کد خبر 1428664
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
ترکیه دو مقر نظامی دیگر در سوریه دایر می‌کند

ارتش ترکیه قصد دارد در مناطق شمالی استان حلب و ادلب در نزدیکی مرز این کشور دو مقر نظامی دیگر دایر کند.

به گزارش مشرق، منابع نظامی در شمال سوریه از قصد ارتش ترکیه برای ساخت دو مقر نظامی دیگر در استان حلب در میان دهها مقر دیگر که در طول سالیان گذشته دایر شده، خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، این دو مقر قرار است در نزدیکی گذرگاه «دیر بلوط» و «الغزاویه» که مناطق شمال حلب را به استان ادلب مرتبط می‌سازد، دایر شود. نقاطی که مناطق تحت اشغال گروهک «الجیش الوطنی السوری» (وابسته به ترکیه) را به مناطق تحت اشغال «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) مرتبط می‌سازد.

مسئول اطلاع‌رسانی گروهک «الجبهة الوطنیه للتحریر» در این باره به عنب بلدی گفت که نیروهای ترکیه در مکانی که قرار است این دو مقر ساخته شود، مستقر شده‌اند، اما هنوز ساخت و ساز آغاز نشده است. به گفته وی هنوز مشخص نیست که آیا ترکیه قصد ایجاد مقر دائمی یا موقتی دارد.

او گفت که به نظر می‌رسد هدف از ساخت این مقرها نظارت بر خروج عناصر جبهة النصره از مناطق تحت کنترل «الجیش الوطنی» باشد که در هفته‌های اخیر به اشغال خود درآورده‌اند. گفتنی است در هفته‌های گذشته تروریست‌های سوری به شدت به جان یکدیگر افتادند و مناطق شمال استان حلب و اطراف شهرهای عفرین و الباب شاهد پیش‌روی تروریست‌های جبهة النصره و درگیری با عناصر «الجیش الوطنی» و «الفیلق الثالث» بود، به طوریکه شهر عفرین به اشغال تروریست‌های جبهة النصره در آمد و آن‌ها در نهایت با گرفتن امتیازانی حاضر به عقب‌نشینی شدند.

وبگاه المرصد ۸۰ (وابسته به معارضان) نیز نوشت ترکیه با هدف ممانعت از درگیری‌های بیشتر اقدام به ساخت این مقرها می‌کند. گذرگاههای «الغزاویه» معروف به جاده «دارة عزه» و گذرگاه «دیر بلوط» دو گذرگاهی است که مناطق تحت کنترل جیش الوطنی و تحریر الشام را به یکدیگر مرتبط می‌سازد.

طی درگیری‌های که در هفته‌های اخیر این مناطق شاهد آن بود، ارتش ترکیه در نهایت مجبور شد برای آرام کردن اوضاع و پایان درگیری‌ها میان دو گروه وفادار به خود، نیروهای نظامی خود را وارد منطقه کند.

ترکیه دو مقر نظامی دیگر در سوریه دایر می‌کند

به نوشته المیادین، در سه هفته اخیر تروریست‌های جبهة النصره به همراه «فرقة الحمزه» و «فرقه سلیمان شاه» علیه گروهک «الفیلق الثالث» که همگی از سوی ترکیه تأمین و تجهیز می‌شوند دست به عملیات زدند. با اینکه ترکیه تمام تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع به کار گرفته اما شرایط همچنان ملتهب است.

بعد از ظهر امروز (شنبه) نیز درگیری میان این گروهک‌ها در جنوب عفرین از سر گرفته شد و عناصر «الفیلق الثالث» مانع عبور سوخت از شهر «اعزار» به «عفرین» شدند و طی درگیری‌های رخ داده تعدادی از عناصر «الفیلق الشام» و «سلیمان شاه» زخمی شدند.

قصد ترکیه برای دایر کردن دو مقر نظامی دیگر در حالی است که شبکه «IHA» ترکیه در دهم اکتبر (ماه جاری میلادی) نیز گزارش داده بود که در پی تشدید درگیری‌ها، ترکیه تانک و خودروهای زرهی و مهمات وارد شمال سوریه کرده است.

در سال‌های گذشته ارتش سوریه توانسته بیش از ۸۰ درصد مناطق مختلف این کشور را تحت کنترل خود در آورد. در بسیاری از مناطق تروریست‌ها سرانجام مجبور شده‌اند تسلیم شده و طبق خواست خود به استان ادلب منتقل شوند. از این رو در حال حاضر دهها گروهک کوچک و بزرگ در استان ادلب و حلب در یک وسعت منطقه‌ای کم حضور دارند که هر از گاهی به جان یکدیگر می‌افتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    دستش درد نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس