کد خبر 1429306
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
سفر هیأت بازرگانی 120 نفری روسیه به اصفهان/ 6شرکت صادر‌کننده استان در کشور نمونه شناخته شده‌اند

مدیر کل سازمان صمت استان اصفهان گفت: در حوزه صادرات استان اصفهان استانی است که متناظر با استان سن پترزبورگ روسیه قرار است تعاملات بازرگانی برقرار کند به همین مناسبت سفری در حال طراحی است که فعالان اقتصادات روسیه در قالب یک هیأت ۱۲۰ نفری به اصفهان خواهند آمد.

به گزارش مشرق، امیرحسین کمیلی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: قصد داریم در روز صنعت و معدن ظرفیت‌های استان اصفهان در زمینه صنایع و معادن مطرح و در کنار آن کمبودها و نیازهایی هم که هست برطرف شود تا رشد و شکوفایی بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با اشاره به حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و رئیس ستاد تسهیل کشور در برنامه روز صنعت و معدن در استان اصفهان افزود: علاوه بر برگزاری اجلاس صنعت و معدن با حضور فعالان اقتصادی و صنعتگران، مسؤولان مرتبط و نمایندگان مجلس، برنامه‌های متنوع دیگری از جمله افتتاحیه نمایشگاه برق و الکترونیک، کلنگ‌زنی کارخانه سرم‌سازی در گلپایگان و سفر به کاشان را هم در خواهیم داشت.

کمیلی ضمن اعلام حضور خاندوزی وزیر اقتصاد در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در اصفهان بیان داشت: فعالیت‌های بسیار مهمی  یکسال اخیر در حوزه اقتصاد، صنعت و بازار در وزارت صمت اتفاق افتاده است از جمله ۱۰۰ پروژه ای که در حال انجام است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان داشت: مردمی سازی یارانه ها و حذف ارز ۴۲۰۰ کلان پروژه ای بود که در ابتدای سال انجام گرفت و بار سنگینی را بر حوزه صنعت، معدن و تجارت گذاشت، با اینکه بخشی از بدنه بر این اعتقاد بودند که همچنان که سال‌های قبل این اتفاق نیفتاده امسال را هم با ارز ۴۲۰۰ بگذرانیم و بگذاریم این بار همچنان بر اقتصاد کشور سنگینی کند، اما تصمیم و اقدام شجاعانه‌ای بود که رئیس جمهور گرفت که ارز ۴۲۰۰ حذف شود و اگر اتفاق نمی‌افتاد با افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی در کالاهای اساسی و کمبودهای کالاهای اساسی مشکلات زیادی به وجود می‌آمد.

کمیلی گفت: روز شنبه اجلاس ملی صادر کنندگان برتر نمونه برگزار شد که از بین ۴۳ صادرکننده برتر، ۶ شرکت صادره کننده برتر نمونه از استان اصفهان بودند که آمار بسیار خوبی برای اصفهان است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: این همت تولیدکنندگان و صنعتگران ماست و به این معنا نیست که ما هیچ مشکلی نداریم، بلکه انبوهی از مشکلات وجود دارد ولی با همت بالای تولیدکنندگان توانستیم درصد بالایی از صادرکننده نمونه را در کشور داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هر کجا اختلاف فاحش قیمتی داشته باشیم یعنی آنجا امکان فساد زیاد است  و وقتی اختلاف بین ارز ۴۲۰۰ و ارز ۲۵ هزار تومانی بیانگر این است که سودجویان فعال می‌شوند؛ رانت از اینجا شروع می‌شود و اگر بخواهیم این مشکل را رفع کنیم باید شفاف شود و مشخص شود که هر کسی به چه صورتی عمل می‌کند.

کمیلی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان هر هفته دو جلسه برگزار می‌شود که در هر جلسه ستادی ۷ جلسه تخصصی برگزار می‌شود که در این مدت ۱۸۰ جلسه تخصصی داشته‌ایم؛ تولیدکننده، صنعتگر و فعال اقتصادی مشکلش را با حضور متولی دستگاه متناظر مطرح می کند و در نهایت توافق می شود در جهت حل مشکل فعال اقتصادی.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: در این مدت ۶۴ واحد راکد در استان اصفهان که تعطیل شده بودند فعال سازی شده است.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی و برگزاری جلسات ستاد تسهیل در شهرستان‌ها تصریح کرد: شاخص بهبود کسب و کار در استان که قبلا در رتبه ۲۰ بوده است الان به ۵ رسیده است، همچنین در نرخ بیکاری با این که در کشور کاهش بوده است اما در بخش کارگزی و تولید کاهش نیرو نداشته‌ایم.

کمیلی با اشاره به ۶ صادر کننده ملی در استان اصفهان بیان داشت: سال جاری ۳ جلسه میز صادرتی ملی و ۱۰ جلسه میز صادراتی استانی برگزار شده است، پارک لجستیک صنعت در شهرستان مبارکه، دهکده لجستیک شرق، ۴ پایانه تخصصی در شرق، مواردی است که در سازمان صمت پیگیر هستیم.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  گفت: در حوزه صادرات استان اصفهان استانی است که متناظر با استان سن پترزبورگ روسیه قرار است تعاملات بازرگانی برقرار کند به همین مناسبت سفری در حال طراحی است که فعالان اقتصادات روسیه در قالب یک هیأت ۱۲۰ نفری به اصفهان خواهند آمد.

وی با اشاره به عملکرد یک سال گذشته سازمان صمت استان اصفهان افزود: ۵۹۱ مورد پروانه بهره برداری صادر شده است که ۱۲۳۵۸ نفر اشتغال ایجاد کرده است، جواز تاسیس صادره شده ۱۳۱۰ مورد،  طرح توسعه صادر شده ۱۴۴ مورد که در مجموع حدود ۱۵۰۰ جوازی بوده است که برای تاسیس یا توسعه صادر شده است که حدود ۴۰ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت، ۶۳ مورد پروانه اکتشاف، گواهی کشف ۳۱ مورد، پروانه بهره‌برداری معدن‌های جدید ۳۱ مورد که ۱۸۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است، پروانه های تمدیدی معدن ۶۴ مورد که ۳۱۸ اشتغال جدید ایجاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    از روسیه در طول همجواری سودی نصیب ایران نشده اینها هم میان اگر چیزی مانده ببرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس