کد خبر 1429160
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
تبادل آتش دو کره/ رزمایش گسترده کره جنوبی آغاز شد

رییس صداوسیما درباره ماجرای اخیر هک یکی از بخش‌های خبری تلویزیون و سرانجام برخورد با عوامل آن به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش مشرق، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما درباره اختلال اخیر در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون و سرانجام پیگیری دلایل این اتفاق  گفت: ما هر چقدر هم در تکنولوژی پیشرفت کنیم، آسیب‌پذیری‌مان از جهت‌هایی بیشتر می‌شود. سال‌ها پیش در سیستم پخش خبر با کاغذ و نوار کار می‌کردیم. تمام آن چیزی که از قدیم به عنوان برود کست می‌شناختیم الان به فضای فایل محور بر مبنای شبکه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در جهان هم همینطور است که هر چقدر ارتباطات شبکه‌ای گسترش بیشتری پیدا می‌کند و مبتنی بر اینترنت می‌شود آسیب‌پذیری هم بیشتر می‌شود.

جبلی در ادامه عنوان کرد: در دوره جدید اولویت ما تقویت زیرساخت‌های شبکه‌ای است. در مقاطع مختلف ممکن است با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی یا با هدف کسب اعتباری که دشمن هیچ جا نتوانسته به‌دست بیاورد اما با یک لحظه ورود به سیستم بتواند اعتباری برای خوش به دست بیاورد.

وی در پاسخ به اینکه این اتفاق را خرابکاری می‌داند یا هک، اظهار کرد: گروه‌های خرابکار هکری در دنیا که می‌خواهند تمرین و یا ابراز قدرت کنند، دست به این کارها می‌زنند. تمام همکاران ما عزمشان را جزم کردند که تمام امکانات زیر ساختی و شبکه‌ای خودمان را ایمن سازی کنیم. با اتفاقی که در بهمن ماه پارسال افتاد عزم خوبی به راه افتاد هم در سازمان و هم دستگاه‌هایی که مسوولیت‌هایی بر عهده دارند و بسیاری از حفره‌ها گرفته شد این اتفاق تلخ اخیر هم باعث می‌شود ما لکه‌گیری‌های باقی مانده را هم انجام دهیم و آسیب پذیری را به حداقل برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 1
    باز هم صدا و سیما باز هم لاپوشونی! خرابکاری بوده نمیخوان بگن نفوذی داشتیم که پا پی نشیم که بوده. سیستم پخششون اصلا متصل به شبکه نیست...
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    حالا چرا تصویر ناو جنگی رو نشون دادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس