کد خبر 1427573
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
افشای هویت طعمه آزاد شده از دست موساد در مالزی

یک وب‌سایت صهیونیستی هویت فردی فلسطینی را که موساد در ربایش وی در مالزی ناکام ماند، فاش کرد.

به گزارش مشرق، هفته جاری رسانه‌ها اعلام کردند، مقامات مالزی توانسته‌اند یک فلسطینی از غزه را که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) وی را در کوالالامپور ربوده بود، آزاد کنند.

در همین ارتباط کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این فرد فلسطینی که موساد در ربایش آن ناکام مانده «عمر البلبیسی» نام دارد.وب‌سایت اینترنتی «یدیعوت آحارونوت» هم نوشت، این فرد یک برنامه نویس بوده که دو سال در ترکیه زندگی کرده است.

بر اساس گزارش ها، عملیات ربودن این فلسطینی اواخر ماه سپتامبر انجام شده و موساد برای انجام این عملیات از مزدوران مالزیایی کمک گرفته بود.

شبکه خبری الجزیره نوشت که نیروهای اطلاعاتی مالزی توانستند خود را به محل اختفای آدم ربایان رسانده و طی ۲۴ ساعت ضمن بازداشت آنها، فعال فلسطینی را نیز آزاد کنند.

در این گزارش آمده است که موساد از طریق ارتباط ویدئویی از تل‌آویو از این فعال فلسطینی درباره ارتباطاتش با گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبشحماس) بازجویی کرده است.

«باراک راوید» خبرنگار و تحلیلگر صهیونیست درباره خنثی‌شدن عملیات موساد در کوالالامپور تاکید کرد که آنچه در مالزی اتفاق افتاد نشان‌دهنده بزرگ‌ترین شکست موساد در سال‌های اخیر است.

طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»، راوید درباره این گزارش در گفت‌وگویی رادیویی گفت: «اگر این رخداد درست باشد، پس یک شرمساری بزرگ و شاید بزرگ‌ترین شکست علنی‌شده موساد در سال‌های اخیر است؛ شاید از زمان ترور المبحوح در سال ۲۰۱۰ تاکنون».

تحلیلگر صهیونیست، اتکا به عناصر محلی مالزی در این فرآیند را یک شکست بزرگ دانست و افزود: «تمرکز کار ما در مالزی به این دلیل است که حماس در آنجا زیرساخت نظامی دارد و در آن‌جا در تحقیق و توسعه تسلیحات مختلف فعالیت می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 0
    مالزی باید جاسوس های موساد را در اتش بسوزاند تا صهیونیست ها بدانند اخر و عاقبت ادم ربایی چیست
  • حسین IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    آقای دایی آقای کریمی مدافعان حقوق بشر مدافعان حقوق بین الملل اتحادیه اروپا پاریس لمدن واشنگتن چرا ساکتید چرا نمیگید آدم ربایی و عملیات ربایش و دستگیری ور بازجویی در خاک کشور دیگر نقض تمام قوانینه.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    ایران محل بزرگترین و مهمترین شکست های موساد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس