بازدید هیات انگلیسی از قدس اشغالی به منظور انتقال سفارت

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» از بازدید یک هیات انگلیسی از قدس اشغالی با هدف زمینه سازی برای انتقال سفارت این کشور به قدس خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» از بازدید یک هیات انگلیسی از قدس اشغالی به منظور انتقال سفارتخانه این کشور به این شهر خبر داد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه صهیونیستی افزود که «لیز تراس» نخست وزیر انگلیس که به تازگی استعفای خود را اعلام کرد بررسی امکان انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را خواستار شده بود.

یدیعوت آحارنوت همچنین گفت که دولت انگلیس تا کنون هیچ تصمیمی پیرامون انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی نگرفته اما هدف از بازدید این هیات انگلیسی زمینه سازی برای این کار در صورت اتخاذ تصمیم است.

این در حالی است که دولت استرالیا به تازگی به طور رسمی تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد. پنی وونگ وزیر امور خارجه استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد: دولت استرالیا تصمیم کابینه قبلی درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را لغو می‌کند.

وونگ در یک کنفرانس خبری گفت که اسکات موریسون، نخست وزیر اسبق استرالیا با به رسمیت شناختن قدس بجای تل آویو، یک بازی بد انجام داد و باعث شد تا استرالیا از جامعه بین المللی کنار گذاشته شود.

این تصمیم با واکنش منفی تل آویو مواجه شده و رژیم صهیونیستی سفیر استرالیا در تل آویو را احضار کرد. «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هم در واکنش به این اقدام کانبرا مدعی شد: قدس پایتخت ابدی اسرائیل باقی می‌ماند و هیچ چیزی نمی‌تواند این مسئله را تغییر دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس