جریان عملیات نظامی در اوکراین از تسلیحات تماماً روسی با نام‌های روسی استفاده می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    مشرق خودت تا ديروز که ازش تعريف ميکردی و به به چه چه ميکردين الان زدين زيرش و شده بی اساس چطوريه؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    آيا در طول زمان روسيه جز زيان رساندن به ايران کاری کرده؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 0
      با پاچه خواری دیگه گرین کارت نمیدن، ندیدی این صخره نورده و مهران مدیری و اینا به..... خوردن فتادن ؟ برو دنبال یه کار آبرومند، باریکلا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس