رویکرد بنده در وزارت تعاون، عدالت محوری است

صولت مرتضوی گفت: رویکرد بنده در وزارت تعاون، عدالت محوری است.

به گزارش مشرق، صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی در ابتدای سخنان با تشکر از هیئت رئیسه و رئیس مجلس گفت: بنده روستازاده هستم و با جامعه هدف از ابتدا رابطه داشتم، وزارتخانه کار دارای سلسله مطالب متعددی است، بنده در دوران متعدد در مسائل راهبردی توفیق خدمت داشته ام و نظام کار و اجتماعی، تعاون، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، نظارت مناسب بر نیروی کار کشورهای همسایه و سایر مشکلاتی که این وزارتخانه دارد.

مرتضوی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس به مشکلات وزارتخانه اشراف دارند، موضوع اشتغال و ورشکستی صندوق‌ها و مشکلات آموزشی و پرورشی در دایره این مشکلات قرار دارد. رویکرد بنده در وزارت تعاون، عدالت محوری است. توجه به مسائل علمی و پرهیز از کارهای سریع و بدون مطالعه از رویکردهای بنده است. توجه به سه جانبه گرایی واقعی، توجه به نمایندگان کارگری، کارفرما و دولت.

وی گفت: در این وزارتخانه این شعار را نهادینه خواهیم کرد تا دسترسی مردم به خدمات تسهیل گردد. اگر توانستیم اعتماد شما را جلب کنیم حتماً وزارتخانه کار را به صورت ویژه نقد کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: تحول وزارت راه و تعاون در دستور کار است، از سوی دیگر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به بخش تعاونی‌ها، باید در واگذاری شرکت‌های دولتی به تعاونی تسریع کنیم، توسعه و توانمند سازی تعاونی‌ها متأسفانه به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب از این مهم مغفول مانده ایم، اگر که در قوانین بخش تعاون باید ۲۵ درصداقتصاد باشد اما متأسفانه کمتر از ۳ درصد از اقتصاد ما اقتصاد تعاونی است که باید به آن سمت برویم. به استناد قوانین دولت جمهوری اسلامی متکلف تأمین شغل، بهداشت و آموزش و پروش مناسب برای مردم است، در این حوزه ما مسئولیت سنگینی داریم که بتوانیم با برنامه ریزی های مناسب طرح محوری ایجاد شغل را نهادینه کنیم دراین حوزه باید به هم افزایی شبکه‌های کسب و کار توجه کنیم، ایجاد بانکداری پیوندی و استفاده از سرمایه‌های خرد نقش اساسی خواهد داشت.

گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار خاطرنشان کرد: بحث دیگر ارتقا کمی و کیفی در مهارت آموزی داشته باشیم و از طرف دیگر گسترش رفاه در دستور کار ما قرار دارد، تمرکز صندوق‌ها درکسب و کارو بیمه‌های پایه‌ای و تکمیلی، بیمه‌های پایه باید عمومی شده و آحاد مردم باید از بیمه پایه استفاده کنیم، اگر به بیمه تکمیلی بپردازیم از تصدی گری در حوزه درمان نجات خواهیم یافت، تصدی گری مهمترین وزنه ای است که به دستگاه‌های اجرایی چسبیده شده و بسیار آسیب زا است و حتماً باید به توسعه بیمه‌های تکمیلی بپردازیم.

وی ادامه داد: باید در طرح‌های زود بازده سرمایه گذاری کنیم و باز طراحی بودجه‌ای و بودجه ریزی عملیاتی در توسعه متوازن خواهد شد. اما باید به رشد و یادگیری توجه ویژه ای داشته باشیم و با آموزش‌های مناسب و فعالیت‌های آموزشی و توسعه مراکز آموزشی در کنار کارخانه‌ها باید ارتقای مهارت را کسب کنیم، باید به سرمایه‌های انسانی توجه کنیم، در وزارت کار باید با تشکیل کارگروه‌های مختلف از توانمندی همه استفاده مطلوب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    همه اولش میگن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 0
    شعار الکی نده . بگو معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس