کد خبر 1427151
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
مالزی عملیات موساد در کوالالامپور را خنثی کرد

سازمان اطلاعات مالزی عملیات آدم ربایی توسط مزدوران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در کوالالامپور برای ربودن و تخلیه اطلاعاتی یک فعال فلسطینی را خنثی کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که مقامات مالزی توانسته‌اند یک فلسطینی از غزه را که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) وی را در کوالالامپور ربوده بود، آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، عملیات ربودن این فلسطینی اواخر ماه سپتامبر انجام شوده و موساد برای انجام این عملیات از مزدوران مالزیایی کمک گرفته بود.

شبکه خبری الجزیره نوشت که نیروهای اطلاعاتی مالزی توانستند خود را به محل اختفای آدم ربایان رسانده و طی ۲۴ ساعت  ضمن بازداشت آنها، فعال فلسطینی را نیز آزاد کنند.

در این گزارش آمده است که موساد از طریق ارتباط ویدئویی از تل‌آویو از این فعال فلسطینی درباره ارتباطاتش با گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس) بازجویی کرده است.

الجزیره نوشت مزدوران مالزیایی که عملیات آدم ربایی را مرتکب شده‌اند توسط موساد در کشورهای اروپایی آموزش دیده بودند.

موساد عملیات متعددی را در خارج از سرزمین‌های اشغالی برای آدم ربایی و ترور فعالان فلسطینی انجام داده است.

یکی از جنجالی‌ترین عملیات موساد برای ترور مقامات جنبش مقاومت فلسطین،‌عملیات  ترور «خالد مشعل»، از  رهبران حماس در اردن بوده است.

این سوء‌قصد نافرجام در ۲۵ سپتامبر ۱۹۹۷، و پس از آن‌که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت، مشعل را که در آن زمان، فرمانده شاخه نظامی حماس بود و در «امان» به سر می‌برد،  ترور کند، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، قرار بود دو مامور موساد در خیابان، ماده‌ای سمی به سوی مشعل بپاشند. یکی از این دو مامور، می‌بایست یک بطری نوشیدنی را پیش روی مشعل باز می‌کرد تا توجه او را جلب کند و نفر دیگر می‌بایست ماده‌ای سمی را بروی گردن  مشعل می ریخت.

این نقشه به این ترتیب پیش رفت که مشعل از خودرویش پیاده شد تا وارد دفترش شود، اما فریادهای ناگهانی دخترش در ماشین، موجب شد تا در لحظه‌ای که یکی از مامورها، ماده سمی را بر روی مشعل می‌پاشید، وی به ناگاه به پشت سر نگاه کند و وی موفق نشود، کارش را تمام کند، ضمن این‌که مامور دیگر نیز که  سردرگم شده بود، نتوانست، بطری را باز کند.

بر این اساس، مشعل بلافاصله متوجه شد که مورد حمله قرار گرفته است و به سرعت از صحنه خارج شد. از سوی دیگر در حالی که دو مامور قصد فرار داشتند، توسط پلیس اردن دستگیر شدند. سایر عوامل موساد که در حومه شهر بودند نیز به سفارت رژیم صهیونیستی گریختند. ماده سمی استفاده شده در این سوء‌قصد، از فیتانیل مشتق شده بود که می‌تواند انسان را در عرض چند ساعت از طریق تماس با بدن از بین ببرد. مشعل به سرعت به بیمارستان منتقل شد و وضعیت او به سرعت رو به وخامت رفت.

 حسین، شاه وقت اردن در آن زمان، به شدت عصبانی شده بود، احساس می‌کرد؛ اسرائیل به کشورش توهین کرده و این تصور را ایجاد کرده که بین دو کشور در این عملیات همکاری وجود داشته است. لذا تهدید کرد که اگر مشعل بمیرد، دو مامور [موساد] نیز همان سرنوشت را پیدا خواهند کرد. به همین دلیل در حالی که پزشکان در امان تلاش می‌کردند جان مشعل را نجات دهند، مقامات اسرائیلی نیز برای ارائه پادزهر و توصیه‌های پزشکی به اردنی‌ها به سرعت وارد عمل شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    مالزی هم مثل ایران وپاکستان بسیارفعال درکنارجهان درزمینه ی نابودی فاشیست فاسدجنایتکارصهیونیستی است
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 2
    اول نابودی جریان ضد ایرانی اصلاحات و بعد نابودی اسرائیل باعث آرامش منطقه و به دنبال اون دنیا خواهد شد.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    مزدور و ماادرک مزدور دوزاری...
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    10 0
    مرگ بر صهیونیست
  • US ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    مالزی باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      3 1
      سازمان ملل که خود امریکاست واز اسراییل دفاع میکنه کتابچه ای هست به نام لوگوی نمادهای آمریکا اگه مطالهع کنید مفهمید که کل نهادهای سازمان ملل زیر نظر آمریکاست وکلا سازمان مللی وجود ندارد فقط اسمش مانده وکشورهای ناظر قانونن طابع رای آمریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس