اردوغان آمادگی خود را برای دیدار با رئیس جمهور سوریه اعلام کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که دیدارش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه " اگر زمان مناسب آن فرا برسد، امکان پذیر است. "

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان شب گذشته در پایان مشارکت خود در نشست سران " شورای سیاسی اروپا " در پراگ پایتخت چک طی یک نشست مطبوعاتی این مطلب را ابراز داشت.

وی گفت : اگر زمان مناسب فرابرسد ما می توانیم به گزینه دیدار با رئیس جمهور سوریه متوسل شویم.

وی تاکید کرد که هم اکنون عملا گفت وگوها در سطح پایین میان دو طرف جریان دارد.

از سوی دیگر رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا خواست تا از حمایت های خود از اقدامات غیرقانونی یونان دست برداشته و این کشور را به انجام گفت وگو با آنکارا فرابخواند.

وی با اشاره به یونان تاکید کرد : برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به جای همکاری و حسن همجواری با ترکیه مایل به افزایش تنش و انجام اقدامات تحریک آمیز هستند.

وی تاکید کرد: ترکیه هیچ گونه چشمداشتی نسبت به هیچ سرزمینی یا کشوری یا حاکمیت ملی آن ندارد و ما فقط برای حمایت از منافع کشورمان و قبرسی های ترک تبار مبارزه می کنیم. ما خواستار تنش با هیچ یک از همسایگان خود نیستیم.

وی توضیح داد : ما بارها تکرار کرده ایم که خواهان حل و فصل مشکلات شرق دریای مدیترانه و دریای اژه در چارچوب قوانین بین الملل هستیم.

اردوغان توضیح داد  : ترکیه آماده همکاری برای بهبود روابط خود با کشورهای اروپایی و دستیابی به پیشرفت در مسیر عضویت خویش در اتحادیه اروپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 6
    رجب طيب اردوغان ديكتاتوري كه سالهاست به سبك و شيوه معاويه حكومت ميكنه ..اي خبيث..
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      دیکتاتور کجا بود؟ طرف یک کارگر ساده سیاسی‌سازمان‌سیا به حساب میاد.
  • سعید IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 5
    تا انتخابات دور بعدی ، زمان زیادی باقی نمانده . آقای اردوغان این چند سال گذشته را به امید باقی ماندن در قدرت برای غرب خوش رقصی کرد ، عاقبت پشتش را خالی کردند . حال دست به دامن ایران و روسیه شده . دیر حرکت کردی آقای اردوغان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس