آجورلو دلیل برکناری خود را بهتر می‌داند/ ۲۵ درصد از مبلغ دریافتی استقلال از بورس را هزینه کردیم

عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت: مصطفی آجورلو دلیل برکناری از ریاست را خودش بهتر می‌داند. او خیلی برای این تیم در این یکسال زحمت کشید و باید از زحمات وی تشکر کنم.

به گزارش مشرق، حجت کریمی روز جمعه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره برکناری مصطفی آجورلو از ریاست تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: این تغییرات در بحث مدیریت با تصمیم هیات‌مدیره بود و بیشتر اعضا در جلسه حضور داشتند و تصمیم بر این شد تا این تغییرات برای پیشرفت و بهتر شدن باشگاه به وجود بیاید. در آن تصمیم سه نفر موافق و یک نفر مخالف بود.

وی با اشاره به اینکه از آجورلو درخواست کردیم تا در این جلسه شرکت کند، گفت: وی تمایلی برای حضور در این جلسه نداشت. دلیل برکناری وی از ریاست را خودش بهتر می‌داند. او خیلی برای این تیم در این یکسال زحمت کشید و باید از زحمات وی تشکر کنم. متاسفانه در سیستم مدیریتی دولتی کلی مشکل وجود دارد و بدهی‌های مدیر قبلی برای مدیر جدید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات است.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال افزود: آجورلو باشگاه را با ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت. هرچند ۲۸۰ میلیارد تومان بود و یک سری بدهی‌هایی هم ثبت نشده بود. تیم مدیرعامل جلسه تشکیل داد و شروع به تسویه این حساب‌ها کردیم. حدودا ۷۸ میلیارد بدهی بازیکنان فصل قبل بود که کل این بدهی‌ها پرداخت شد و بدهی سه بازیکن یعنی ۳ میلیارد باقی مانده که هنوز برای تسویه نیامده‌اند. ۲۰۰ میلیارد بدهی شرکت‌ها و اشخاص بود که به تدریج تسویه کردیم.

وی ادامه داد: مدیران قبل هم زحمت کشیده بودند اما مشکلات بود و بودجه و درآمد نبود اما وقتی ما ورود کردیم اتفاق بزرگی افتاد و آن هم بورس بود و کمک خیلی خوبی به تیم مدیریتی کرد. یعنی پول بورس وارد باشگاه شد و کار بزرگی بود که بعد از چندین سال برای سرخآبی‌ها رخ داد و خیلی از بدهی‌ها از همین منابع تامین شد. کل بدهی‌ها انباشته شده بود و حتی ۱۵ سال سنوات کارمندان مانده بود که تسویه شد.

کریمی درباره تبلیغات محیطی یادآور شد: متاسفانه در کشور ما مدیرانی که در راس کار قرار می‌گیرند، حرف های بزرگی می‌زنند تا هوادار خوشش بیاید. می‌گویند هزاران میلیارد می‌آوریم یا ورزشگاه می‌سازیم. هیچکدام از این منابع به گفته خود عزیزان انجام نشد. بحث سازمان لیگ که می‌گوید ۶۰ میلیارد طلب داریم، درست نیست.

وی اضافه کرد: در تبلیغات محیطی اعلام کردند که هر بازی را سه میلیارد به ما بدهید. باشگاه هم قبول کرد. ۱۵ بازی داشتیم و باید ۴۵ میلیارد می‌دادیم که حدودا ۱۰ میلیارد پرداخت شد. بعد از آن به مشکل خوردیم. چون طرف قرارداد اگر ۱۰۰ میلیارد تبلیغات قبول می‌کرد سازمان لیگ زیر قیمت قبول می‌کرد و همه تبلیغات سمت سازمان لیگ می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان لیگ با استقلال همراهی می‌کرد در پروژه تبلیغات محیطی شکست نمی‌خوردیم. قبلا سازمان لیگ ۵ میلیارد به سرخآبی‌ها از تبلیغات محیطی می‌داد و از این مبلغ چند درصد برای بازیکنان کم می‌کردند و در آخر یک میلیارد گیر استقلال می‌آمد. چطور شده که الان در فصل جدید باید استقلال ۶۰ میلیارد به سازمان لیگ بدهد و خود این سازمان، تبلیغاتش را ۸۰ میلیارد فروخته است.

عضو هیات‌مدیره استقلال گفت: سازمان لیگ قیمت‌ها را خیلی پایین آورد و از یک طرف اجازه پخش نبود. یک سری مسال دیگر اتفاق افتاد و حساب و کتاب‌های ۹۰ و ۶۰ میلیارد تومان بدهی استقلال به سازمان لیگ درست نیست. بدهی ۳۰ میلیارد تومانی فصل گذشته را جمع زدند و در این فصل این بدهی به ۹۰ میلیارد رسیده است.

وی افزود: در واقع کارگزار بدهکار است. شنیدم یک سری اسناد جعلی است و صحت ندارد. باشگاه دولتی است و نمی‌توان اسناد را جعل کرد تا به سازمان لیگ تحویل دهیم. فضای مجازی این مسیرها را جلو می‌برد و سند منزل هم مشکلی ندارد. یک یا دو چک برگشت خورده و خودشان برداشت نمی‌کنند و پول در حساب است و دلیل آن را نمی‌دانم.

کریمی با اشاره به اینکه وزیر پرداختی استقلال به سازمان لیگ را یک سوم کرده است، یادآور شد: هر بازی سه میلیارد بوده است و باید یک سوم را پرداخت کنیم. یعنی به جای ۶۰ میلیارد باید ۲۰ میلیارد بدهیم. این کمک وزیر ورزش و جوانان قبل از برکناری آجورلو انجام شده است. زمانی استقلال به این نتیجه رسید که ۶۰ میلیاردی که تعهد دادیم قابل پرداخت نیست که کارگزار به مشکل خورد و پخش‌هایی انجام نشد و کل تبلیغات محیطی به حاشیه رفت. در آن زمان بود که وزیر ورزش کمک کردند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد حضور علی فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل، عنوان کرد: روزی که او انتخاب شد، صحبت‌های کلی را اعلام کردیم و گفتیم که الان استقلال بدهی‌ها و طلب‌هایی دارد و فردا نباید بگویید پول نبود ه و من نتوانستم کار کنم. فتح‌الله زاده قبول کردند و گفتند که همیشه با این شرایط آمدم و برای پیشبرد اهداف استقلال آمده‌ام. او تعهد خود را داده است.

کریمی در مورد ارزش باشگاه استقلال در بورس گفت: بزرگترین سرمایه باشگاه استقلال، هواداران هستند و ارزش بالای استقلال به همین خاطر است. ۲۵ درصد از مبلغ دریافتی استقلال از بورس باید برداشت می‌شد که این اتفاق افتاد و آن را با مجوز صادرشده برای پرداخت بدهی‌ها هزینه کردیم. به جز این کار راه دیگری وجود نداشت. حدود ۹۰ میلیارد طلب داریم. یک سری تبلیغات و زیرساخت‌ها باعث شده تا طلب‌هایی داشته باشیم.

وی در مورد هزینه خرید مهدی قایدی بیان کرد: هزینه ترانسفر قایدی به باشگاه اماراتی پرداخت شده است و هیچ حساب و کتابی با این باشگاه اماراتی نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    6 0
    آقای آجرلو وعده ساخت ورزشگاه و درآمد هزار میلیاردی دادن و واقعا حرفشون درست بود ولی صدا و سیما حق پخش رو نداد.در فوتبال دنیا حدود ۷۰ درصد درآمد باشگاه از حق پخش حاصل میشه.سردار آجرلو با تلاش تونست تبلیغات محیطی رو بگیره و این تود یک تحول اساسی در باشگاه ها بود از طرفی تلاش زیاد ایشون برای ورود باشگاه ها به بورس و خصوصی سازی هم قابل ستایش هست.سردار آجرلو اگر باهاش همکاری میشد نه تنها استقلال بلکه فوتبال ایران رو صنعتی و حرفه ای میکردن.دوستان سردار در سایر بخش های کشور از جمله نظامی به قله های علم رسیدن.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 0
    این کریمی از رانت خواران میلیاردری است که به اسم بچه مذهبی تا تونسته چاپیده، قرارداد ورزشی بسته و با وزیر جدید و باشگاه انقلاب دستش تو یه کاسه است. بررسی کنید.
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    به نظرم همه دلیلش را می دانند اول بابا حمید دوم بابا مهدی تاج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس