حق با مازیار است یا پرسپولیس؟ (کارشناسی)

صحنه‌های مشکوک دیدار ملوان - پرسپولیس مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، تقابل ملوان و پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر در شرایطی به سود پرسپولیس به پایان رسید که مازیار زارع و ‌کادرفنی ملوان به شدت به قضاوت علی صفایی در این دیدار اعتراض داشتند و همین مسئله هم منجر به اخراج زارع و یکی دیگر از اعضای کادرفنی تیم میزبان شد.

جنجال و درگیری‌های این مسابقه زمانی به اوج رسید که در صحنه‌ای در محوطه جریمه پرسپولیس، مهدی مومنی در برخوردی با علیرضا بیرانوند روی زمین افتاد و ملوانی‌ها که اعتقاد داشتند دروازه‌بان پرسپولیس مرتکب خطای پنالتی شده است، به تصمیم صفایی مبنی بر ادامه بازی اعتراض کردند.

کارشناسی داوری بازی ملوان و پرسپولیس؛ حق با مازیار است یا نه؟

تنها دقایقی پس از این اتفاق، در طرف مقابل نیز دروازه‌بان ملوان مرتکب خطا روی بازیکن پرسپولیس شد که سرخپوشان معتقد بودند خطا داخل محوطه جریمه رخ داده اما داور یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس اعلام کرد.

در ادامه نظر کارشناسان داوری را درباره این صحنه‌ها می‌خوانیم:

برخورد مهدی مومنی و علیرضا بیرانوند (مشکوک به پنالتی - دقیق ۸۱)

کارشناسی داوری بازی ملوان و پرسپولیس؛ حق با مازیار است یا نه؟
رضا کرمانشاهی: قبل از اینکه مهاجم به دروازه‌بان برسد، حالت دایو را گرفت و بیرانوند دست و پایش را جمع کرد؛ خطایی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.


ابراهیم میرزابیگی: بازیکن ملوان پیش از رسیدن به دروازه‌بان پرسپولیس دایو می‌کند و داور حتما باید به بازیکن ملوان به علت تمارض اخطار می‌داد.


حسین عسگری: خطای پنالتی رخ نداد اما داور باید صد درصد شبیه‌سازی می‌گرفت و به بازیکن ملوان اخطار می‌داد چون بسیار حرفه‌ای و ماهرانه شبیه‌سازی کرد و پیش از اینکه به بیرانوند برسد، پای راست خودش را شل کرد و روی زمین خوابید؛ متاسفانه داور در این صحنه حدود ۳۰ متر فاصله داشت.


نوذر رودنیل: بیرانوند پیش از اینکه بازیکن ملوان به او برسد، روی زمین خوابید و بازیکن ملوان قصد داشت پنالتی بگیرد اما اتفاقی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.

خطای ایمان صادقی روی سعید صادقی (مشکوک به پنالتی - دقیقه ۸۳)

کارشناسی داوری بازی ملوان و پرسپولیس؛ حق با مازیار است یا نه؟
رضا کرمانشاهی: خطا پشت محوطه جریمه انجام شد و نیازی به اخطار هم نداشت.


ابراهیم میرزابیگی: متاسفانه کیفیت تصویر طوری نبود که بتوانیم تشخیص بدهیم خطا بیرون از محوطه بود یا داخل اما دروازه‌بان ملوان باید با کارت زرد جریمه می‌شد.


حسین عسگری: به دلیل کیفیت نامناسب تصویر مشخص نیست خطا داخل محوطه رخ می‌دهد یا خارج از محوطه جریمه.


نوذر رودنیل: خطا بیرون از محوطه جریمه بود اما داور باید به این بازیکن اخطار می‌داد.

اخراج مازیار زارع (دقیقه ۹۰+۱)

کارشناسی داوری بازی ملوان و پرسپولیس؛ حق با مازیار است یا نه؟
رضا کرمانشاهی: تصمیم داور کاملا درست بود.


ابراهیم میرزابیگی: اخراج مازیار زارع صد درصد درست بود اما خیلی دیر انجام شد و داور می‌توانست زودتر این تصمیم را بگیرد.


حسین عسگری: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده و نمی‌توانیم با صحبت‌های گزارشگر اتکا کنیم اما به هر حال هر اتفاقی هم رخ بدهد، هیچ مربی حق ندارد وارد زمین شود و به سینه داور بزند.


نوذر رودنیل: داور چهارم باید درگیری‌ها را مدیریت می‌کرد اما متاسفانه این کار را نکرد و فضا را نیز متشنج‌تر کرد اما اخراج مازیار زارع کاملا درست بود. سرمربی ملوان با دست به سینه داور هم زد که کمیته انضباطی باید جریمه بیشتری برای او در نظر بگیرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس